"Південну залізницю" дерусифікують: харків'яни зможуть обирати нову назву
Компанія "Укрзалізниця" розпочинає програму "Залізна українізація".
Програма передбачає позбавлення російських назв, позначок і зображень на будь-яких об'єктах залізничного транспорту. Вона триватиме три роки — з 2023 по 2025-й. Серед об'єктів, які перейменують, зокрема "Південна залізниця".
"За ці три роки в декілька етапів планується українізувати все, що досі пов'язувало залізничну галузь України з країною-агресором: назви регіональних філій, позначки кілометражу, сигнальні позначки, радянські барельєфи, назви станцій тощо", — розповіли у залізничній компанії.
Підготовку до повної українізації залізниці розпочали влітку 2022 року. Тоді визначили об'єкти, які необхідно українізувати.
У переліку об'єктів цієї програми є "Південна залізниця" — одна з найстаріших регіональних філій компанії "Укрзалізниця". Вона має 3000 кілометрів колій, понад 1000 промислових підприємств в обслуговуванні та велике транзитне значення.
"Укрзалізниця" пропонує обрати нову назву для "Південної залізниці" українцям. Зробити це можна буде з 1 березня у програмі "Дія". Перейменування заплановане на 2023 рік.
"Чому Південна з центром на півночі України? Ця назва походить від розташування на території давно зниклих Російської імперії та СРСР. Змінювати її завжди було "не на часі". Але тепер час настав. Ми вважаємо, що краще назвати її за регіональним визначенням, а як вважаєте ви? Ми чекаємо ваших пропозицій щодо вичерпно української назви цієї залізниці", — зазначили в "Укрзалізниці".
Зазначимо, також у 2023 році буде перейменована "Південно-Західна залізниця". На 2023-2024 роки заплановано надання нових назв зупинкам та станціям, на 2023-2025 роки — зміна нумерації кілометражу (відлік українських залізниць буде починатися від Центрального вокзалу станції Київ-Пасажирський, де встановлено нульову позначку). У 2023 році остаточно перестануть дублювати написи російською мовою на вагонах та у квитках.
Із 2023 по 2024 роки відбудеться перехід від радянської системи залізничних умовних позначень та сигналів до загальноєвропейської.
"Більше не буде, наприклад, позначок "Ч" на залізничних світлофорах, адже в Україні немає "чьотної" колії, є парна", — пояснили в "Укрзалізниці".
Як писав KHARKIV Today, топоніма "Південний вокзал" за документами не існує. В офіційних джерелах "Укрзалізниці" залізничний вокзал у Харкові називають "Вокзал станції "Харків-Пасажирський".