"Що їстимуть тварини?": У Харкові через карантин закривають зоомагазини
Поліцейські виписують адміністративні протоколи навіть тим магазинам, які дотримуються карантинних вимог. Власники просять подумати про тварин.
21 березня в зоомагазин "Зоосвіт" на Московському проспекті прийшла перевірка. Незважаючи на наявність рукавичок і масок у персоналу, захисного скла на касі, деззасобів та допуск в магазин суворо по дві людини, поліцейські виписали адміністративний протокол про порушення правил карантину. Власниці крамниці виписали адмінпротокол зі штрафом — довелося закритися. "Зоосвіт" перейшов в режим онлайн, проте як будуть купувати корми і ветпрепарати люди похилого віку, у яких немає Інтернету, не зрозуміло. Власниця "Зоосвіту" Оксана Півненко пояснила KHARKIV Today, чому їх могли б не закривати.
"Зоосвіт" на Московському проспекті працює із 2013 року. У магазині налічується до 20 тварин і птахів (хом'яки, морські свинки, дегу і папуги) і безліч риб. Багато років в ньому працюють троє продавців і один менеджер. Із введенням карантину в магазині озброїлися необхідними деззасобами та змінили правила для клієнтів.
"У нас на дверях було написано :"Не більше 2 осіб в магазині", деззасоби у нас були: для обробки поверхонь, рук, у продавців — рукавички і маски. Плюс у нас скло стоїть захисне в касовій зоні, — пояснила господиня "Зоосвіту". — У п'ятницю ходила перевірка, але вони пройшли повз. Другого разу, в суботу, прийшла поліція Фрунзенського району. Показали законопроект від 11 березня, дійсно там немає нас в списку, дозволені тільки продуктові магазини. І на підставі цього документа сказали, що ми не маємо права торгувати. А якщо відкриємося, вони знову прийдуть і випишуть ще один протокол. Протягом всього дня вони не їхали, чекали. Це схоже на якусь облаву".
За словами Оксани, покупці дотримувалися нових правил в магазині і готові були продовжувати це робити. Зараз багато не розуміють — як купувати корми і ветпрепарати своїм вихованцям. Особливо це питання гостро торкнулося людей пенсійного віку, які купували щодня по 100 грамів корму. У них немає можливості замовити продукцію онлайн.
"Люди дійсно заходили по одному, а інші стояли і чекали на вулиці. Ми перейшли на онлайн-варіант, але якщо брати закон, то там написано, що кур'єрська доставка адресна має право тільки на продукти харчування. Тобто знову ж таки немає нічого про звичайний продаж. Я не знаю, чи правильно те, що я продаю через інтернет-магазин, навіть з доставкою кур'єра, — каже власниця "Зоосвіту". — Поки кількість покупців не зменшилася. Навпаки у людей була паніка. Вони переживали не за себе. Говорили : нам все одно, що ми будемо їсти, а ось що вони будуть їсти. Є тварини, які безпосередньо на лікувальних кормах, які хворіють і не можна переходити на інший корм. Навіть звичайним тваринам не можна це робити. Крім того, ми продавали ветпрепарати. Онлайн-варіант — добре для молодих людей, у кого є гроші. Дуже важко людям похилого віку. Вони не можуть собі дозволити замовлення на велику суму, вони брали корм буквально по 100 - 200 грамів".
Зараз "Зоосвіт" працює в режимі онлайн, Оксана щодня приходить в магазин, щоб погодувати тварин і риб. Що буде далі — поки не відомо. У Фрунзенському суді кажуть: як тільки дійде протокол до суду, господині магазина прийде повістка. Санкція статті 44-3 (порушення правил щодо карантину людей) Кодексу про адміністративні правопорушення .предбачає штраф від 17 000 до 32 000 гривень.
"Я приходжу, годую. Перебуваю в магазині якийсь період часу. У нас ще кіт живе в магазині вже багато років, він теж нудьгує. У деяких містах дозволили працювати, але поліція все одно буде штрафувати, бо міська влада не є для них причиною, щоб коритися ", — сказала Півненко.
Як писав KHARKIV Today, 17 березня Харків пішов на жорсткий карантин. У місті закрили всі кафе, ресторани, ТРЦ і метрополітен.
Нагадаємо, 11 березня на засіданні Кабінету міністрів України прийняли рішення про введення карантину по всій країні. Наступного дня на карантин пішли всі вузи Харкова, а із 13 березня оголосили карантин у школах і дитсадках. Пізніше роботодавцям порекомендували відправити співробітників на віддалену роботу.