Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Росія готувала жителів Харківської області до анексії — The Washington Post

Фото: The Washington Post
Окупанти видавали в Ізюмі газети "Ізюмський телеграф" та "Харків Z".

Під час окупації міста Ізюм загарбники відрізали мешканців від зв'язку та інтернету й розповсюджували пропагандистські видання, зокрема "Ізюмський телеграф" та "Харків Z".

У цих виданнях окупанти брехали про відновлення територій, які начебто зруйнували українські військові, коли громада "працювала над світлим майбутнім". Відповідні номери пропагандистських газет опублікувало американське видання The Washington Post, яке отримало їх від місцевого жителя Ізюма.

"Набір російськомовних газет наданий The Washington Post жителем, який сказав, що зберіг його "для історії", малює сюрреалістичну версію подій на місці, яка майже повністю суперечить наративу українського уряду в Києві, а також розповіді мешканців, які пережили насильницьке захоплення міста в березні", — зазначили у виданні.

Журналісти The Washington Post зазначили: російська газета "Харків Z" використовувала більш розмовну та часом агресивну мову, притаманну сучасним російським пропагандистським виданням. За рахунок таких газет, у час, коли місто перебувало без зв'язку та інтернету, окупанти сподівалися виправдати російську анексію. У своїх виданнях вони хотіли викликати сум мешканців за СРСР та налаштувати їх проти Збройних сил України.

"Пропагандистські газети показують, як російські війська намагалися скористатися інформаційним вакуумом міста під час окупації, коли мобільний зв’язок та інтернет були здебільшого відсутні. Газети намагалися пробудити ностальгію серед цивільного населення за радянською епохою, налаштувати жителів проти українських військ і сприяти глибоким історичним і культурним зв’язкам з Росією, очевидно, готуючись до анексії", — зазначили в американській газеті.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як виглядає "госпіталь", який окупанти облаштували в Ізюмі

В обох пропагандистських російських газетах виявили мову часів Другої світової війни: "союзницькі сили" (для позначення підтримки "ЛНР" та "ДНР" Росією), "нацисти" та "фашисти" (для опису українці). В одному з квітневих номерів "Харків Z" окупанти порівнювали російські бої за Донбас з битвою під Курськом 1943 року та казали, що вона стане змаганням між російськими та американськими стратегами.

"Місцеві жителі в основному нелояльні до Києва. Люди тут вважають українських військових окупантами та нацистами. А сили Луганської та Донецької народних республік і Росії є їх визволителями", — писали окупанти у своїй газеті.

Місцеві ж жителі зазначають: пропагандистські видання використовували для розпалювання, аби зігрітися та поїсти на вулиці.

ізюм
Фото: The Washington Post

В "Ізюмському телеграфі" у травні окупанти розповідали про те, як "мер" Владислав Соколов пообіцяв мешканцям, що ситуацію скоро покращиться, попри труднощі.

"У нас величезні плани, і Російська Федерація допоможе нам їх реалізувати на відміну від України, яка хоче повністю знищити наші території, знищити інфраструктуру та знищити людей", — писали в "Ізюмському телеграфі".

Також у пропагандистському виданні жалілися на те, що окупантам не вистачає рук серед місцевого населення, аби відновити зруйноване місто. Жителів закликали перестати сидіти в підвалах та йти допомагати.

У червні "Ізюмський телеграф" повідомляв жителям про розпорядження "мера" про введення в місті російської мови як офіційної, продаж алкоголю за ліцензію та народження з 24 лютого по 30 травня десяти дітей в Ізюмі. Скрасити новини про війну видання намагалося новинами про відкриття 1 вересня музичної школи за допомогою російських військ.

Поряд із новиною про вилучення з пошкодженого будинку 47 тіл окупанти розмістили статтю про запис дітей у літній табір у Росії. У газеті окупанти рекламували навчання в російських університетах. Різними віршами та статтями окупанти стверджували: усі проблеми мешканців може вирішити тільки російська армія.

Простий текст

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.