Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Харківський метрополітен у 2020 році "пішов у мінус" на 300 мільйонів гривень

Фото: Сергей Козлов / KHARKIV Today
За останні місяці до суми збитків додалося ще 17 мільйонів гривень.

Збиток метрополітену в 2020 році виявився більшим на 58,3 мільйона гривень, ніж в 2019-му.

За дев'ять місяців 2020 року комунальне підприємство "Харківський метрополітен" отримало 227,9 млн. грн. збитків. Про це повідомили в Харківському антикорупційному центрі.

За перше півріччя 2020 року збиток становив 210,4 мільйонів гривень. За три місяці додалося ще 17,5 мільйона гривень.

"Коли ми бачимо, яких збитків за дев'ять місяців 2020 року назбирав Харківський метрополітен, ми дивуємося, що співробітникам цього підприємства взагалі виплачують зарплату", — підкреслили в Харківському антикорупційному центрі.

На думку представників Харківського антикорупційного центру, до кризи в Харківському метрополітені призвели чотири головні причини. Це — закупівля товарів, послуг і робіт за значно завищеними цінами, залучення до прибирання та ремонту рухомого складу і ескалаторів інших підприємств, заниження доходів від реклами і відсутність доходу від E-ticket.

Як відзначили в ХАЦ, керівництво метрополітену пояснювало невиплату зарплат необхідністю купувати дорогі рейки, проте в порівнянні з Дніпром і Києвом ціни на рейки Харків неодноразово завищував на 60-70%. Щорічно на такі закупівлі Харківський метрополітен втрачає від семи до восьми мільйонів гривень.

Друга причина збитків в метро — послуги з прибирання. До 2009 співробітники самі прибирали і ремонтували рухомий склад і ескалатори. У 2009 створили для цього три фірми, які мають відношення до мера Геннадія Кернеса.

"Фірми створювалися оточенням тодішнього генерального директора Сергія Мусєєва, а потім безпосереднє стосунок до них мав син Сергія Мусєєва —  Максим Мусєєв. Зараз до цих фірм має відношення оточення харківського міського голови", — пояснили в ХАЦ.

За десять років цим трьом фірмам перерахували три мільярди гривень. У ХАЦ з посиланням на правоохоронців пишуть, що велика частина коштів розкрадається.

Третьою причиною збитковості метрополітену називають заниження доходу від реклами. У 2019 комунальне підприємство отримало від реклами за все 20,14 мільйонів гривень.

"Державна аудиторська служба дійшла висновку після проведення фінансового аудиту КП "Харківський метрополітен" за період з 1 січня 2016 по 28 лютого 2019 року, що це КП в чотири рази занижує свої доходи від рекламної діяльності", — підкреслили в ХАЦ.

Четверта причина — відсутність доходу від E-ticket. Гроші отримує фірма "Платіжний центр". Раніше вона повністю належала "Фінекс-Капітал", яка виплачує дивіденди харківському міському голові Геннадію Кернесу і його заступнику Ігорю Тєрєхову.

Як повідомили в ХАЦ, хоч  "Платіжні центр" і переписали на підставних осіб, бенефіціари залишилися ті самі. З кожної поїздки в метро, ​​трамваях і тролейбусах компанія отримує 6,5% від вартості поїздки.

Нагадаємо, в травні Харківський метрополітен заявив про те, що візьме 50 мільйонів гривень кредиту на зарплати співробітникам. Зарплати там не виплачували через карантин.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.