Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Хитрі пільги. Чому у харківських автобусах не приживається E-ticket?

Фото: Сергей Козлов/KHARKIV Today
Валідатори з'являться ще у 12 автобусах.

Навесні на одному автобусному маршруті з'явилися валідатори для електронних проїзних карток. Перевізник поставив їх заради експерименту, щоб порахувати пільговиків. Результати здивували.

На початку квітня на короткому маршруті №71, який з'єднує Рогань зі станцією метро "Індустріальна", з'явився валідатор для електронних проїзних квитків. Автоперевізник тоді заявляв: хоче зрозуміти, хто з пільгових пасажирів дійсно має право на безкоштовний проїзд, а хто використовує підроблені посвідчення.

Пільговики розбіглися

Директор компанії "Авто-ові" Валерій Дробушко встановив валідатори у трьох автобусах. Через два місяці експеримент все ще триває. Поки що йому так і не вдалося підрахувати, скільки саме пільговиків користуються маршрутом. Кількість пасажирів у автобусах з номером 71 різко зменшилася після появи валідаторів.

"Пільговиків стало менше. Люди взяли і втекли на інші маршрути, туди, де не треба було показувати E-ticket. Люди готові їхати довше, їхати через Об'їзну", — розповів Валерій Дробушко KHARKIV Today.

Автоперевізник передбачає, що на інші маршрути пішли у першу чергу пасажири з фальшивими посвідченнями. Офіційні пільговики теж не дуже задоволені, адже E-ticket дає право тільки на 50 поїздок у місяць.

автобус
Перші автобуси з валідатором вийшли на маршрут у квітні. Фото: соцмережі

Зате пасажири, які оплачують проїзд у повній мірі, отримали вигоду: тепер вони їздять у вільних автобусах. Краще стало і водіям — менше роботи і сварок з пасажирами.

"На цьому маршруті зникли скандали. Ось недавно на інший маршрут у Проходи пасажири викликали поліцію. Водій сказав: "Я просто не поїду, битком автобус, всі пільговики, крім 4 чоловік, чому я повинен працювати? ". Водій не зобов'язаний ні з ким з'ясовувати ніякі стосунки, він повинен керувати. Я за те, щоб водія зашторити скляною шторою, поставити вертушку, як у метро, ​​і щоб водій грошей навіть не торкався. Він повинен їхати прямо, а не давати здачу", — говорить Валерій Дробушко.

Експеримент триває. Перевізник вже придумав, як все ж порахувати пільгових пасажирів. Він замовив валідатори ще для 12 автобусів. До кінця літа їх встановлять у всіх автобусах, які відходять від "Індустріальної" у сторону Рогані, тож  у пасажирів не буде шансу доїхати з дому до метро і назад, минаючи валідатор.

Готівка не йде

Інші автоперевізники поки що скептично ставляться до ідеї поставити валідатори для того, щоб перерахувати пільговиків. За допомогою E-ticket поки що можна заплатити за проїзд тільки у трьох автобусах на маршруті №71.

Директор компанії "Немо ЛТД" Рафік Гадіров також, як і його колега Валерій Дробушко, скаржиться, що з початку карантину пільговиків серед пасажирів стало більше. Але у ефективність валідаторів для їх обліку він не вірить. Як приклад наводить тролейбус №50 до П'ятихаток, який витіснив з маршруту автобуси Гадірова.

"Навіть якщо є валідатор. Повинні бути контролюючі люди, інакше він ніяк не допоможе з обліком пасажиропотоку. Ось на 50 тролейбусному маршруті поставили валідатори, але при цьому водій все одно бере гроші за проїзд. Хто знає, скільки у нього залишається готівки? Крім того, пільговиків теж ніхто не контролює: ну хто зрозуміє, він приклав цю картку до валідатора чи ні?", — висловлює сумніви у ефективності методу автоперевізник.

троллейбус
У тролейбусах залишилася змішана форма оплати за проїзд. Фото: Сергій Козлов/KHARKIV Today

У міськраді ще в 2020 році планували поставити валідатори в усіх міських автобусах. У лютому цього року в пресслужбі мерії з посиланням на заступника міського голови з питань інфраструктури Євгена Водовозова обіцяли, що вже до 2021-го в автобусах почнуть приймати E-ticket, в результаті його не приймають досі.

У квітні на засіданні постійної комісії Харківської міськради з питань транспорту і зв'язку директор департаменту інфраструктури Сергій Дульфан говорив, що пропонував перевізникам встановити валідатори в автобусах, щоб порахувати, скільки саме пільгових пасажирів вони перевозять і розрахувати компенсацію за їх проїзд. За словами чиновника, перевізники відмовилися, тому що умовою був облік не тільки пільгових, а й платних пасажирів.

Ще одна спроба міськради впровадити E-ticket у автотранспорт відбудеться, коли на маршрути вийдуть нові турецькі низькопідлогові автобуси. У мерії вже пообіцяли обладнати їх валідаторами. За словами Ігоря Терехова, муніципальні автобуси з'являться у місті вже цієї осені.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.