Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

"Новий" директор на авіапідприємстві: ще один кредит, недовіра співробітників і неясні плани

Гендиректор ХГАПП Александр Кривоконь. Фото: Сергей Козлов/KHARKIV Today.
Робітники не розуміють, як їх хочуть рятувати і з чого будуть виплачувати борги із зарплати за рік.

На Харківському авіапідприємстві представили Олександра Кривоконя в якості генерального директора. Він змінив Сергія Задорожного і в перший же день пояснював співробітникам, чому кинув ХДАВП і поїхав до Києва кілька років тому. Він майже нічого не обіцяв, а більше говорив про те, що потрібно б зробити.

Кривоконя представив знайомому колективу заступник голови "Укроборонпрому" Ігор Фоменко. Він відрекомендував його як кризового менеджера. Запевнив, що ХДАВП не може бути приватизовано, а плану з порятунку заводу досі немає. Колишній виявився, м'яко кажучи, не ідеальним.

"З сьогоднішнього дня Кривоконь буде виконувати обов'язки гендиректора. У ХДАВП борг 3,2 млрд грн, із зарплати борг сьогодні 253 мільйони гривень. Підприємство не підлягає приватизації.
Основна частина заборгованості — понад два мільярди гривень — перед бюджетом. Це 65% від усієї заборгованості. Підприємство знаходиться більше шести років в процедурі розпорядження майном. План санації не затверджений. Без списання неможливо витягнути з кризи. План санації в стані розробки. Основне питання — план антикризових дій.
У п'ятницю була рада директорів, розглядали проєкт плану. Але він відправлений на доопрацювання. Не був затверджений. Розроблятиме концерн з новим гендиректором", — повідомив Фоменко.

Представник "Укроборонпрому" назвав кілька пунктів щодо можливого виходу заводу з кризи, але це не глобальний антикризовий план, а найімовірніше деякі його складові. По порядку:

1. Потрібен інвестор:

"На жаль, у нас немає продукції на ХДАВП, тому що потрібно переробляти проєктно-конструкторську документацію. Без російських комплектуючих можемо закуповувати. Це завдання, яке можна реалізувати. На її розробку потрібно близько ста мільйонів і два роки. Є потреба в Ан-74. Але тільки після доопрацювання документації. Переглядаємо можливість виконати замовлення під державні гарантії в цьому році. Без залучення інвестора немає можливості переробити документацію".
 

2. Списання боргу:

"Потрібно прийняти закон. У 2020 році не вдалося, проєкт закону повернули. Сподіваємося, буде прийнятий. Внутрішні і зовнішні інвестори будуть більш впевнені. Є ініціатива деяких депутатів, які розглядають питання приватизації. Але, на мій погляд, все буде тут — земля .. . Чому ні? Через Фонд держмайна, щоб зберегти авіаційну галузь. Теж має право на життя, але це буде вирішувати уряд".

3. Реалізація землі:

"Реалізація через ProZorro надлишкового майна. Територія велика, деякі цехи незавантажені. Можна реалізувати, а кошти направити на погашення боргів".

4. Будівництво літаків:

"Ключова компетенція — будівництво літаків — повинна залишитися на підприємстві.
Ми взяли два тижні, щоб доопрацювати цей план і знову винести на раду директорів. Повинні докласти зусиль, щоб витягнути підприємство з кризи. Потреба в продукції авіазаводу є", — Фоменко.

5. Погашення зарплатних боргів:

"Одне з болючих питань — заборгованість із зарплати. Взяли тиждень, щоб розглянути питання кредитів, потрібно доопрацювати це питання. Поточну виплату потрібно забезпечувати", — Ігор Фоменко.

"Бачу першочергові завдання: остання зарплата виплачувалася в квітні 2020 року. Треба думати над завантаженістю, розробками, програмою антикризових дій. Стратегічне бачення: авіабудівництво має стати національною ідеєю, —Кривоконь. — Була нарада з трудовим колективом. Це кричуща тематика. Зараз відпрацьовує механізм отримання кредиту, щоб ми могли частково погасити борг до травневих свят. Плануємо місяці за два. Кожен співробітник отримає за два місяці, так ми хочемо. Думаю, керівництво не залишить мене, допоможе. Зараз десь 1800-1900 співробітників", — Кривоконь .

Одна зі співробітниць ХДАВП намагалася зрозуміти, чому гендиректор кілька років тому кинув їх і поїхав до Києва. Кривоконь сказав, що тоді він ухвалював рішення не самостійно і потрібно було "рятувати "Антонов"

Згадує ті роки і заступник начальника відділу комплексних випробувань Олександр. За його словами, тоді саме почали виплачувати зарплату, але недавно призначений гендиректор пішов на державне підприємство "Антонов".

"Я працював з ним [з Олександром Кривоконем — ред.]. Мені теж було незрозуміло: він пропрацював близько року і пішов на підвищення. Цього ніхто не розумів. Коли, начебто, почали виплачувати зарплати і він іде. Він привів свою команду. Був такий Санагурський [ексдиректор авіапідприємства Степан Санагурський — ред.], він тягнув підприємство. Потім прислали нового директора. Задорожний змінив команду", — пояснив KHARKIV Today заступник начальника відділу комплексних випробувань Олександр.

Заступник начальника відділу комплексних випробувань вірить новому начальству і сподівається отримати частину обіцяної зарплати.

"Олександр Григорович, на мою думку, слів на вітер не кидає. Якщо він так говорить, значить, він заручився підтримкою "Укроборонпрому", — пояснив він.

Протилежна думка в інженера Галини Петрівни. Співробітниця зазначає: якщо все ж вирішать виплатити частину зарплати і це буде за квітень 2020 року, то це — копійки, оскільки тоді в країні оголосили локдаун і підприємства, зокрема ХДАВП, зупинилося.

"Цього директора не застала [Олександра Кривоконя — ред.]. Я не вірю, ні в що не вірю. Потрібні гроші. У нас немає комплектуючих. У нас же квітнева зарплата, а там ми не працювали. Якщо за квітень 2020 року, то там до 1000 гривень. Тоді був повністю локдаун. І то не можуть дати 700 гривень", — каже жінка.

Заступник начальника відділу комплексних випробувань Олександр і інженер Галина Петрівна кажуть: виживають тільки за рахунок пенсії.

Як писав KHARKIV Today, 16 квітня генеральний директор державного концерну Юрій Гусєв звільнив генерального директора Харківського державного авіаційного виробничого підприємства (раніше — Харківський авіазавод) Сергія Задорожного і призначив на його місце Олександра Кривоконя, який раніше працював на харківському авіапідприємстві. Нагадаємо, загальний борг Харківського державного авіаційного виробничого підприємства становить майже чотири мільярди гривень (крім боргу із зарплати, сюди входить заборгованість перед державою і комерційні кредити).

4 лютого 2021 року віце-прем'єр-міністр — міністр з питань стратегічних галузей промисловості України Олег Уруський приїжджав  до Харкова. Він повідомив про підготовлений законопроєкт щодо списання заборгованості ХДАВП.

Під час візиту до Харкова заступника гендиректора "Укроборонпрому" Ігор Фоменко повідомив, що 16 квітня керівництво заслухає план виходу з кризи директора Харківського державного авіаційного виробничого підприємства, головне завдання — зберегти завод і погасити борги із зарплати. Фоменко не виключає, що ХДАВП можуть продати.

Напередодні представлення антикризового плану співробітники ХДАВП вийшли на мітинг, де вимагали виплатити їм борги із зарплати і списати борги з підприємства.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.