Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Красиві слова про Харків. Сім головних обіцянок Ігоря Терехова

У рік виборів чиновники щедрі на слова.

У жовтні 2021 року в Харкові відбудуться вибори міського голови. Найкращі стартові позиції серед всіх можливих кандидатів має Ігор Терехов, так як він виконує обов'язки мера і може з висоти свого крісла роздавати обіцянки виборцям.

KHARKIV Today вибрав найбільш знакові для Харкова прожекти секретаря міськради, щоб восени після виборів перевірити, які з них залишаться тільки словами.

1. Реконструкція зоопарку

зоопарк
Зоопарк — головний передвиборчий проєкт Терехова. Фото: Харківська міськрада

Ігор Терехов часто позиціонує себе як наступник Геннадія Кернеса. У випадку з будівництвом зоопарку це дійсно так. Його обіцяв відкрити покійний мер, тепер обіцяє виконувач його обов'язків.

"23 серпня, я впевнений, ми урочисто відкриємо Харківський зоопарк. Дуже багато нам треба виконати до цього часу. Я вдячний будівельникам за те, що вони роблять. Можу сказати, що темпи нормальні. Графік, який ми ставили і розробляли на початку будівництва, ми витримуємо повністю"  повідомив виконувач обов'язків Харківського міського голови Ігор Терехов.

Зоопарк закрили на реконструкцію у 2016 році, це виглядало як іміджевий проєкт до виборів 2020 року. Тоді планували, що через півтора-два роки він вже буде відкритий і видали 50 мільйонів з бюджету. У 2018 році Кернес призначив відкриття на День міста, зоопарк, зрозуміло, не відкрили, Кернес знову пообіцяв відкрити зоопарк уже в кінці 2020 року. Мера півроку як немає, зоопарк все ще на реконструкції. Загальна вартість його будівництва зросла до 2 мільярдів гривень, і кінця цьому не видно, незважаючи на райдужні обіцянки. За два місяці до відкриття все ще будують океанаріум, слоновник, жирафятник і інші об'єкти.

2. Карточка харків'янина

карточка
Колаж KHARKIV Today

Ще одна обіцянка, нерозривно пов'язана із зоопарком, — "Карточка харків'янина".  Спочатку передбачалося, що вхід до зоопарку буде безкоштовним, але зараз Ігор Терехов уточнює: з приїжджих будуть брати гроші. Навіть орієнтовні цифри озвучив: 100 гривень з дітей і 200 — з дорослих. А власники харківської прописки підуть у зоопарк по "Картці харків'янина". До того ж, пільговики можуть використати її у транспорті як своєрідне посвідчення. На цьому поки — все, можливо, у майбутньому нею зможуть користуватися як електронним проїзним.

"Картка харків'янина" — це топ-проєкт для України. Я думаю, що інші міста перейматимуть наш досвід", — заявив Терехов.

У інших містах подібні картки працюють давно і куди більш різноманітно, ніж це буде у Харкові. Київ увів "Картку киянина" ще в 2011 році, нею можна платити за проїзд і за комуналку, отримувати на неї пільги і навіть знижку на соціальний хліб.

Ігор Терехов обіцяє видати перші картки до Дня міста. Перевіримо, як вона буде працювати.

 

3. Нові автобуси і трамваї

бусик
Такі автобуси поставлять на непопулярні маршрути. Фото: Харківська міськрада

Серед передвиборчих обіцянок Ігоря Терехова не останнє місце займає транспорт. Навесні фото в. о. міського голови, який власноруч мив плитку в метро, ​​облетіло всі паблік і стало мемом.

Потім Ігор Терехов з'їздив до Туреччини і повернувся звідти з домовленістю на поставку міні-автобусів. Їх він обіцяє поставити на короткі маршрути на околицях міста, від яких відмовилися перевізники. Ці маршрути будуть муніципальними. На 41 маршрут у цьому році повинні поставити 151 автобус. Ця обіцянка виглядає найреальнішою серед усіх передвиборчих розмов. Низькопольні автобуси у квітні уже представили у Харкові. 

А ось інший транспортний проєкт — "харківський трамвай" — виглядає дещо утопічно. Планується, що робити трамваї будуть на базі "Екополіса ХТЗ" Олександра Ярославського. За словами Ігоря Терехова, перший зразок буде презентовано вже у вересні.

"Ярославський інвестує у це фінанси, ми як місто зобов'язуємося брати у них трамваї і пускати їх на маршрути. Це буде ультрасучасний трамвай, який в Україні ще не випускався, він відповідає кращим європейським аналогам, але коштує набагато дешевше", — заявив Терехов у лютому. У червні на сайті Європейського інвестиційного банку з'явилася інформація про проєкт інвестицій для Харківської міськради на покупку нових трамваїв на суму в 75 мільйонів гривень.

4. Оновлений "Металіст"

ярославский
Терехов і Ярославський зі своїми дітьми на стадіоні. Фото: Харківська міськрада.

Ще один проєкт-обіцянка, виконання якого дуже залежить від Олександра Ярославського. Останній, схоже, не проти ролі віп-агітатора Ігоря Терехова. Вони навіть разом вийшли на футбольне поле під час останньої у сезоні гри ФК "Метал".

"Металіст" (Харків) буде переможцем, грати в єврокубках, Лізі чемпіонів, і ми разом будемо перемагати", — оголосив зі стадіону Терехов.

ФК "Метал" поки що грає у Другій лізі, клубу всього лише рік. Тому якщо хтось і має шанси на єврокубки у найближчому майбутньому, так це другий харківський клуб, "Металіст 1925", який виник на уламках "Металіста" і в цьому сезоні вийшов, нарешті, до Прем'єр-ліги.

5. Дорога через "Барабашово"

барабашово
Будівництво дороги через "Барабашово": політ над ринком. Фото: KHARKIV Today

Ще одна спадщина Кернеса, яка перекочувала до передвиборчої обіцянки Терехова. Історія дороги від станції метро "Київська" на Салтівку почалася влітку 2019 року. Тоді депутати міськради проголосували за будівництво, яке передбачало знесення частини ринку "Барабашово". Ринок належить політичному супернику Геннадія Кернеса Олександру Фельдману.

У 2020 році дорогу почали будувати — не без бійок і опору з боку людей Фельдмана. Смерть Кернеса трохи призупинила цей процес, але вже на другій сесії новообраної ради без мера Ігор Терехов заговорив про дорогу і показав проєкт з віадуком.

"Моя чітка позиція — дорога пройде так, як вона запланована і спроєктована. Керівництво ринку має це розуміти. Адже ми будуємо дорогу не для себе, а для харків'ян", — заявив секретар міськради.

Незважаючи на обіцянки, в останні місяці будівництво дороги заглохло. Підприємці, які торгують на "Барабашово", кажуть, що давно не помічали у районі будівництва ніякої активності.

6. Проспект Жукова

жуков
Жуков як передвиборчий символ. Фото: KHARKIV Today

Ще одна "важка спадщина". На виборах до Верховної Ради в 2019 році Геннадій Кернес зробив маршала Жукова символом того, що йому близькі ідеали харків'ян, які сумують за СРСР. До парламенту його партія не пройшла, але ідея з Жуковим прижилася.

Численні судові потуги міськради щодо перейменування проспекту Григоренка назад у проспект Жукова не увінчалися успіхом, але мерія тепер уже в особі Терехова продовжує стояти на своєму.

"Я хочу, щоб всі харків'яни знали, що у місті Харкові стояв, стоїть і буде стояти пам'ятник Георгію Жукову, проспект продовжить носити ім'я великого маршала перемоги, і харків'яни будуть відзначати це святе свято саме 9 травня", — заявив Терехов 9 травня.

Виконати цю обіцянку у нього навряд чи вийде, тому що подібна назва проспекту суперечить закону "Про декомунізації". Все, що він може гарантувати виборцям, — нескінченну витрату їх податків на судові тяжби.

7. Реконструкція Гідропарку

проект
Таким повинен стати Гідропарк

За своїм масштабом цей проєкт може бути таким же довгим і витратним, як і реконструкція саду Шевченка. На місці досить дикого Гідропарку Терехов обіцяє влаштувати набережну, пікніки з альтанками та гамаками, доріжки для бігу і амфітеатр зі сценою.

Цей парк буде з'єднаний з іншими так званим "зеленим каркасом", який розтягнеться на 127 кілометрів. Зараз проєкт виглядає найменш реалістичним з усіх, оскільки немає ні ймовірної вартості такої реконструкції, ні термінів. Відомо тільки, що до облаштування Гідропарку приступлять після того, як завершать реконструкцію зоопарку. І реконструкція Журавлівки, і "зелений каркас" є частиною Стратегії Харкова до 2030 року, так що у Ігоря Терехова є ще майже 10 років на те, щоб роздавати все нові обіцянки.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.