І Кернес такий молодий. Харківський мер хоче поборотися за голоси молодших виборців
Офіційна передвиборча кампанія до місцевих органів влади розпочнеться тільки 5 вересня, але Геннадій Кернес почав її заздалегідь. Харків обвішаний білбордами з його особою, а на виході з метро роздають фірмові ручки партії "Блок Кернеса".
Яскраві кольори, замість фото лідера — схематичний малюнок, який зображає Кернеса на 30 років молодше, опитування в соцмережах, де до молодих харків'ян звертаються на "ти". Так виглядає рекламна кампанія нової політичної сили мера "Блок Кернеса — Успішний Харків". Очевидно, що вона адресована харків'янам молодшого виборчого віку, яким зараз 18-30 років.
Бабусі і так проголосують
До виборів — чотири місяці, а від зображення Кернеса вже не врятуватися. Картинка з мером в метелику дивиться на харків'ян з білбордів, листівок, ручок, які роздають біля станцій метро, значків і навіть пластикових браслетів. На всій цій продукції є назва партії "Блок Кернеса — Успішний Харків", але немає ніяких вихідних даних про те, де і за які кошти виготовлені агітаційні матеріали.
"Якщо говорити про формальні умови, на білборді повинні бути вихідні дані. Але виборча кампанія ще не почалася, тому і притягнути до відповідальності суб'єктів виборчого процесу неможливо. Зараз це явище можна назвати передчасною агітацією. Це такий фактор нерівності, коли одні учасники кампанії виявляються наперед в більш вигідних умовах, але законодавчо це ніяк не регулюється", — пояснила KHARKIV Today координаторка громадянської мережі "ОПОРА" в Харківській області Катерина Мінкіна.
Умови здаються ще більш нерівними, якщо врахувати той факт, що без узгодження з Кернесом жоден політик свою рекламу розмістити на зовнішніх носіях в Харкові не може. Той же лідер міської організації ОПЗЖ Андрій Лесик для того, щоб привітати електорат з Днем Перемоги, орендує білборди за Окружною, в Пісочині.
На всій своїй рекламній продукції Кернес, якому 27 червня виповнюється 61 рік, зображений на 15 років молодше. Але зовнішня реклама — мала частина агітації Геннадія Кернеса, яка спрямована на молодих харків'ян. Мер активний в мережі, в останні тижні його Telegram-канал і сторінка на Facebook оновлюються кілька разів на тиждень. Днями від імені мера запустили челендж # Молодь_говорить — анкету, яка, по суті, є переписом молодих виборців. Там просять вказати свій вік, рід занять, улюблений канал отримання інформації, а також висловити думку щодо напрямку молодіжної політики.
Міський голова недарма звернувся від про-радянської риторики, якою він користувався ще в травні, до молодіжного напрямку. За старший сегмент електорату йому боятися нема чого, впевнений політолог Антон Авксентьєв.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Блок Кернеса: гроші приносять підставні особи, витрачають свої з "кооперативної" схеми
"Кернес впевнений, що бабусі і так за нього проголосують. І я б не сказав, що він кинув бабусь напризволяще. Вони продовжують дивитися "Харьковские известия", де монотонно співробітники комунальних підприємств дякують Геннадія Адольфовича за те, як добре все відбувається. Молодь телевізор не дивиться", — розповів експерт KHARKIV Today.
До старшого електорату мер знову звернеться вже під кінець передвиборчої кампанії, коли прийде час нагадати тим, хто ностальгує за СРСР, хто головний захисник Жукова в цьому місті.
Конкурентне середовище
Геннадій Кернес і раніше не цурався молодого електорату. Він давно активний в соцмережі юних — Instagram, підтримує воркаут і будує спортивні майданчики. Проте, раніше молоді виборці не були його аудиторією. Звернути на них пильну увагу його змусило нищівна поразка на парламентських виборах 2019 року, в яких він брав участь у складі партії "Опозиційний блок". Цей рух з великоваговою риторикою і впізнаваною біло-блакитною кольоровою гамою колишніх регіоналів набрав всього 7% в рідній для Кернеса Харківській області, при цьому "Слуга народу" перемогла з результатом в 42%.
Пам'ятаючи про це, на місцевих виборах Геннадій Кернес багато в чому запозичить риторику Володимира Зеленського, який привернув частину виборців саме своїм позитивом. "Слуга народу" буде основним конкурентом "Блоку Кернеса" на виборах в Харківській області. На цьому електоральному полі грає ще й "Партія Шарія", хоча є ймовірність, що люди Кернеса будуть присутні у виборчих списках як "слуг", так і Шарія.
Ставка на молодих виборців може не принести успіху. Як показує соціологія, в місцевих виборах бере участь менше виборців, ніж в парламентських і, тим більше, президентських. В першу чергу відпадає саме електорат молодшого віку, який швидко розчаровується в кумирах. За прогнозами політолога Антона Авксентьєва, найбільше з-за цієї тенденції втратять "Слуги народу". Можуть не дорахуватися відсотків і адепти Шарія і Кернеса. Однак в умовно промайданному таборі немає взагалі жодної партії, яка б орієнтувалася на молодь. "Голос" був єдиним, хто пропонував альтернативу молодому виборцю, що не орієнтований на проросійську ідеологію, але після того, як лідер партії В'ячеслав Вакарчук залишив парламент, ця політична сила, і раніше не дуже популярна в Харкові, втратила шанси пройти до міськради.
Автор: Олена Павленко