Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Як Харківське авіапідприємство будуть виводити з кризи

Олександр Кривоконь розповів про перші кроки з оздоровлення авіапідприємства.

Харківське авіапідприємство планують оздоровити протягом п'яти років.

Антикризовий план з виведення Харківського державного авіаційного виробничого підприємства передбачає зупинку падіння виробництва і накопичення боргів. Про це повідомив директор ХДАВП Олександр Кривоконь у ефірі "Суспільного".

ХДАВП вже стало співвиконавцем з "Мотор Січ" за оборонним замовленням на гелікоптери. Співробітники Харківського авіапідприємства будують деякі частини планера і хвостової балки. Але ХДАВП втратило компетенції на будівництво нових машин.

Про кількість машин за контрактом директор ХДАВП не говорить. Але у планах — отримати роботу на 10-15 мільйонів гривень на місяць.

Зараз на авіапідприємстві — 1596 співробітників. Частина сидить вдома, виводять тільки тих, хто задіяний у виробничому процесі. Офіційно працюють півдня у тиждень. За словами директора ХДАВП, на 1 травня борг із зарплати становив 252 750 гривень. До травневих свят співробітникам погасили борги за два місяці. Незважаючи на величезні борги, робітники продовжують ходити на завод.

"Люди чекають, бояться, що їм не виплатять. Так мені і кажуть:"Ми боїмося, що не виплатять, великі борги". Є дуже великі борги. Є і 200 тисяч одному співробітнику. Таке становище сьогодні. Середній вік сьогодні працівників на авіазаводі — 60 років", — говорить Кривоконь.

Авіапідприємство не випускає літаки з 2014 року. Сьогодні там стоять шість літаків Ан-140, дев'ять — Ан-74 і два — ХАЗ-30. Як пояснив Кривоконь, літаки починали будувати без замовника. Це були попередні домовленості. Дві з 140-х машин — замовлення Азербайджану. Після авіакатастрофи Азербайджан відмовився купувати машини у Харківського авіапідприємства. ХДАВП хоче добудувати ці літаки і здавати у лізинг.

"Азербайджанська сторона заявила нам, що там було дуже багато контрафактних виробів. Після цього вони відмовилися і повернули літаки. Плануємо разом з нашим національним перевізником добудувати ці літаки. І за допомогою, можливо, банку віддати їх у лізинг. Але сьогодні у світі продаж літаків практично зупинений. Зупинився туризм, закрилися країни. Машини працюють за схемою лізингу. Нам потрібно замінити контрафактні частини, докупити прилади. Треба десь на все, щоб довести одну машину, 6-9 мільйонів доларів", — говорить Кривоконь.

Однак поки це тільки "приблизна домовленість". Якщо вдасться знайти гроші і добудувати літаки, то здавати їх можна за 10-12 мільйонів доларів. За словами Кривоконя, договір планують укласти у червні, зараз шукають схему, як це зробити, оскільки авіапідприємство — банкрут.

Ще один пункт у антикризовій програмі — повернення літаків на сервіс авіапідприємства. Поки літаки летять до інших країн. Казахська машина, зазначає Кривоконь, полетіла на 410-й завод, коли повинна була ремонтуватися на ХДАВП. Щоб оздоровити підприємство, розглядають також варіант здачі майна в оренду.

"У нас багато майна, але воно не здається в оренду. Ми не можемо продавати. Але ми можемо здавати в оренду. Я думаю, багато таких об'єктів (стадіон, дитячий садок, дитячий табір, база "Сокольники"). Можуть бути і виробничі, але які не задіяні зараз. Починаючи з червня я створюю Офіс управління проєктами. Ми будемо переглядати виробничі майданчики, будемо дивитися, які цехи, яке обладнання буде задіяні у нашому виробництві, а які не будуть задіяні, будемо виводити за контур", — пояснив Кривоконь.

Відзначимо, антикризовий план по ХДАВП розроблений на п'ять років.

Як писав KHARKIV Today, 30 квітня перед співробітниками ХДАВП погасили заборгованість із зарплати за квітень і травень минулого року.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.