Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Фантомні кіловати. Чому у харків'ян виникли великі борги за електрику

Фото: Харьковские известия
Багато споживачів виїхали з Харкова та не передають показники лічильників.

Останнім часом чимало харків'ян отримали надто великі рахунки за споживання електроенергії. Нерідко буває, що сума до сплати у квитанції чи в електронному кабінеті  у кілька разів перевищує реальну вартість спожитої електроенергії.

Як правило, з такою проблемою стикаються ті жителі міста, що навесні надовго виїхали в евакуацію та повернулися нещодавно.

Виставили річний рахунок

Харків'янка Аліна Василенко нещодавно повернулася до Харкова та знайшла у поштовій скриньці квитанцію від енергетиків, у якій значилося, що жінка заборгувала "Харківенергозбуту" три тисячі гривен. ЇЇ це дуже здивувало, бо на лічильнику та в електронному кабінеті були зовсім інші показники.

"Справа в тому, що ми у березні поїхали в евакуацію, в квартирі працював лише холодильник. Це приблизно кіловат на день. А мені нарахували плюс 2000 кіловат від того, що було на лічильнику", — розповідає жінка.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Харків'яни просять у президента скасувати всі комунальні платежі в місті

Схожа проблема спіткала іншого харків'янина Андрія Ткачова. Він нікуди не їхав з Харкова протягом усіх місяців війни і справно сплачував за електроенергію, аж раптом побачив в електронному кабінеті величезну суму боргу.

"Мені нарахували 8000 гривень — ми стільки сплачуємо хіба що за рік. Квитанцій ніяких не було, а в кабінеті виникла ось ця сума. Я зателефонував до "Харківенергозбуту" і там мені сказали, що така ситуація зараз дуже поширена, бо люди не передають показники лічильника. І я дійсно їх довго забував передавати. Я по телефону продиктував їм показники, і вони внесли корективи", — розповів Андрій.

Якщо неправильну суму до сплати вже внесли в квитанцію, то телефонним дзвінком не відбутись — доведеться йти в "Харківенергозбут" з квитанціями, фотографіями свіжих показників лічильника та розбиратися на місці. 

Середній показник

У "Харківобленерго" пояснюють: зараз дійсно багато споживачів не передають показники лічильників, бо евакуювалися з Харкова, а контролери не можуть потрапити до лічильників, аби зняти свіжі.

"Контролери повинні перевіряти лічильники раз на півроку. Якщо показники лічильників не надають і ми не можемо їх перевірити — ми беремо усереднені показники за попередній період, передаємо їх до "Харківенергозбуту", і там уже виставляють рахунок", — розказав KHARKIV Today начальник управління інформаційної політики та роботи зі споживачами  "Харківобленерго" Володимир Скічко. 

У тому випадку, коли показники в квитанції або в особистому кабінеті споживача відрізняються від тих, які є на лічильнику, в "Харківобленерго" радять сплачувати за фактично спожиту електроенергію.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: До "живих" будинків на півночі Харкова повернули світло

"Якщо людина сплачує не увесь рахунок або не платить —- нічого страшного, у військовий час ми не відключаємо споживачів від електроенергії. Коли людина повернеться додому, вона передасть нам фактичні показники лічильника і тоді ми відкорегуємо ці рахунки", — каже Володимир Скічко.

У компанії все ж таки радять за можливості не забувати про необхідність передавати показники лічильників. Це можна зробити кількома способами:

  • банер “Передача показів засобу обліку” на сайті АТ “Харківобленерго”, при натисканні якого потрібно ввести дванадцятизначний особовий рахунок та покази засобу обліку;
  •  sms-повідомлення з номером особового рахунку та показами приладу обліку (через пробіл) на короткий номер 4300 (повідомлення платні, згідно з тарифами вашого оператора мобільного зв'язку);
  •  мобільний додаток “Харенерго”;
  •  особистий кабінет на сайті АТ “Харківобленерго”;
  •  Viber-бот. Щоб знайти чат-бот, потрібно відкрити додаток Viber, натиснути кнопку “Додати контакт” та відсканувати QR-код на сайті АТ “Харківобленерго”. Після вибору боту треба слідувати підказкам;
  •  Telegram-бот. Відкрити додаток Telegram, у рядку “Пошук” набрати латинськими символами KharkivOblEnergobot або @Kooz2bot (без пробілів) та обрати потрібний канал. Після вибору боту відкриється діалог, який слід активувати, натиснувши кнопку “Start”;
  • кол-центр АТ “Харківобленерго”. Кол-центр працює щоденно та цілодобово. Номери телефонів для передачі показів засобу обліку: 057-34-24-413, 067-23-40-413, 063-05-40-413, 050-05-40-413. Покази лічильника можна передати без з'єднання з оператором, через голосове меню самообслуговування.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.