Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Полювання на "Дію". Як у Харкові отримати електронний сертифікат про вакцинацію?

Фото: Сергей Козлов/KHARKIV Today
Шлях від щеплення до отримання ковід-сертифіката може бути тривалим.

Багато харків'ян, які зробили щеплення проти коронавірусу, не можуть згенерувати сертифікат вакцинації у додатку "Дія". Найчастіше з проблемами стикаються ті, хто щеплювався у Центрах вакцинації.

З 21 жовтня з Харкова не можна буде виїхати потягом до Києва, Одеси, Львова чи у будь-яке місто в іншому регіоні без сертифіката вакцинації. Харківська область у кроці від "червоної" карантинної зони, і якщо вона туди потрапить, без сертифіката не можна буде піти у ресторан чи на концерт. Виявилося, що отримати цей самий сертифікат у додатку "Дія" не так і просто.

"Три дні мотала головою"

Щеплення є — а сертифіката немає. Харків'яни часто стикаються з тим, що інформація про вакцинацію є у Helsi, але її немає у "Дії" — або навпаки. У такій ситуації може бути кілька причин.

По-перше, той, у кого немає внутрішнього біометричного, закордонного біометричного або звичайного закордонного паспорта, який був виданий після 2015 року, не зможе згенерувати сертифікат. Додаток не приймає дані з паспорта старого зразка. До того ж, щоб авторизуватися через BankID, потрібно мати банківську картку.

Майже у всіх, хто намагався отримати сертифікат через "Дію", виникають труднощі з Photo ID, за допомогою якого підписуються сертифікати. З одного боку, дуже зручний спосіб підтвердити особистість, не встаючи з дивана: варто тільки включити камеру, повертіти головою у різні боки — і підпис готовий. З іншого — мало кому вдається "навертіти" собі сертифікат з першого разу. Потрібно за підказками у додатку повертати голову у різні боки у потрібному ракурсі і при правильному освітленні.

"Три дні мотала головою перед екраном телефону, поки, нарешті, не додумалася підійти до вікна у денний час. Після цього "Дія" відразу мене впізнала і підтягла сертифікат", — поділилася своїм досвідом з KHARKIV Today харків'янка Марія Бахтігозіна.

Чоловікам слід звернути увагу на ступінь бородатості / неголеності — додаток може не ідентифікувати особу, якщо ви не схожі на фото у паспорті.

Правильно виконати інструкцію настільки складно, що на Youtube вже з'явилися ролики з інструкціями — і вони користуються популярністю.

Для тих, кому важко виконувати всі ці вправи, є лайфхак.

"З телефону підпис так і не вдалося отримати — це махання головою мені так і не далося. Зайшла в додаток з комп'ютера і через 10 хвилин отримала сертифікат без проблем", — написала про більш простий спосіб харків'янка Юлія Кукліна.

Не внесли у базу даних

Набагато гірше, якщо інформації про щеплення проти коронавірусу взагалі немає у реєстрі. Через те, що багато харків'ян робили щеплення не у поліклініках, а у центрах вакцинації, їх дані некоректно внесли в базу. З такою ситуацією зіткнулася Дарина Зоріна, яка на початку серпня вакцинувалася у центрі, який працював у банку "Восток" на Сумській.

"У мене друге щеплення не відобразилося. Робила у центрі масової вакцинації, до сімейних вони там мене приписали умовно, він живе десь у далекому селі", — розповіла Дар'я KHARKIV Today.

Щоб відновити інформацію, їй тепер доведеться розшукувати тимчасового сімейного лікаря або тих медиків, які робили щеплення. Це буде непросто, тому що центр у банку "Восток" вже не працює. У інших центрах постійно виникають скандали з цього приводу.

"Вчора була свідком того, як молодий чоловік прийшов сваритися у Центр вакцинації. Лікар пішла назустріч, відставила чергу і пішла шукати дані у системі. Виявилося, що сімейна лікарка не поставила галочку-згоду на обробку персональних даних, через це вакцина чоловіка не потрапила у "Дію", — написала у Facebook Світлана Резван.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Центри вакцинації у Харкові змінили графік роботи

Як правило, труднощі виникають тому, що медики неправильно вносять дані у Електронну систему охорони здоров'я, можуть допустити помилки — навіть одна неправильна буква у прізвищі перешкоджає отриманню сертифіката. Можуть бути помилки на рівні поліклініки: наприклад, часто буває так, що у сімейного лікаря немає номера ідентифікаційного коду пацієнта.

"По-перше, у Центрі масової вакцинації могли неправильно внести дані у систему. По-друге, може "страждати" обмін даними між медичною інформаційною системою у Центрі вакцинації і такою ж системою у поліклініці, де задекларований громадянин", — назвала KHARKIV Today можливі причини збоїв директор Північного міжрегіонального департаменту НСЗУ Вікторія Мілютіна.

Якщо виникає така ситуація, потрібно:

1. Звернутися за допомогою до сімейного лікаря. Як правило, проблеми вирішуються на цьому етапі.

2. Якщо сімейний лікар не знаходить інформацію про вакцинацію, потрібно, як у прикладі вище, зв'язатися з Центром вакцинації або поліклінікою, де було зроблено щеплення.

3. У Центрі вакцинації дізнатися номер телефону лікаря, який був на зміні, зателефонувати йому і попросити вирішити проблему.

 4. Якщо нічого не допомогло — звернутися на гарячу лінію до Міністерства охорони здоров'я за номером 0 800 60 2019.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.