"Інвестори" з США хотіли "вбити" Харківський авіазавод, — директор "ФЕДа" Попов
Майже три роки тому на завод в центрі Харкова поклали око через землю.
У 2017 році для Харківського авіазаводу "Укроборонпром" знайшов американського інвестора Oriole Capital Group, який обіцяв 150 мільйонів доларів інвестицій. Підприємство не отримало ні копійки. Про це повідомив президент Асоціації "Укравіапром", голова правління АТ "ФЕД" Віктор Попов, передає "Укрінформ".
"Це міжнародні фінансові авантюристи. Сенс цього кабального договору був яким? Ми, можливо, так і було написано, інвестуємо 150 мільйонів доларів, але ви протягом трьох років ні з ким більше не майте ніяких справ. І повністю припинилися переговори з канадськими партнерами з приводу модернізації Ан-74. Почалося повільне вмирання. Я вважаю, що була єдина мета — вбити завод, і все розпродати. Ось це шепотілися: така територія, практично центр міста, і в тут таке можна побудувати", — розповів він.
Попов вважає, що для американських інвесторів основною метою була земля.
"Для цих "інвесторів" — так. Я глибоко в цьому переконаний", — уточнив голова правління АТ "ФЕД".
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Як виглядають законсервовані літаки Харківського авіапідприємства
За його словами, запустити Харківський авіаційний завод можна і він знає як це зробити.
"Мій "рецепт" для ХАЗу — завод "лежить", що там говорити — це приватно-державне партнерство."Мотор Січ" свого часу пропонував концесію. Але замість цього в Україні звуть якихось пройдисвітів [американських інвесторів в 2017 році — ред.]", — пояснив Попов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ярославський хоче отримати контроль над харківським авіазаводом. Міністр про це нічого не знає
Голова правління АТ "ФЕД" переконаний, відродити виробництво літаків допоможе профільний інвестор.
"Потрібно шукати внутрішнього інвестора, або зовнішнього, але обов'язково профільного. Із закордонними буде важко домовитися, з огляду на нашу економічну ситуацію, судову практику в питаннях захисту бізнесу, війну. Українським інвестором, як я вже сказав, може виступити "Мотор Січ". Але треба реструктуризувати або списати борги: 2 мільярди — це великі гроші. Досвід такий є. Це зробили по ДП "Антонов" в минулому році і по "Південмашу" — в цьому. Тобто держава може зробити такий крок. Концесія — другий крок", — розповів він.