Транспортні обновки: автобуси — з Туреччини, трамваї — з Харкова
У мерії хочуть, щоб 8-метрові автобуси курсували в години пік, 6-метрові — коли трафік буде меншим.
21 квітня на сесії Харківської міськради депутати дозволили "Салтівському трамвайному депо" купувати автобуси в лізинг. Йдеться про 150 турецьких автобусах з низькою підлогою і можливістю відкидання спеціального пандуса.
"150 автобусів будуть їздити на тих маршрутах, які сьогодні покинуті. Ми можемо чекати розробки будь-якої стратегії, але поясніть це жителям Пилипівки, Великої Данилівки, я конкретні маршрути назву, на вулиці Світлій, Балакірєва, там, де іншої альтернативи у них сьогодні немає. Я готовий відповісти на питання щодо процентних ставок, 430 мільйонів [на закупівлю — ред.] ми спочатку, коли готували рішення, взяли як максимальну цифру. Ми однозначно її в повному обсязі не використаємо, навіть сумнівів уже немає", — пояснив заступник Харківського міського голови з питань інфраструктури Євген Водовозов.
Він уточнив, транспорт обійдеться місту досить дорого, але він необхідний місту. Депутати пропонували альтернативні "Богдани", які коштують удвічі дешевше, або "Отамани" українського виробництва.
"Ми поставили граничний авансовий платіж 20%. Ми вже зараз розуміємо, що не заплатимо більше 10% авансового платежу. Якщо ви думаєте, що ми тут шукали, як щось придумати і як влізти в бізнес — це не бізнес. Так, це обійдеться досить дорого місту, але це точно так же, як ремонт під'їздів, доріг, так і перевезення цих людей до поліклінік, лікарень і на роботу", — розповів чиновник.
Автобуси обіцяють запустити збитковими маршрутами і дадуть можливість перерозподіляти міський транспорт, щоб виконати потрібні перевезення в разі аварійних ситуацій, перекриттів. Пізніше турецькі автобуси хочуть виробляти в Харкові. За словами секретаря міськради Ігоря Терехова, в місті вже роблять трамваї, їх хочуть купити і в інших містах.
"Ми до осені будемо презентувати харківський трамвай, який сьогодні роблять на базі заводу "ХТЗ", там є лінії імпортні, які закупив приватний інвестор. Ми будемо в Харкові робити свій харківський трамвай, який вийде на лінії Харкова. Ми прекрасно розуміємо, що парк трамваїв в Харкові морально і фізично застарів, і ми шукаємо саме ту цінову нішу, яка б задовольнила нас усіх, міський бюджет. Ми розуміємо, що потрібно міняти трамваї, що автобуси повинні прийти нові, що трамваї повинні бути нові, що тролейбуси повинні бути нові, тому що це запит людей. Ми сьогодні хочемо, щоб людям було комфортно пересуватися. Покинуті маршрути — людям нічим дістатися, цей проєкт соціальний, це дійсно те, що необхідно. Трамвай ми презентуємо і, звичайно, Харків візьме перші трамваї. Уже черги в інших містах стоять на трамваї, розумієте? Тому ми всі хочемо, щоб в місті Харкові автобуси збирали і трамваї щоб збирали", — повідомив Терехов.
Нагадаємо, в цьому році місто закупить близько 150 турецьких автобусів різного класу: 8-метрові автобуси курсуватимуть у години пік, 6-метрові — коли трафік буде меншим. Такі автобуси хочуть виробляти в Харкові.
Як писав KHARKIV Today, в лютому Ігор Терехов обіцяв, що в Харкові налагодять виробництво трамваїв на базі індустріального парку "Екополіс ХТЗ". Тоді секретар міськради говорив, що у вересні покажуть зразок.
До цього — в червні 2020 року — мер Геннадій Кернес хвалився, що хоче робити трамваї разом з Ярославським на потужностях "ХТЗ". Перший вагон харківського виробництва тоді обіцяли не раніше ніж через два роки.