Уявна автономія. Чому ламаються нові харківські тролейбуси?
П'ятихатки опинилися у транспортній блокаді. Нові тролейбуси з запасом автономного ходу ламаються занадто часто. Як мінімум раз на тиждень жителі віддаленого мікрорайону змушені ходити пішки від Білгородського шосе у центр або додому.
У квітні на П'ятихатки перестали їздити маршрутки. Від станції метро "Держпром" до селища запустили нові красиві тролейбуси № 50. У них були передбачені валідатори для електронних проїзних і запас автономного ходу. Завдяки йому тролейбус на повороті з Сумської на Білгородське шосе перетворюється в автобус — інакше йому не доїхати, адже по Білгородському шосе не прокладена тролейбусна контактна мережа. Проблеми почалися з перших днів.
Пішки вздовж Лісопарку
Виявилося, що нові тролейбуси постійно глухнуть на половині шляху. Через це мешканці П'ятихаток, які працюють у центрі міста, регулярно запізнюються на роботу. Однією з таких пасажирок стала Ксенія Нечипоренко. Перший інцидент трапився 23 травня.
"Ранок, стою на зупинці. На кінцевій цей тарантас стає і все! Водій дзвонить диспетчеру, каже — не включаюся, навіть двері не зачиняються. А наступний — через 20 хвилин. Все, запізнилася. Був ще один раз, коли я півтори години чекала на зупинці, тому що на маршрут у той день вийшов один тролейбус, інші поламалися. Їхали додому ми годину. Ттому що він постійно зупинявся на 5 хвилин посеред маршруту, вимикав все і чекав перезавантаження", — розповіла жителька П'ятихаток KHARKIV Today.
Багатьом сусідам Ксенії пощастило і того менше: вони змушені були пішки по лісу добиратися додому від Білгородського шосе — найчастіше тролейбуси глухнуть на середині маршруту.
Через те, що тролейбуси постійно зупиняються посеред дороги, не дотримується і розклад. В ідеалі, у будній день вранці вони повинні ходити кожні 12 хвилин, пізно ввечері та вдень — кожні 15 хвилин, у вихідні інтервал трішки більшийе. На ділі виходить інакше. Жителі селища скаржаться Ігорю Терехову в соцмережах.
"Увечері з П'ятихаток, зупинка вул. Академічна не було тролейбуса з 18.20 до 19.30 (згідно розкладу 18.22, 18.43, 19.11, 19.35), він приїхав о 19.30. Три рейси пропущено. Це як пояснити?", — обурюється Олексій Семенцов, житель П'ятихаток .
Відповідь на своє питання харків'яни поки не отримали. Правда, в останні дні жителі П'ятихаток відзначають, що тролейбуси стали ходити частіше і ламаються трішки менше. Ходять чутки, що на маршрут додали кілька машин з Салтівки.
Акумулятори не пройшли випробувань
Заради експерименту ми вирішили покататися у тролейбусі з центру до П'ятихаток і назад. Цей транспорт справляє приємне перше враження: він чистий, низькопідлоговий, обладнаний валідаторами, салон досить просторий для того, щоб не в годину пік всі охочі виїхати могли розміститися сидячи і стоячи. Зупинки оголошуються автоматично і на українській мові, причому пасажирам повідомляють не тільки назву зупинки, але і на який транспорт тут можна пересісти.
Як і у звичайних тролейбусах, половина пасажирів не надягають масок, проконтролювати це нікому — кондукторів тут немає.
Тролейбус їде дуже повільно. Проходить 20 хвилин — а ми тільки під'їжджаємо до Центрального парку. Пасажири розповідають, що час на дорогу дуже збільшився. Маршрутками від кінцевої до кінцевої доїжджали за 30-40 хвилин, а зараз на дорогу йде як мінімум година.
Деякі зупинки тролейбус робить тільки на вимогу. Для цього потрібно натиснути кнопку поруч з виходом. Біля автостанції "Лісова" відбувається перший конфуз.
"Хтось виходить?, — кричить з кабінки водійка автобуса.
"Я ж десять разів кнопку тиснув, що, тепер ще й кричати! Ех, де наші автобуси, блін!", — сердиться пасажир.
На наступній зупинці літню жінку, яка повільно виходила, прихлопнули автоматичні двері.
"Треба готуватися до виходу заздалегідь!", — попереджає пасажирів водій.
Незважаючи на всі перипетії, ми благополучно доїхали до П'ятихаток, тролейбус не зламався. Причину частих поломок вдалося з'ясувати в одного з водіїв, який не захотів представлятися.
"Акумулятори не витримують. Особливо коли більше 25 градусів або дощі йдуть, і їдеш по Білгородському вгору. На інших маршрутах простіше, тому що там відстань набагато менша, а тут — половина маршруту. Не протестували його нормально, пару раз виїхали і все. Я з жахом думаю про те, що буде взимку, на морозі батарея швидко сідає", — розповів водій.
Жителі селища пишуть до міськради петиції з проханням додати тролейбуси на маршрут. Навіть зараз, коли великих поломок не було більше тижня, транспорту не вистачає.
"Раніше, коли були автобуси, на маршрут виходило 9 машин. Тепер є 7 тролейбусів. Навіть якщо вони не ламаються, все одно це менше. Місткість їх менша, тому що там місце займає валідатор, поручні і так далі. Бракує транспорту", — каже житель селища Володимир Істомін.
У міськраді вимогу харків'ян поки ігнорують. Замість цього вирішено продовжити маршрут до площі Конституції.