Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Слідчі озвучили причини авіакатастрофи Ан-26 під Харковом

Фото: KHARKIV Today/Cергей Козлов
ДБР відновило повну картину трагедії.

За версією слідства, основна причина — незаконний дозвіл на злети літака конвеєрним способом.

У Державному бюро розслідувань розповіли про основні причини авіатрощі військового літака АН-26Ш у Чугуєві, яка сталася 25 вересня 2020 року. Остаточні результати розслідування кримінальної справи в ході брифінгу озвучив начальник відділу слідчого управління ДБР Вадим Приймачок.

Слідство тривало менше восьми місяців. Під час досудового розслідування провели близько 150 експертиз: 27 судово-медичних, 71 генетико-молекулярних, 25 порівняльних молекулярно-генетичних, 5 фоноскопічних, 2 експертизи відеозвукозапису, 2 комп'ютерно-технічні, 5 почеркознавчих, а також — вибухотехнічну, комісійну військову, додаткову комісійну військову, судову психологічну, хімічну експертизу нафтопродуктів і пально-мастильних матеріалів, економічну, інженерно-транспортну.

Також слідчі ДБР допитали більше 70 свідків і 29 потерпілих. Забезпечено проведення більш 20 тимчасових доступів до важливих документів і речей і їх одночасна виїмка.

Під час досудового розслідування фахівці Головної інспекції Міністерства оборони України провели технічне розслідування катастрофи, висновки якого підтверджено експертним шляхом.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Останній політ Ан-26 під Харковом: хронологія

За версією слідства, причин трагедії шість:

  • незаконне допущення до польотів у складі екіпажу курсантів, які не завершили відповідну Програму підготовки;
  • незаконне надання керівником польотів дозволів на посадку-зліт літака Ан-26Ш "конвеєрним" способом; 
  • ненадання керівником польотами практичної допомоги непідготовленому екіпажу при відмові двигуна на літаку;
  • видання документів, які дозволяли вправи, які не передбачені Керівництвом льотної експлуатації літаків АН-26, які не забезпечували безпеку польотів;
  • систематична організація польотів з більшою ніж дозволено кількістю курсантів на борту;
  • незаконні дозволи на польоти в нічний час без необхідної кваліфікації командира екіпажу.

При цьому, у ДБР впевнені, що основною причиною трагедії став незаконний дозвіл на злети літака конвеєрним способом.

"У зв'язку з тим, що відбувався зліт конвеєром, зазначена поломка не змогла бути виявлена ​​екіпажем своєчасно, а була виявлена ​​на етапі зльоту, при швидкості, яка вже не дозволяла здійснити посадку, бо в даному випадку могли бути непередбачувані наслідки", — пояснили у бюро розслідувань.

За словами слідчого, "дії підозрюваних з організації та проведення навчальних польотів з курсантами фактично були спрямовані на економію часу польотів і палива, якого явно не вистачало для задоволення навчальних потреб". Така економія коштувала життя 26 чоловік.

Нагадаємо, Державне бюро розслідувань завершило досудове розслідування у справі катастрофи військового літака Ан-26Ш у Чугуєві 5 травня

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Поставити пам'ятник: мама загиблого в авіакатастрофі Ан-26 льотчика просить про допомогу

Підозри отримали шестеро людей: командувач Повітряними силами Збройних сил України, начальник Харківського національного університету Повітряних сил ім. І. Кожедуба, командир військової частини А4104, заступник командира військової частини з льотної підготовки, керівник управління польотами 25 вересня 2020 року на аеродромі "Чугуїв".

Як писав KHARKIV Today, увечері 25 вересня 2020 року військово-транспортний борт Ан-26Ш упав, а потім загорівся недалеко від Чугуєва. На борту перебували 27 чоловік, вижити вдалося лише одному — В'ячеславу Золочевському. На місці загинули 25 чоловік, ще один — Віталій Вільховий помер у лікарні. Попрощалися із загиблими 6 жовтня на площі Свободи, після чого поховали в 11 регіонах України.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.