Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

У МОЗ розповіли, коли "швидка" не приїде на виклик

Якщо виклик виявиться непрофільним, до пацієнта не приїдуть.

Виклики "швидкої допомоги" поділили на чотири категорії.

До четвертої категорії відносяться непрофільні виклики. На них "швидкі" виїжджати не будуть, пацієнтів проконсультують або направлять до сімейного лікаря. Про це заявила перший заступник міністра охорони здоров'я України Ірина Садов'як.

"Реагування відбувається без виїзду бригади екстреної медичної допомоги, і пацієнт може отримати консультацію по телефону, або буде спрямований на надання допомоги сімейним лікарем", — пояснила перший заступник міністра охорони здоров'я.

За її словами, сьогодні двом третинам пацієнтів не встигають вчасно надати допомогу. У Міністерстві вирішили поділити виклики, щоб лікарі могли швидше реагувати.

"Коли ми звертаємося на лінію "103" і викликаємо бригаду екстреної медичної допомоги, звичайно ми повинні бути впевнені, що це буде здійснено оперативно, швидко і ефективно. На етапі реформування галузі ми відзначили, що дві третини пацієнтів не отримують вчасно надання допомоги бригадою екстреної меддопомоги. Із загальної кількості викликів, а це 6,8 мільйона випадків, 4,7 мільйона є несвоєчасними. Це дуже погані показники. Ми намагаємося зробити все необхідне, щоб бригада виїжджала оперативно. Ми працюємо над оптимізацією надання екстреної медичної допомоги. Зараз розроблені оптимальні алгоритми надання екстреної медичної допомоги за певними категоріями викликів", — сказала Садов'як.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Щодня "швидка" Харківської області отримує до 40 "коронавірусних викликів"

Виклики поділили таким чином:

  • Категорія 1 — критичний стан хворого, що вимагає негайного реагування, втручання або реанімаційних заходів. Наприклад, в разі клінічної смерті, обструкції дихальних шляхів, виникнення політравми. Ця категорія відрізняється високими показниками смертності. Перший заступник міністра зазначила: різниця в хвилину реагування здатна врятувати життя. Для цієї категорії виклику час до першого контакту з хворим має становити менше 10 хвилин;
  • Категорія 2 — екстрений виклик, до якого відносяться потенційно серйозні стани, які потребують швидкої оцінки, невідкладної допомоги на місці або невідкладного транспортування. Показники смертності тут трохи нижчі, але небезпека для життя і здоров'я залишається критичною. Час до першого контакту має становити до 20 хвилин;
  • Категорія 3 — не екстрений стан, що не несе загрози для життя і здоров'я пацієнта, наприклад, загострення хронічних захворювань. Показники смертності тут низькі або нульові. Ці виклики будуть спрямовані на первинну ланку, а при неможливості на виклик поїде бригада, що не задіяна в наданні допомоги за викликами першої та другої категорій;
  • Категорія 4 — непрофільні виклики. Реагування відбувається без виїзду бригади екстреної медичної допомоги, і пацієнт може отримати консультацію по телефону, або буде спрямований на надання допомоги сімейним лікарем.

KHARKIV Today раніше писав про те, що в МОЗ анонсували повне оновлення автопарку екстреної медичної допомоги протягом найближчих двох-трьох років. 

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.