Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Харківський підприємець отримав 1,5 млн гривень за опитування про те, як морські трави впливають на клімат

Фото: scitechdaily.com
У людей будуть запитувати про обізнаність щодо морських трав.

Інститут морської біології НАН України замовив ФОП Под’ячев Денис Миколайович соціологічне опитування про морські трави за 1,50 млн грн для виконання грантового контракту.

Про це пишуть "Наші гроші" за посилання на Prozorro.

За ці гроші ФОП Под'ячев має провести опитування до 25 вересня щодо перспектив інтеграції питання захисту морських трав у національне законодавство України з оцінки впливу на навколишнє середовище (ОВНС) та підвищення обізнаності населення.

"Зокрема повинні будуть опитати 1 500 респондентів із Чорноморського регіону України віком від 15 років, представників органів державної влади регіону в сфері охорони довкілля, викладачів і студентів вузів біологічної та екологічної спрямованості, вчителів, старшокласників та інших. 1 000 осіб опитають особисто, а 500 осіб – телефоном. Закупівля необхідна для виконання завдань по грантовому контракту", — повідомили "Наші гроші".

Вчені хочуть з'ясувати наступні аспекти:

  • джерела отримання громадянами України інформації про морські трави;
  • поінформованість населення щодо ролі морських трав у боротьбі зі зміною клімату;
  • обізнаність населення щодо захисту морських луків, яким загрожує зникнення у зв’язку з розвитком прибережної інфраструктури, рибальства та антропогенної діяльності;
  • сприйняття ініціатив та рішень органів влади у сфері оцінки впливу на довкілля (ОВД);
  • громадські очікування щодо діяльності органів влади у сфері процедур ОВД;
  • необхідність включення питань захисту морських трав до процедур ОВД в рамках національного законодавства і підвищення обізнаності громадськості з цього питання.

ФОП Денис Под’ячев із Харкова отримав цей підряд без конкуренції, надавши аналогічний договір, який підтверджує його 10-річний досвід. Під час торгів інші гіпотетичні учасники називали це дискримінаційною умовою Врешті харківський підприємець запропонував такі свої дослідження: сприйняття покупцями мережі "АТБ" горохових супів швидкого приготування "Ласочка" і "Тьотя Соня", дослідження споживацьких настроїв жителів Харкова стосовно ТРЦ "Французький бульвар" та вивчення особливостей сприйняття жителями Києва "астрології як цілісної системи знань".

Як пишуть розслідувачі, дослідження про морські трави стало одним з найдорожчих в Україні, замовлених через систему Prozorro за час повномасштабної війни. Усі інші більші соцдослідження отримували відомі соціологічні компанії.

Денис Под'ячев вийшов на зв'язок із KHARKIV Today та пояснив складнощі цього проєкту. За його словами, анкета для опитування була складна і тому вартість різних соціологічних досліджень порівнювати некоректно.

"Двох однакових досліджень не буває, порівнювати 2 дослідження навіть з подібною  вартістю - профанація, бо в одному випадку соціологи могли опитати 500 осіб по 5 питаннях телефоном, а в іншому треба було зібрати 2000 особистих інтерв’ю тет-а-тет, "прогнавши" опитувальником з 50 питань. Це не кілограм картоплі, щоб співставляти одне з іншим.
У випадку даного проєкту потрібно було опитати 1500 осіб (всіх особисто) за більше ніж важким опитувальником з близько 30 запитань, принципово перевантажених професійною мовою юристів та екологів, через що тривалість одного інтерв’ю сягала 30-40 хв. по часу (бо треба було переконатися, що зміст питання було зрозуміло). Ще й у стислий термін (25 вересня вже мав бути підготовлений звіт). І щоб дотримати цей дедлайн, довелося залучити мережу 40-50 інтерв’юєрів", — сказав Под'ячев.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.