Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

І Кернес такий молодий. Харківський мер хоче поборотися за голоси молодших виборців

Білборд з'явився на перехресті вулиць Мироносицької та Свободи.

Офіційна передвиборча кампанія до місцевих органів влади розпочнеться тільки 5 вересня, але Геннадій Кернес почав її заздалегідь. Харків обвішаний білбордами з його особою, а на виході з метро роздають фірмові ручки партії "Блок Кернеса".

Яскраві кольори, замість фото лідера — схематичний малюнок, який зображає Кернеса на 30 років молодше, опитування в соцмережах, де до молодих харків'ян звертаються на "ти". Так виглядає рекламна кампанія нової політичної сили мера "Блок Кернеса — Успішний Харків". Очевидно, що вона адресована харків'янам молодшого виборчого віку, яким зараз 18-30 років.

Бабусі і так проголосують

До виборів — чотири місяці, а від зображення Кернеса вже не врятуватися. Картинка з мером в метелику дивиться на харків'ян з білбордів, листівок, ручок, які роздають біля станцій метро, ​​значків і навіть пластикових браслетів. На всій цій продукції є назва партії "Блок Кернеса — Успішний Харків", але немає ніяких вихідних даних про те, де і за які кошти виготовлені агітаційні матеріали.

"Якщо говорити про формальні умови, на білборді повинні бути вихідні дані. Але виборча кампанія ще не почалася, тому і притягнути до відповідальності суб'єктів виборчого процесу неможливо. Зараз це явище можна назвати передчасною агітацією. Це такий фактор нерівності, коли одні учасники кампанії виявляються наперед в більш вигідних умовах, але законодавчо це ніяк не регулюється", — пояснила KHARKIV Today координаторка громадянської мережі "ОПОРА" в Харківській області Катерина Мінкіна.

Умови здаються ще більш нерівними, якщо врахувати той факт, що без узгодження з Кернесом жоден політик свою рекламу розмістити на зовнішніх носіях в Харкові не може. Той же лідер міської організації ОПЗЖ Андрій Лесик для того, щоб привітати електорат з Днем Перемоги, орендує білборди за Окружною, в Пісочині.

блок
Кернес —  навіть на браслетах. Фото: соцмережі

На всій своїй рекламній продукції Кернес, якому 27 червня виповнюється 61 рік, зображений на 15 років молодше. Але зовнішня реклама мала частина агітації Геннадія Кернеса, яка спрямована на молодих харків'ян. Мер активний в мережі, в останні тижні його Telegram-канал і сторінка на Facebook оновлюються кілька разів на тиждень. Днями від імені мера запустили челендж # Молодь_говорить анкету, яка, по суті, є переписом молодих виборців. Там просять вказати свій вік, рід занять, улюблений канал отримання інформації, а також висловити думку щодо напрямку молодіжної політики.

Міський голова недарма звернувся від про-радянської риторики, якою він користувався ще в травні, до молодіжного напрямку. За старший сегмент електорату йому боятися нема чого, впевнений політолог Антон Авксентьєв.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  Блок Кернеса: гроші приносять підставні особи, витрачають свої з "кооперативної" схеми

"Кернес впевнений, що бабусі і так за нього проголосують. І я б не сказав, що він кинув бабусь напризволяще. Вони продовжують дивитися "Харьковские известия",  де монотонно співробітники комунальних підприємств дякують Геннадія Адольфовича за те, як добре все відбувається. Молодь телевізор не дивиться", — розповів експерт KHARKIV Today.

До старшого електорату мер знову звернеться вже під кінець передвиборчої кампанії, коли прийде час нагадати тим, хто ностальгує за СРСР, хто головний захисник Жукова в цьому місті.

Конкурентне середовище

Геннадій Кернес і раніше не цурався молодого електорату. Він давно активний в соцмережі юних — Instagram, підтримує воркаут і будує спортивні майданчики. Проте, раніше молоді виборці не були його аудиторією. Звернути на них пильну увагу його змусило нищівна поразка на парламентських виборах 2019 року, в яких він брав участь у складі партії "Опозиційний блок". Цей рух з великоваговою риторикою і впізнаваною біло-блакитною кольоровою гамою колишніх регіоналів набрав всього 7% в рідній для Кернеса Харківській області, при цьому "Слуга народу" перемогла з результатом в 42%.

Пам'ятаючи про це, на місцевих виборах Геннадій Кернес багато в чому запозичить риторику Володимира Зеленського, який привернув частину виборців саме своїм позитивом. "Слуга народу" буде основним конкурентом "Блоку Кернеса" на виборах в Харківській області. На цьому електоральному полі грає ще й "Партія Шарія", хоча є ймовірність, що люди Кернеса будуть присутні у виборчих списках як "слуг", так і Шарія.

молодежь
Кернес в боротьбі за молодь буде наслідувати Зеленського. Фото: facebook.com/pg/gennadykernes

 

Ставка на молодих виборців може не принести успіху. Як показує соціологія, в місцевих виборах бере участь менше виборців, ніж в парламентських і, тим більше, президентських. В першу чергу відпадає саме електорат молодшого віку, який швидко розчаровується в кумирах. За прогнозами політолога Антона Авксентьєва, найбільше з-за цієї тенденції втратять "Слуги народу". Можуть не дорахуватися відсотків і адепти Шарія і Кернеса. Однак в умовно промайданному таборі немає взагалі жодної партії, яка б орієнтувалася на молодь. "Голос" був єдиним, хто пропонував альтернативу молодому виборцю, що не орієнтований на проросійську ідеологію, але після того, як лідер партії В'ячеслав Вакарчук залишив парламент, ця політична сила, і раніше не дуже популярна в Харкові, втратила шанси пройти до міськради.

Автор: Олена Павленко

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.