Вибори в 179 окрузі: кандидати витратили на рекламу в мережі 9000 доларів. У лідерах — Світлична
Аналітики Громадянської мережі "Опора" проаналізували витрати кандидатів у мережі.
В огляд увійшли рекламні публікації в підтримку кандидатів в народні депутати за період з 10 лютого по 10 березня.
Так, за цей час кандидати в 179-му одномандатному мажоритарному виборчому окрузі розмістили в Facebook 130 промо-оголошень. На ці рекламні кампанії витратили майже 9000 доларів (приблизно 225 тисяч гривень).
Найактивнішу агітацію в Facebook і Instagram розгорнули Юлія Світлична, Вікторія Пташник, Вікторія Алексейчук, Ігор Швайка і Тетяна Лазуренко.
Найбільше витратила екс-губернатор Юлія Світлична. На вибори вона йшла як самовисуванка. Так, в Facebook активно велися мінімум шість сторінок в підтримку Світличної. "Загалом реклама на цих сторінках коштувала замовникам 5851 долар. Сторінка "Я за Світличну" опублікувала 14 і заплатила за це 2092 долара. Менше грошей на рекламу було витрачено з офіційної сторінки "Юлія Світлична": два рекламних повідомлення на 261 долар. Згідно з даними бібліотеки політичної реклами Facebook все рекламні повідомлення на сторінках, що підтримують Світличну, оплачені ГО "Єдність і розвиток" і ГС "Рідна Слобожанщина", — повідомили в "Опорі".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Очень странные выборы. Зачем Зе заигрывает со Светличной?
На другому місці за витратами — кандидат від партії "Європейська Солідарність" Вікторія Пташник. Від її імені розмістили 36 рекламних постів, які вона оплатила самостійно. Ця рекламна кампанія обійшлася Пташник в 1500 доларів.
Вікторія Алексейчук, яка балотувалася від "Слуги народу" і зійшла на фініші, рекламувала 18 повідомлень загальною вартістю 1149 доларів. Платником рекламних оголошень вказана сама Алексейчук. Останнє платне повідомлення розміщено 2 березня.
Представник ВО "Свобода" Ігор Швайка витратив 366 доларів. На ці гроші він просував у соцмережі 22 оголошення. Оплатило рекламу кандидата ПП "Свобода".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вибори в 179 окрузі: спостерігачі зафіксували порушення
Найскромніша кампанія в Facebook була у самовисуванки Тетяни Лазуренко, яка витратила менше 100 доларів. Сторінка "Ми підтримуємо Тетяну Лазуренко" рекламувала всього два повідомлення. Замовником реклами є Олександр Кушнір.
В "Опорі" простежили тенденцію: замовники політичної реклами орієнтувалися на жінок (60% показів показали саме дамам). Найчастіше оголошення показували жінкам у вікових групах 25-34 роки і 35-44 роки.
Нагадаємо, Центральна виборча комісія зареєструвала в окрузі 40 кандидатів в народні депутати України. До фіналу передвиборчої гонки троє з них вибули. Із 37 кандидатів, 27 — висунули політичні партії, 10 — самовисуванці.
Як писав KHARKIV Today, позачергові вибори в цьому окрузі призначили, тому що 5 листопада нардепа-переможця Олексія Кучера президент Зеленський призначив головою Харківської ОДА. Кучер склав повноваження парламентаря.