Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Командувач Повітряних сил не згоден з підозрою щодо Ан-26

Фото: KHARKIV Today/Сергей Козлов
Державне бюро розслідувань вручило підозру Сергію Дроздову.

Сергій Дроздов вважає вручену йому підозру дискредитацією українських військових.

Командувач Повітряних сил України Сергій Дроздов не згоден з пред'явленою йому підозрою у справі про катастрофу літака Ан-26 біля Чугуєва (Харківська область). На його думку, Державне бюро розслідувань має встановлювати винних за актами технічного розслідування, яке проводила Державна комісія. Про це він заявив в ефірі "Шустер online".

"Я отримав повідомлення про підозру. Я собі ставлю запитання: "З якою метою і для чого все це робиться? Хто і які цілі переслідує?". 20 листопада 2020 року акт технічного розслідування катастрофи літака Ан-26 був затверджений. У ньому визначені як головні, так і другорядні причини цієї катастрофи. Саме за цими висновками ДБР мав зробити висновки і визначити винність і ступінь винності посадових осіб і всіх причетних до цієї катастрофи", — сказав Дроздов.

Командувач Повітряних сил підкреслив, що зіткнувся з приниженням, коли ще до розслідування стверджували, що причиною авіакатастрофи став пропуск борту з його сином попереду Ан-26, який в підсумку розбився.

"А що ми маємо? Спочатку мене хотіли принизити моїм сином. А він не є мажором, як був представлений деякими засобами масової інформації. Він як всі курсанти Харківського національного університету Повітряних сил навчається і літає на тих же літаках, що і всі. Напередодні цієї страшної катастрофи в складі екіпажів на тому самому літаку він виконував польоти, — пояснив Дроздов. — Я ніколи не ховався за спинами і завжди відповідав на питання відверто і чесно. І на це питання я відповів (прим. — чи перебував його син в літаку, який посадили раніше). На жаль, голова Харківської адміністрації в цей час дуже некоректно вчинив стосовно моєї родини і мене особисто".

Дроздов запевняє, що неодноразово висловлював пропозицію про модернізацію техніки на рівні керівництва держави, але воно не дослухалося. Його дивує те, що в підозрі мова йде тільки про нього, коли процесом підготовки до польотів займаються також його заступники і безпосередньо Харківський університет Повітряних сил імені Кожедуба. Такі підозри називає дискредитацією військових.

"У мене підозра на 30 сторінок, починаючи з військової дисципліни в бригаді, порядку організації та підготовки льотчиків, тих керівників, які керують процесом підготовки. Хоча якщо подивитися на самі Повітряні сили, вони складаються не тільки з командування, а й інших стовбурів. Я маю трьох заступників, двох командувачів, Харківський університет, де є люди, які готують рішення, пропозиції і програми. Всі ці заходи, які перераховані в повідомленні про підозру, стосуються особисто мене, — каже Дроздов. — З кожним таким випадком розпочатого кримінальне провадження, особливо проти військових, йде їх дискредитація. І найцікавіше, що ще до моменту винесення рішення суду вже вішаються ярлики, формується негативна суспільна думка щодо тих офіцерів, командирів".

Нагадаємо, увечері 25 вересня військово-транспортний борт Ан-26Ш впал, а потім загорівся недалеко від Чугуєва. На борту перебували 27 осіб, вижити вдалося лише одному — В'ячеславу Золочевскому. На місці загинули 25 людей, ще один — Віталій Вільховий помер в лікарні. Попрощалися з загиблими 6 жовтня на площі Свободи, після чого поховали в 11 регіонах України.

28 жовтня на засіданні Кабінету міністрів України назвали всі причини аварії Ан-26. На початку грудня в Офісі генпрокурора повідомили, що розслідування катастрофи літака знаходиться на завершальному етапі.

18 грудня підозру вручили командувачу Повітряних сил України Сергію Дроздову в недбалому ставленні до військової служби, а також керівнику польотів та командиру військової частини — в порушенні правил польотів (стаття 416 Кримінального кодексу України).

Простий текст

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.