Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

"Український авіапром буде працювати і на внутрішньому ринку, і на експорт", — Павло Сушко

Голова "Слуги народу" в Харківській області ініціював створення робочої групи з напрацювання плану виходу Харківського авіазаводу з глибокої кризи.

Голова "Слуги народу" в Харківській області ініціював створення робочої групи з напрацювання плану виходу ХДАВП з глибокої кризи.

"Україні потрібен наш авіазавод?" — Цим питанням Павло Сушко почав розмову про можливі перспективи порятунку ХДАВП після наради за участю прем'єр-міністра України Дениса Шмигаля. Всі начебто хочуть, щоб авіапром України розвивався, щоб літаки будували і відправляли на експорт. Але як тільки мова заходить про якусь допомогу заводу, галузі, на різних рівнях починаються труднощі в комунікації.

"Сьогодні ( 13.08 — ред.) відбулася робоча зустріч з керівництвом авіазаводу, інших авіазаводів і підприємств, прем'єр-міністром і урядом. Я послухав ці розмови і коли взяв слово, поставив питання: державі Україна потрібен взагалі цей авіазавод? Тому що зараз, на жаль, керівництво залишилося з проблемою один на один. Авіазавод легендарний, працює з 20-х років минулого століття, випустив близько 4 тисяч літаків, з повним циклом виробництва. Напевно, інші країни заздрять, бажаючи мати такий завод і випускати літаки. Всі, хто доповідав, говорили: Міністерство оборони щось не пропускає, Мінфін повертає. Але якщо Україні потрібен цей завод, ми повинні прибрати перешкоди (в тому числі в законодавстві), які нам не дають далі рухатися. Тому я запропонував створити робочу групу, щоб об'єднати всі відомства і знайти ефективне рішення", — сказав Сушко.

Ініціативу створення міжвідомчої робочої групи підтримав прем'єр-міністр Денис Шмигаль. Протягом тижня-двох повинні будуть визначити терміни початку роботи, далі повинен бути аудит проблематики заводу, після — план виходу з кризи. Робоча група, яку також очолить віце-прем'єр Олег Уруський, повинна ініціювати вирішення питань, які заважають заводу отримувати контракти за кордоном — на узгодження документації може піти близько року, тоді як в інших країнах це займає не більше 3-5 днів.

22

Питання виплати боргів по зарплатах (всього близько 230 мільйонів гривень), на думку Павла Сушка, також треба виносити до сесійного залу.

"Представники "Слуги народу" завжди підтримували вітчизняного виробника, тому ми запропонували уряду, щоб вони вносили до парламенту законопроєкти, які ми будемо підтримувати в залі. Що потрібно змінити — ми завжди відкриті. Дуже вдячний прем'єру за візит і реальне бажання вирішити проблему", — говорить Павло Сушко. — Коли на виставки їдуть представники авіазаводів, пропонують іншим країнам купити літаки, вони запитують: а у вас самих вони літають? Ви для себе робите їх? З 2012-го року не було жодного державного замовлення. Створено стільки штучних перешкод, щоб не зробити це замовлення!".

На думку Сушка, зараз є запит на авіаперельоти, у авіакомпаній є можливість закуповувати техніку. Відповідно, український авіапром може працювати як на внутрішньому ринку, так і на експорт.

Нагадаємо, 13 серпня в Харкові з робочим візитом був прем'єр-міністр України Денис Шмигаль. Він відвідав ХДАВП і пообіцяв авіазаводу підтримку на державному рівні.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.