Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Поставку нових вагонів для Харківського метро з Китаю оскаржив Крюківський вагонозавод

Минулого року КП "Харківський метрополітен" оголосило тендер на закупівлю потягів метро за гроші Європейського інвестиційного банку. Виграла тендер на кредитні 45 мільйонів євро китайська компанія. У суму не увійшли податки і розмитнення.

Минулого року КП "Харківський метрополітен" оголосило тендер на закупівлю потягів метро за гроші Європейського інвестиційного банку. Виграла тендер на кредитні 45 мільйонів євро китайська компанія. У суму не увійшли податки і розмитнення.

Виготовити для Харкова 8 нових 5-вагонних потягів метро хотів і Крюківський вагонобудівний завод (Кременчук), проте їхня ціна менше ніж на 1% перевищувала запропоновану китайською CRRC, яка виграла тендер. Український виробник направив скаргу до тендерного комітету, запропонувавши переглянути рішення, а також скаргу до штаб-квартири Європейського банку в Люксембурзі. Про це "Інтерфакс-Україна" повідомив глава наглядової ради Крюківського вагонобудівного заводу Володимир Приходько.

"Заявки на участь у тендері на поставку цих поїздів метро, ​​який був оголошений минулого року на очікувану суму EUR45 млн, подали КВБЗ і CRRC, однак переможцем було визнано китайську компанія. Але при закупівлі по імпорту Харкову доведеться заплатити додатково понад 25% від цієї суми податків і зборів (ПДВ, розмитнення) з харківського міськбюджету", — пояснив він.

У прес-службі українського виробника уточнили — за правилами Європейського інвестиційного банку позичальники можуть надавати 15% преференції місцевому постачальнику, але Харків цим не скористався. До того ж, Крюківський вагонобудівний завод пропонує більш дешеве техобслуговування.

"За період експлуатації поїздів — 40 років — сукупні експлуатаційні витрати в китайській CRRC досягнуть 53 мільйонів євро. Тобто перевищать ціну закупівлі. У КВБЗ вони складуть 9,8 мільйонів євро. Тобто різниця — 43 мільйона. Ще 8 нових поїздів можна було б купити. Витрати на утримання рухомого складу КВБЗ набагато нижчі, оскільки виробник поруч, нижча вартість праці, готові технології, є своя сервісна база для обслуговування і ремонту. В результаті виходить зниження вартості обслуговування у 6,38 рази на 1 кілометр пробігу ", — підкреслили в прес-службі українського виробника.

Також прес-служба Крюківського вагонобудівного заводу додає, що навесні в Бостоні (США) вивели з експлуатації всі нові поїзди метро поставлені в лютому 2018 року китайською компанією. Причина — серйозні проблеми з безпекою. Філіппіни повернули CRRC 48 поїздів метро і вимагали повернути гроші.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.