У Харкові витратять майже півмільярда гривень на комунальні автобуси
У Харкові вирішили відродити міську автобазу, тому що рік тому 50 маршрутів залишилися без перевізників.
Про це розповів директор департаменту інфраструктури Сергій Дульфан на засіданні комісії міськради з питань ЖКГ. За його словами, рік тому, після початку першого карантину, приватні перевізники пішли з так званих соціальних маршрутів. Таких в місті — 50. Скасували маршрутки до селища Лідне, від метро "ХТЗ" на вулицю Біблика, на 17 кладовище, автобуси від вулиці Чоботарської до вулиці Беркоса і від станції метро "Гагаріна" до вулиці Біологічної і деякі інші.
"Приватники у збиток собі працювати не можуть, тому що завтра вони просто стануть. Коли почалися проблеми, і економічна ефективність навіть рентабельних маршрутів пішла в нуль або в мінус, вони прийняли рішення залишити ті маршрути, які очевидно є збитковими. Навіть якщо ми сьогодні розірвемо з ними договори, альтернативу ми надати не зможемо. Ми не маємо права залишити місто без транспорту", — заявив Дульфан.
У міськраді вирішили купити свої автобуси і пустити їх на ті маршрути, які залишилися без перевізника. Крім того, за словами Сергія Дульфана, вони будуть їздити до нових мікрорайонів, де немає електротранспорту, і туди, де комерційні перевізники не справляються з пасажиропотоком — по Клочківській, на 602-й мікрорайон і до Данилівки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 100 автобусів. У міськраді хочуть запустити муніципальні маршрутки
За п'ять років планують купити 100 автобусів і витратити на них 430 мільйонів гривень. Нове комунальне підприємство створювати не будуть, автобаза буде працювати при одному з електродепо. У міськраді хочуть купити невеликі автобуси, на 22-26 місць. Саме такі поїхали дивитися до Туреччини секретар міськради Ігор Терехов і заступник міського голови з інфраструктури Євген Водовозов.
Члени Комісії з питань житлово-комунального господарства не підтримали ідею, оскільки Сергій Дульфан не зміг відповісти на питання, в яку суму обійдеться утримання нового автопарку.
"Можливо, буде краще компенсувати перевізникам ці збитки, провести з ними переговори. У загальному підсумку вони вийдуть в маленький плюс, і міський бюджет заощадить гроші. Можна знайти варіанти, зробити конкурс серед тих же міських перевізників. Це обійдеться дешевше, ніж покупка нових автобусів . Ми не розуміємо, якими будуть експлуатаційні витрати", — запропонував голова комісії Віктор Фесун.
Сергій Дульфан запевнив, що компенсувати витрати комерційних перевізників не вийде, тому що це не дозволить зробити Антимонопольний комітет. Профільний, транспортний комітет, підтримав пропозицію Дульфана, тому її винесуть на наступну сесію міськради.