Харківський метрополітен спробує купити вагони у Європі
Постачальник потягів для харківського метро буде визначений у кінці червня.
5 травня 2023 року комунальне підприємство "Харківський метрополітен" оголосило у європейській системі державних закупівель Tenders Electronic Daily (TED) тендер щодо закупівлі п'ятивагонних потягів на суму 45 000 000 євро. Відповідний тендер опублікований у TED.
"Цей контракт фінансуватиметься Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) і регулюється посібником із закупівель ЄІБ", — зазначив замовник.
У кожному потягу має бути по п'ять вагонів, відкриті міжвагонні проходи з "гармошками". Окрім того, переможець тендеру має постачати Харкову запчастини, витратні матеріали, обладнання, інструменти для обслуговування і ремонту вагонів.
Фірма-підрядник має ввести в експлуатацію нові потяги, провести монтаж допоміжного обладнання за необхідності, а також навчити працювати на нових потягах персонал метрополітену.
Учасники тендеру мають подати свої пропозиції до кінця червня. Аукціон із закупівлі потягів для харківського метро відбудеться 26 червня. КП "Харківський метрополітен" укладе угоду з фірмою-переможцем на 31 місяць.
Як писав KHARKIV Today, "Харківський метрополітен" хотів закупити нові потяги для метро до війни, у 2019 році. У 2020 році відбувся аукціон. Тендер виграла китайська компанія CRRC Corporation Limited.
В аукціоні також брав участь Крюківський вагонобудівний завод (Кременчук). Його ціна менше ніж на 1% перевищувала запропоновану китайською CRRC. Український завод направив скаргу до тендерного комітету, запропонувавши переглянути рішення, а також скаргу до штаб-квартири Європейського банку в Люксембурзі. КВБЗ пояснив, що Харків переплатить у разі закупівлі потягів у китайської фірми, тоді як при підписанні угоди із ним міг би заощадити на обслуговуванні та ремонті, оскільки завод знаходиться в Україні. У 2022 році стало відомо про те, що у Крюківського заводу є частка російського бізнесу. Крюківський вагонобудівний завод є найбільшим в Україні виробником вагонів. 45% акцій належать українському бізнесмену Володимиру Приходьку і членам його родини. Ще 25% належить фірмі Skinest Finants Олега Осиновського і 25% належить Станіславу Гамзалову, голові ради директорів виробника вагонів "Завод металоконструкцій" (місто Енгельс, Саратовська область, РФ), повідомляли "Наші гроші".
Влітку 2022 року Офіс генпрокурора домігся арешту акцій КВЗ через те, що він купував деталі для будівництва вагонів у підприємств із РФ за наявності дешевших українських аналогів. Однак на завод не були накладені санкції, як то держава має чинити по відношенню до російського бізнесу в Україні.