Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Прощавай, "Пріус". Чому у Харкові масово звільняються патрульні

Фото: KHARKIV Today
Маленькі зарплати та необґрунтовані службові розслідування — головні причини звільнень патрульних.

Харків втрачає патрульних поліцейських. Керівництво нарікає на маленькі зарплати, але поліцейські кажуть: річ не лише у грошах, а й у тих умовах, у яких зараз змушені нести службу рядові патрульні.

Коли у 2015 році реформа поліції лише розпочиналася, у Харкові було 5,5 кандидатів на місце патрульного. Зараз у поліції некомплект, а на "Приусах" скоро нікому буде їздити. KHARKIV Today дізнавався, чому досвідчені патрульні звільняються, а молоді не поспішають на їхнє місце.

Підробляють у вільний час

На старті роботи у патрульній поліції Харківської області було близько 100 екіпажів. Нині їх залишилося 52. Начальниця патрульних Альона Стрижак каже, що це більше мінімально необхідної кількості, але водночас висловлює побоювання щодо майбутнього. Наразі, за словами Стрижак, некомплект патрульних становить лише 11%. Якщо врахувати, що за штатом у патрульній поліції Харківської області працюють півтори тисячі осіб, то не вистачає трохи більше 165 співробітників. Але тенденція не тішить.

"У мене за останні десять місяців звільнилися у півтора рази більше співробітників поліції, ніж за минулий рік. У мене зараз зростає некомплект", — заявила Стрижак на засіданні  Комітету з питань правоохоронної діяльності.

Причиною вона називає низькі заробітні плати. Наразі поліцейські отримують 13 200 на місяць — для Харкова така зарплата вважається середньою. Але ставка — це приблизно 4500 грн, решта — всілякі доплати та премії.

"Я, звичайно, не можу говорити, скільки потрібно отримувати патрульному, бо кожен скаже, що хоче якнайбільше. Але скажу по секрету, що багато хто з нас підробляє у вільний від чергувань час. Потайки, бо нам це забороняють, звичайно. А що робити, на сім'ю 13 тисяч гривень мало", — розповів KHARKIV Today співробітник відділу безпеки дорожнього руху Патрульної поліції Гліб Іванов (ім'я змінено на прохання поліцейського).

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Епідемія ДТП. Чому харківські водії вбивають?

У 2015 році, коли патрульна поліція тільки-но була створена, патрульні поліцейські заробляли 8 000 гривень на місяць. Середня зарплата у регіоні тоді була меншою за 4 тисячі гривень. Виходячи з цієї логіки, зараз зарплата патрульного поліцейського має бути не меншою за 24 тисячі гривень.

"Потрібно підняти зарплату поліцейським хоча б до 20-25 тисяч гривень для престижу професії. Зараз немає суспільної поваги до поліції, хоча спочатку вона була дуже високою", — каже юрист Леонід Маслов, який у 2016 році входив до атестаційної комісії Нацполіції.

Справді, 2015 року харків'яни із задоволенням фотографувалися із патрульними на вулицях, зараз же якийсь Коля Харківський може сказати патрульному: "Моя куртка коштує більше, ніж вся твоя сім'я".

Судяться з керівництвом

Невисока зарплата — не єдина причина, через що патрульні поліцейські залишають службу. Останнім часом у Патрульній поліції Харківської області почастішали службові розслідування, за підсумками яких патрульних штрафують.

"Знайти привід докопатися є — багато норм, при яких немає алгоритму дій. Патрульний приймає рішення на місці, а закон допускає подвійне трактування. І це вже привід патрульного не преміювати", — розповів Гліб Іванов.

На його думку, за останній рік таких службових перевірок побільшало втричі. Насамперед вони, а не маленька зарплата, стають причиною звільнень патрульних. Найчастіше йдуть досвідчені патрульні, які прийшли до поліції у 2015 році на хвилі реформ. Інші іноді судяться з керівництвом за неправомірні стягнення.

На офіційному сайті Нацполіції у розділі "Відкриті конкурси на вакансії" немає жодного оголошення про набір співробітників до Харківської патрульної поліції. Водночас на порталі work.ua для працевлаштування таке оголошення є. Шукають чоловіків та жінок віком від 18 до 40 років, обіцяють відпустку 30 днів, знижки на санаторно-курортне лікування і житло у лізинг.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.