Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Останній політ Ан-26 під Харковом: хронологія

Фото: KHARKIV Today / Сергей Козлов
З дня авіатрощі Ан-26 біля Чугуєва пройшло більше чотирьох місяців.

За даними чорних ящиків, екіпаж встиг виконати п'ять дій з того моменту, як виявилася неполадка двигуна. Кожен раз екіпаж приймав неправильні рішення.

25 вересня о 18:50 у військовій частині А4104 (базується в Чугуєві Харківської області) літак Ан-26 злетів у небо. З дозволу керівника польотів він літав "конвеєром". Перші чотири кола був у справному стані. Катастрофа сталася при заході на п'яте коло. Хронологію останнього польоту Ан-26 відновив "Бабель" зі слідчим Державного бюро розслідувань Іваном Пузиревським.

25 вересня 2020 року о 16:00 курсанти готувалися до польоту на Ан-26. На борту перебувало 27 осіб: двоє курсантів-льотчиків (проходили практику після четвертого курсу), 18 курсантів-штурманів, двоє інструкторів і екіпаж. Керував літаком командир екіпажу майор Богдан Кишеня, який до цього майже рік не літав в темний час доби.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Суд не відпустив додому підозрюваних в катастрофі Ан-26 під Харковом

"Через таку тривалу перерву він зобов'язаний був перед цим політати вночі з інструктором — більш досвідченим пілотом, здати залік і після цього вже літати самому. Але його допустили до польоту без перепідготовки", — відзначили в "Бабель".

Того дня Ан-26 повинен був вісім разів злетіти, сісти, проїхати по злітній смузі (від 5 до 10 хвилин), зупинитися і знову злетіти. Однак керівник польотів дозволив зробити польоти "конвеєром" — коли літак сідав, торкався злітної смуги, проїжджав по ній кілька метрів і знову злітав. Тож, курсанти мінялися місцями прямо в польоті.

Після дозволу керівника польотів літак злетів. Було 18.50. Він встиг чотири рази піднятися, пролетіти по колу, торкнутися злітної смуги, проїхати по ній і відправитися в небо. До цього моменту літак був справний. Далі події розгорталися так:

  • о 20:35:53 — літак перевели на злітний режим (командував курсант-льотчик);
  • 20:36:05 — літак знаходився на злітній смузі. Бортовий технік зауважив, що двигун перестав працювати на повну потужність. "Командир, я не зрозумів", — сказав він;
  • 20:36:05 — літак на злітній смузі. Штурман запитав, чи підніматися в небо літаку;
  • 20:36:09 — курсант вирішив летіти;
  • 20:36:12 — командир екіпажу уточнює у бортового техніка, що він говорив. Той відповів, що мова йде про поломку двигуна;
  • 20:38:09 — літак — в небі. Командир екіпажу і штурман повідомили керівнику польотів, який знаходився на землі, про поломку двигуна;
  • 20:38:19 — літак — в небі. Керівник польотів прийняв повідомлення. Інженер у нього запитав, що робити. Той відповів — "Приймаємо";
  • 20:41:27 — літак — в небі. Керівник польотів наказав заходити на посадку;
  • 20:44:13 — літак — в небі. Керівник польотів отримав підтвердження від екіпажу про те, що літак йде на посадку і дав дозвіл сідати;
  • 20:44:49 — літак розбився.

Коли літак почав злітати, бортовий технік екіпажу побачив, що один з датчиків показав несправність лівого двигуна. Він не доповів про це як годиться, а тому командир, очевидно, його не зрозумів. Коли штурман запитав, яке рішення він приймає, курсант-льотчик дав команду продовжувати зліт. Командир запитав борттехніка, що сталося, тільки після зльоту. Як правило, при таких поломках від зльоту відмовляються.

"За даними чорних ящиків, екіпаж встиг виконати п'ять дій з того моменту, як виявилася неполадка двигуна. Кожен раз екіпаж приймав неправильні рішення. Все це, а також те, що на борту було більше курсантів, ніж належить, і призвело до катастрофи", — пояснили в "Бабелі".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Головнокомандуючий ЗСУ не згоден з підозрою в катастрофі Ан-26 Дроздову

Нагадаємо, увечері, 25 вересня, військово-транспортний борт Ан-26Ш впал, а потім загорівся недалеко від Чугуєва. На борту перебували 27 осіб, вижити вдалося лише одному — В'ячеславу Золочевському. На місці загинули 25 чоловік, ще один — Віталій Вільховий помер в лікарні. Попрощалися з загиблими 6 жовтня на площі Свободи, після чого поховали в 11 регіонах України.

У справі про катастрофу Ан-26 є три підозрюваних — керівник польотів Олексій Жук (дозволив зліт "конвеєром"). На думку слідства, якби несправність виявили при стандартному польоті, у екіпажа був би якийсь час зупинити літак.

Наступний підозрюваний — командир частини В'ячеслав Глазунов, який повинен був затверджувати план польотів і вирішувати курсантам-штурманам перебувати в літаку. Ще одна підозра — командувачу Військово-повітряними силами ЗСУ Сергію Дроздову. За версією слідства, він створив помилкове уявлення у військових, що польоти "конвеєром" на Ан-26 безпечні.

Як писав KHARKIV Today, 22 грудня Печерський районний суд обрав запобіжний захід трьом військовим, яких підозрюють в катастрофі Ан-26 — командиру військової частини А4104 В'ячеславу Глазунову і керівнику польотами групи управління польотами військової частини А4104 (взяли під варту на 60 днів без права внесення застави), командувачу Повітряних сил України Сергію Дроздову (особисте зобов'язання).

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.