Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Харків'яни скаржилися мовному омбудсмену через обслуговування не українською

Иллюстративное фото: Сергей Козлов / KHARKIV Today
Всього за два дні було майже 100 скарг.

Харків потрапив до антирейтингу за кількістю скарг через недотримання мовного закону.

З 16 по 18 січня уповноваженому з захисту державної мови надійшло майже 100 скарг щодо обслуговування українською мовою. В основному, з Києва, Львова, Харкова та Одеси. Третина скарг стосувалася сфери обслуговування споживачів. Про це повідомив мовний омбудсмен Тарас Кремінь, передає UNN.

"Є зауваження до сайтів, інтернет-магазинів. Щодо сайтів — це про те, що головна сторінка не українською мовою або взагалі немає української версії", — пояснив Кремінь.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Дякуємо, приходьте ще!" Як магазини, ресторани і комунальні служби Харкова перейшли на українську

За його словами, частково зафіксовані порушення, що стосуються реклами, освіти, державної влади місцевого самоврядування і транспорту.

"По регіонах найбільша кількість таких звернень надійшла саме з Києва та Київської області, зі Львова, Харкова та Одеси. А з інших регіонів — буквально одне чи два звернення, не більше", — додав він.

Секретаріат мовного омбудсмена готовий до збільшення скарг після закінчення локдауну, оскільки відкриються ресторани і кафе.

"Зараз, якщо говорити про сферу обслуговування — це, перш за все, відмова спілкуватися українською мовою тих, хто працює в таких закладах. А по-друге —це наявність цінників не державною мовою. На адресу таких суб'єктів ми будемо надсилати вимоги про усунення порушень мовного закону", — повідомив Кремінь.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як харків'янам поскаржитися, якщо відмовили в обслуговуванні українською

Він пояснив, що після того як на адресу уповноваженого із захисту державної мови приходить звернення, починаються заходи держконтролю. Суб'єкт протягом 30 днів повинен усунути порушення. Якщо таких порушень кілька протягом року, то починаючи з 16 липня 2022 року можуть накладати штраф.

Як писав KHARKIV Today, 25 квітня 2019 року Верховна Рада прийняла закон про державну мову. Згідно нього, з 16 січня 2021 року вся сфера обслуговування повинна перейти на українську мову при спілкуванні з клієнтами.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.