Жителі Харкова можуть отримати гроші за зруйновані домівки
Перед укладанням угоди про придбання житла має бути припиненим право власності на зруйноване житло.
27 грудня в Україні почали виплачувати компенсації за зруйноване житло. Гроші нададуть усім, хто отримав житлові сертифікати. Для цього у застосунку "Дія" треба забронювати кошти для придбання будинку чи квартири, повідомив віцепрем'єр-міністр з відновлення, міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков.
Бронювання коштів потрібно здійснити, аби система знала, що людина хоче купити житло. Після бронювання упродовж п'яти робочих днів має прийти підтвердження у "Дії" про те, що гроші заброньовані. Далі людині надається 30 днів для оформлення договору купівлі-продажу нового житла. Якщо заявник не встигає, то доведеться подавати заяву про бронювання грошей знову.
"Важливо! До укладання угоди про придбання житла за сертифікатом, вам потрібно припинити право власності на той об’єкт нерухомості, який був зруйнований. Це можна зробити у нотаріуса, який має повноваження державного реєстратора або в ЦНАПі. Ця процедура не вимагатиме від вас складних дій", — зазначив віцепрем'єр-міністр з відновлення, міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков.
Для припинення права власності потрібно мати заяву, документ, яким підтверджується право власності, і технічний звіт про те, що майно є повністю знищеним (видається комісією при органі місцевого самоврядування).
За кошти державної компенсації купляти можна квартиру або будинок (новобудову або "вторинку") у будь-якій області України незалежно від того, де розташована домівка, яка була зруйнована. Якщо нерухомість коштує дорожче за вартість сертифіката, то людина може внести власні гроші. Крім того, можна об'єднати кілька сертифікатів та придбати одну нерухомість.
"Якщо вартість нерухомості менша, ніж номінал сертифіката — різницю ви зможете отримати вже з прийняттям процедури стягнення репарацій з рф", — пояснив Кубраков.
За інформацією Харківської обласної військової адміністрації, наразі на Харківщині сформовано 433 сертифікати на придбання нового житла на суму 629 мільйонів гривень.
Як писав KHARKIV Today, із 12 грудня подати заяву на отримання допомоги від держави за програмою "єВідновлення" можна у центрах надання адміністративних послуг або нотаріусів. До цього заяви приймали лише у "Дії".