Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

ХАЗ заборгував своїм співробітникам більше 218 мільйонів гривень зарплати

Фото: Константин Чегринский / KHARKIV Today
Зараз завод працює три дні на тиждень, а на роботу виходить менше третини співробітників.

Нещодавно на заводі видали зарплату за вересень минулого року.

На сьогодні в цехах Харківського державного авіаційного підприємства — 11 недобудованих літаків АН. Два з них майже готові до продажу. Але їх не можуть закінчити — підприємство шостий рік поспіль проходить процедуру банкрутства, та й покупця немає. Про це розповів в ефірі програми "Тема дня" на "Суспільному" генеральний директор підприємства Сергій Задорожний.

"Великий обсяг незавершеного виробництва існує на підприємстві. Це 6 літаків АН-74 від 70% до 90% заводського ступеня готовності. 5 літаків АН-140. Двоє з них фактично готові на 99%. Їх можна довести до стану льотної придатності за лічені місяці", — відзначає Задорожний.

Для завершення будівництва потрібен замовник, який оплатить завершення робіт. За словами директора ХАЗу, літаки повинна була купити держава за дорученням президента і тим самим підтримати завод. Але доручення Зеленського так ніхто і не виконав.

Завод п'ять років проходить процедуру банкрутства, працює три дні на тиждень, а на роботу виходить менше третини співробітників (500 з 1800). Зараз підприємство виконує наявні замовлення, в основному обслуговує літаки. ХАЗ заборгував перед працівниками зарплату в сумі більше 218 мільйонів гривень. Заборгованість накопичується з 2009 року.

"Два тижні тому ми виплатили зарплату за вересень 2019 року. Ми говоримо: ось є два готових літаки, потрібні країні. Будь ласка, вони стоять 30 млн доларів, держава, заберіть. Дайте нам зараз гроші. Це не погасить всі борги, але дасть можливість запустити механізм роботи заводу", — говорить директор.

На думку президента асоціації "Укравіапром" Віктора Попова, ситуація не зміниться, поки держава не створить чіткий механізм підтримки всієї галузі і називає 5 основних кроків виходу з кризи для Харківського авіаційного заводу і авіаційної галузі в цілому:

  • створення центрального органу виконавчої влади, тобто профільного міністерства;
  • формування програми розвитку галузі до 2030 року, адже авіабудування — це виробництво з довгим циклом;
  • наступні два кроки — це державне внутрішнє і оборонне замовлення. Наприклад, для підрозділів ДСНС, Міноборони, МВС тощо;
  • активний пошук партнерів на зовнішніх ринках.

Як писав KHARKIV Today, з 29 червня державному підприємству "Електроважмаш" припинили надання послуги водовідведення через борги у 1 493 961 гривень.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.