Час роботи магазинів збільшився. Як нові повітряні тривоги вплинули на Харків?
Десятий день у Харкові працює окрема, міська повітряна тривога. У мерії стверджують, що тривалість періоду потенційної загрози, коли не можуть працювати банки та установи, значно скоротилася. Але статистика поки що не показує такого результату.
23 лютого Харків перейшов на окрему від області систему сповіщення про повітряну небезпеку. На це місту знадобилося пів року та майже 23 мільйони гривень.
На 40% менше — чи правдива цифра?
У мерії вже підбили підсумки перших днів роботи окремої харківської системи сповіщення. За даними міського голови, у перші чотири дні її використання час повітряної тривоги в Харкові скоротився на 40% у порівнянні з попередніми чотирма днями.
"Це значно покращило життя в місті. Реалізація цього проєкту продовжила час роботи супермаркетів, банків, державних установ, які рідше зачиняються під час небезпеки", — похвалився міський голова Ігор Терехов в ефірі телемарафону.
Зараз минуло практично 10 днів з часу запуску окремої системи сповіщення для Харкова та Харківської територіальної громади. За даними Системи моніторингу повітряних тривог, тривають вони в обласному центрі і в області приблизно однакову кількість часу. Як бачимо за статистикою офіційного моніторингу, "тривожний період" в Харкові за останній тиждень тривав усього на 8 хвилин менше.
Містяни поки що теж не помітили переваги нової системи оповіщення. У чисельних обговореннях у Телеграм-каналах домінують повідомлення про те, що тривалість повітряних тривог у Харкові значно не змінилася.
Втім, чимало і таких, хто дякує мерії за можливість не відслідковувати кожен сигнал сирени, який раніше однаково сповіщав і про загрозу Харкову, і про КАБ на Куп'янськ.
Бізнес помітив покращення
Поки громадяни ще придивляються до нової системи сповіщення, бізнес вже помітив її користь. Відомо, що далеко не всі магазини, кінотеатри та торгівельні центри припиняють роботу під час повітряної тривоги. Наприклад, у "Мультиплексі" в "Нікольському" переривають фільм та пропонують глядачам спуститися в укриття, але через хвилину показ відновлюється для тих глядачів, які лишилися. Супермаркети оголошують про початок повітряної тривоги, але продовжують роботу. Торгівельні центри зазвичай дають орендодавцям вибір — зачинятися чи ні. Як правило, місцеві магазини в "Нікольському", "Французькому бульварі" та "Дафі" продовжують працювати навіть під час загрози обстрілів, а от великі міжнародні бренди зачиняються. Саме для них введення диференційованої системи оповіщення стало великим полегшенням.
"Я вже говорив з продавцями Jusk та Sinsay, керівниками цих магазинів. Вони дуже задоволені тим, що тривалість тривог стала десь на 50% меншою, але це умовні цифри. Реально для бізнесу це великий плюс", — розповів KHARKIV Today керівник ТРЦ "Дафі" Андрій Кудінов.

Ймовірно, така різниця оцінок тривалості повітряних тривог пояснюється тим, що більшу частину доби сигнал сирени лунає увечері, вночі та рано вранці, коли магазини, як правило, закриті.
Що стосується магазину Sinsay та інших міжнародних брендів у "Нікольському", то на них зміна тривалості повітряних тривог ніяк не позначилася, бо ще минулого року крамниці переїхали на паркінг, на мінус третій поверх, аби не втрачати робочий час та клієнтів.
Хоча зараз зменшення тривалості повітряних тривог у робочий час дещо покращило роботу державних установ, вони не відмовляються від ідеї перенести частину представництв під землю. 13 лютого на "Науковій" почав роботу перший підземний Центр обслуговування платників податків. Невдовзі такий самий планують відкрити на станції "Ярослава Мудрого". Врешті, тривалість повітряних тривог у Харкові залежить не стільки від системи сповіщення, скільки від кількості російських обстрілів, які саме наприкінці лютого посилилися у порівнянні з початком року.