Як харків'янам поскаржитися, якщо відмовили в обслуговуванні українською мовою
Поскаржитись уповноваженому з захисту державної мови можна протягом шести місяців з того дня, як клієнти виявили порушника.
При порушенні права на отримання інформації або послуг українською мовою, клієнти можуть попросити співробітника використовувати державну мову, зателефонувати на "гарячу лінію" закладу або звернутися з письмовою скаргою до уповноваженого з захисту державної мови. При цьому змінити мову спілкування можна тільки в одному випадку — якщо цього попросить клієнт. "Можна спробувати залагодити ситуацію на місці і попросити співробітника обслужити вас державною мовою. У разі відмови працівника, звернутися до керівництва закладу або на "гарячу лінію" установи: торговельні мережі, АЗС, аптеки", — пояснив уповноважений з захисту державної мови Тарас Кремінь. Якщо і це не допоможе, клієнтам рекомендують зафіксувати факт відмови співробітника говорити українською мовою. Це може бути аудіо-, відео- або письмове підтвердження. Крім цього, записати потрібно назву, адресу і контакти закладу. Після цього — подавати скаргу уповноваженому за адресою: місто Київ, провулок Музейний, 12 або на електронну пошту — [email protected]. Поскаржитись можна і на сайті уповноваженого.
Заявникам потрібно вказати своє прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання, викласти суть скарги і прикріпити підтвердження порушення права на обслуговування державною мовою, додати контакти (електронна пошта, інші засоби зв'язку). При електронному зверненні підпис не потрібний.
Як писав KHARKIV Today, 25 квітня 2019 року Верховна Рада України прийняла закон про державну мову. Згідно з ним, з 16 січня 2021 року вся сфера обслуговування повинна перейти на українську мову при спілкуванні з клієнтами. Секретаріат уповноваженого з захисту державної мови може оштрафувати заклад за систематичні порушення закону про державну мову. Сума штрафу складе від 5100 до 6800 гривень.