Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

100 нових автобусів в Харкові. У міськраді хочуть запустити муніципальні маршрутки

Ілюстративне фото: Сергій Козлов / KHARKIV Today
Транспортна програма розрахована на 5 років.

Приватні маршрутки в Харкові замінять нові низькопідлогові автобуси. Заступник міського голови з питань інфраструктури Євген Водовозов заявив про плани міськради "узурпувати маршрутну мережу".

Замість зелених "Богданів" на вулицях Харкова скоро з'являться невеликі низькопідлогові автобуси на 22 місця. На засіданні міської комісії з питань містобудування, архітектури та земельних відносин віцемер Євген Водовозов оголосив про плани замінити приватні автобуси муніципальними.

"Нема кого возити"

Зараз в Харкові немає міських автобусів. Всі автобусні маршрути ділять між собою 13 приватних підприємств. Під час карантину, за даними Євгена Водовозова, вони стали працювати набагато гірше і часто взагалі не виводили транспорт на маршрути.

"Виведення на маршрути повинно  бути в районі 800 одиниць в день, на сьогоднішній день за нормами — якщо ми 500 маємо, то це максимум. Причому скасовують в першу чергу саме маршрути соціальні. У нас є будинки та мікрорайони, в яких основна маса мешканців сьогодні — це пенсіонери, і їх треба возити", — передає слова чиновника Харків Times.

Приватні перевізники визнають: багато маршрутів і правда довелося поміняти під час карантину, який вже рік як не закінчується. Їх не скасовували, просто скоротили кількість рейсів. Про один такий випадок KHARKIV Today вже писав. Йдеться про маршрут №303 від станції метро "Наукова" до проспекту Дзюби, у неділю він не ходить.

"Ще кілька маршрутів ми скоротили. Багато людей на початку карантину пішли на "дистанційку" і більше не повернулися. А є такі райони, де нікого возити, звідти вранці вивозимо на роботу, а ввечері привозимо з роботи, в інший час ніхто не їздить", — розповів KHARKIV Today директор двох приватних автопідприємств Валерій Дробушко.

Серед таких маршрутів — 21-й, який возить до метро "Індустріальна" жителів мікрорайону Затишшя, 68-й, що з'єднує проспект Гагаріна і Жихар, а також більшість автобусів, які їздять за Об'їзну дорогу. Свого часу при розподілі маршрутів в міськраді так звані "соціальні", збиткові напрямки перевізникам давали в навантаження до прибуткових маршрутів. Валерій Дробушко каже, що в цьому році перевізники зверталися до мерії за дотацією, щоб покрити збитки на обслуговування цих маршрутів, але отримали відмову.

Довгі автобуси брати не будуть

Саме ці проблемні маршрути хочуть забрати в муніципальну власність в міськраді.

"Ми почнемо з цієї частини, поступово узурпуючи — назвемо це так — маршрутну мережу на користь комунальних підприємств", — обіцяє чиновник.

Для початку Євген Водовозов планує купити в лізинг 100 автобусів. Це буде транспорт іноземного виробництва, тому що українські компанії, за словами Водовозова, роблять тільки довгі автобуси, від 12 метрів і більше. Ставити такі на соціальні маршрути невигідно, тому що з віддалених районів дійсно їздить небагато людей. У планах — повернути автобуси на 22 місця, але з низькою підлогою. Вони будуть стояти на балансі "Салтівського трамвайного депо". Для їх обслуговування доведеться найняти 200 водіїв.

автобусы
Такі напівавтобуси-напівтролейбуси зараз їздять в Жихар і  П'ятихатки з центру. Фото: Сергій Козлов

"Щоб повністю перейти на муніципальний транспорт, місту знадобиться не менше п'яти років, але почати планують вже в цьому році. Я підтримую цей проєкт, тому що в будь-якому сучасному місті є свій муніципальний автобусний транспорт, який введений в єдину систему оплати, єдину систему розкладу, тому рухатися до цього потрібно", — розповів KHARKIV Today присутній на засіданні комісії депутат міськради Ігор Черняк.

Перший крок у напрямку до власної автобусної мережі в міськраді зробили в грудні минулого року. Тоді з центру в Жихар почав їздити тролейбус на автономному ходу, який за необхідності складає "роги" і перетворюється в електроавтобус. Зараз в Харкові є кілька таких маршрутів.

Автор: Олена Павленко

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.