Авіатроща Ан-26: на Кабміні озвучили всі причини авіакатастрофи в Харківській області
На Кабміні був озвучений звіт комісії, яка розслідувала причини аварії навчального літака Ан-26 в Харківській області.
Перед звітом слово взяв Денис Шмигаль.
"Як часто буває під час таких трагедій, однієї причини не існує. Це збіг декількох факторів", — сказав голова Кабміну Денис Шмигаль.
Звіт представляв профільний віце-прем'єр Олег Уруський. Він назвав кілька чинників, які призвели до дуже небезпечної ситуації, внаслідок чого сталася надзвичайна ситуація, а далі — авіакатастрофа, в результаті якої загинуло 26 осіб. Уруський нагадав, що навчальні польоти курсантів ХУПС проходили конвеєром, без посадки. О 20:35 25 вересня Ан-26 здійснив 5 посадок до 20:35, після чого зайшов на шостий зліт. О 20:44 сталася катастрофа.
"Причини катастрофи, які сприяли її виникненню:
1. Загальноприйнята в університеті практика виконання на літаку Ан-26 польотів конвеєром, на одному з яких через швидкоплинність процесу екіпаж не зміг ідентифікувати відмову техніки і своєчасно припинити зліт.
2. Відмова системи ПРТ-24 лівого двигуна в умовах непередбаченого плановою таблицею польотів виконання злетів.
3. Загальноприйнята практика постійного перевищення одночасної кількості і змішання екіпажу, курсантів, штурманів і курсантів польотів на борту літака.
4. Порушення планової таблиці польотів, перебування в шостому польоті на борту літака осіб, які не були передбачені плановою таблицею польотів.
5. Неприпинення польотів керівництвом польотів, керівником польотів, на аеродромі — керівником зони посадки і помічником керівника польотів", — повідомив Уруський.
Після цього він назвав головні причини катастрофи (далі — пряма мова — Авт.):
— Відсутність дієвого контролю з організації та виконання польоту з боку посадових осіб Харківського національного університету Повітряних сил імені Івана Кожедуба.
— Системні порушення правил виконання польотів в Харківському національному університеті Повітряних сил ім. Кожедуба.
— Недостатня професійна підготовка екіпажу щодо дій в особливих ситуаціях, здійснення загального аналізу характеру локальної відмови техніки з моделюванням правильних і налагоджених дій для запобігання переростання особливих ситуацій в катастрофічні.
За словами Уруського, літак відновленню не підлягає. Під час розслідування була зроблена 91 генетична експертиза.
Нагадаємо, увечері 25 вересня військово-транспортний борт Ан-26Ш упав, а потім загорівся недалеко від Чугуєва. На борту перебували 27 осіб, вижити вдалося лише одному — В'ячеславу Золочевському. На місці загинули 25 чоловік, ще один — Віталій Вильховий помер у лікарні. Попрощалися з загиблими 6 жовтня на площі Свободи, після чого поховали в 11 регіонах України.