Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Найгірші перехрестя Харкова. Де у місті небезпечно їздити і переходити дорогу?

Фото: Сергей Козлов/KHARKIV Today
KHARKIV Today, озброївшись статистикою гучних ДТП та опитавши автомобілістів, склав список найнебезпечніших місць Харкова.

У 2021-му харків'яни частіше потрапляють у ДТП та вмирають на дорогах, ніж торік. Головних причин тому дві: по-перше, водії постійно перевищують швидкість, по-друге, харківські дороги влаштовані без урахування безпеки руху.

Харківські дороги небезпечні і для водіїв, і для пішоходів. За даними прокурора області Олександра Фільчакова, за 10 місяців у області сталося понад 10 тисяч ДТП, хоча за весь минулий рік їх було 9600. Люди частіше гинуть у ДТП: минулого року — 151 особа, за 10 місяців цього року — 165. У Харкові, місті-мільйоннику, немає багаторівневих розв'язок, які змусили б водіїв знижувати швидкість, немає підземних переходів, які б убезпечили пішоходів, на більшості вулиць немає камер обмеження швидкості, а багато проспектів дозволяють розганятися до 200 км/год.

Найгірші перехрестя Харкова

KHARKIV Today, озброївшись статистикою гучних ДТП та опитавши автомобілістів, склав список найнебезпечніших місць Харкова.

1. Проспект ГагарінаОдеськаГероїв Сталінграда

Чимало автомобілістів міста ненавидять це перехрестя. Інтенсивний трафік з усіх боків, безліч магазинів, зупинки громадського транспорту — це сприяє тому, що ДТП тут відбуваються практично щодня.

Саме тут Микола Харківський на Infiniti на смерть збив водія Chevrolet. Саме перехрестя влаштоване так, що загиблий автомобіліст просто не встиг помітити позашляховик, що летить на червоне світло.

Це перехрестя — не єдине на проспекті, яке завдає неприємностей водіям. Незважаючи на те, що недалеко від його початку є кругова розв'язка, а на самому перехресті — наземний пішохідний перехід, магістраль вважається однією з найаварійніших у місті. Причину на виїзному засіданні парламентського Комітету з питань правоохоронної діяльності назвав мер Харкова Ігор Терехов.

"Ви ставите питання: "А чому так багато ДТП?" Якщо чесно, хоч це непопулярно, але скажу вам: а тому що дороги у Харкові хороші", — так відповів на запитання депутата міський голова.

Дороги у Харкові рівні, але це далеко не синонім слову "хороші", впевнені автомобілісти.

"У місті накатали злітні смуги по 3-4 ряди, і у цьому головна проблема. Проспект Гагаріна приклад цього. Там можна "Боїнги" приземляти без проблем", — висловився водій Денис Прокопчак.

2. Перехрестя проспекту Науки

Рівне покриття, багатосмуговість та майже жодних перешкод для зниження швидкості роблять проспект Науки таким же небезпечним на всіх перехрестях, як і проспект Гагаріна. Особливо — для пішоходів, бо перейти проспект в один присід досить складно — він дуже широкий. Доводиться перечікувати на вузьких "острівцях безпеки", які для деяких містян стали "острівцями смерті".

Минулого року  іноземний студент Алі Хенді збив на такому острівці на перехресті Науки та Бакуліна чотирьох людей, одна з постраждалих померла у лікарні. Цього року на переході біля Тобольської водій позашляховика збив двох школярів, завдяки щасливому випадку вони не сильно постраждали. 

островок
"Острівці безпеки" зовсім не безпечні. Фото: Сергій Козлов/KHARKIV Today

"У нас у місті дійсно переважно хороші дороги. Хороші у сенсі рівні. І на цьому все. Наші дороги — рівні, але не безпечні. Більше того, саме через те, що вони рівні та широкі, вони стають дуже небезпечними, бо дозволяють спокійно розігнатися до 100 або навіть 150 км/год", — вважає адвокат потерпілих в аварії на перехресті Науки-Бакуліна та на проспекті Гагаріна Ігор Черняк.

На його думку, у місті не повинно бути "наскрізних перехресть" з "острівцями безпеки", таких як на проспекті Науки і проспекті Гагаріна.

3. Перехрестя на Об'їзній

Тривалий час харківські водії лаяли Об'їзну за погане покриття. Потім асфальт переклали, але три місяці не наносили розмітки. Тепер розмітка є, але з'їзди з Об'їзної до міста так і лишилися непродуманими.

"Постійні аварії на Об'їзній на П'ятихатках біля заправки Wog, там взагалі світлофора немає, і водії намагаються виїхати, не переконавшись у безпеці, а там постійний потік транспорту. Багато аварій у районі Олексіївки біля ресторану "Берлога", на виїзді з 602м/р , — говорить автомобіліст Олексій Воронін.

25 листопада на одному з перехресть Об'їзної вантажівка розчавила таксі, загинули водій, пасажирка і дитина.

4. Перехрестя вулиці Героїв Праці

Багато пішохідних переходів і торгових центрів завжди небезпечне поєднання. На вулиці Героїв Праці таких місць багато, наприклад, завжди багато аварій на перехрестях із вулицями Барабашова та Академіка Павлова.

"Постійно хтось перебігає через дорогу, навіть незважаючи на те, що там є пішохідний перехід, все одно навіть через паркани лізуть. З "Каравана" весь час хтось вискакує з паркування на проїжджу частину", — розповідає автомобілістка Катерина Василенко. .

5. Перехрестя проспекту Ювілейного і Салтівського шосе

На цьому перехресті завжди дуже активний трафік, у годину пік бувають затори, тому водії часто виїжджають на зустрічну смугу чи трамвайні колії, намагаючись проскочити на червоний. Пішоходи часто переходять багатосмугову трасу.

Саме у цьому місці 16 січня 2018 року 18-річний Тигран Енгібарян виїхав на зустрічну смугу і на смерть збив студента Володимира Виношкіна. Ця ДТП — не єдина на складному перехресті.

Потрібні камери і розв'язки

Ці перехрестя — не єдині небезпечні місця у Харкові. На виїзному парламентському засіданні щодо безпеки на дорогах 22 листопада учасники запропонували деякі рішення. Наприклад, поставити більше камер автоматичної фіксації руху. За даними поліції, потрібно 68 камер. Зараз є лише 11 у Харкові та 11 в області, причому за міські гроші купили лише одну.

Бізнесмен Юрій Сапронов, ініціатор створення громадського руху "Безпечний Харків", запропонував купити камери коштом підприємців. Поки що ініціатива не отримала схвалення влади.

"Ціна комплексу немаленька, між 750 і 800 тисяч гривень. Але гра коштує свіч однозначно. Дивіться, нехай на 11 камер витрачено 8 700 000 гривень. За цей час зібрано штрафів на суму 38 633 180 гривень! Відмінний бізнес! Я сказав, можна я куплю завтра 20, і протягом трьох днів знайду ще бізнесменів і вони швидко куплять ще мінімум 37, яких не вистачає до 68. І чи можна 10% штрафів інвестору? Ан ні, ніззяяяя", — написав бізнесмен.

камеры
Камер потрібно втричі більше. Фото: Сергій Козлов/KHARKIV Today

Ефективність камер визнають і водії.

"Я по чотири рази на день їжджу через Білгородське шосе, там завжди ганяли. Завжди були аварії. З того часу, як поставили камери, перед ними зменшують швидкість навіть круті "Лексуси", — каже автомобіліст Сергій Козлов.

Ще одне питання — багаторівневі розв'язки, яких у Харкові практично немає.

"На міжнародних дорогах з інтенсивним рухом мають бути розв'язки на різних рівнях, зрештою, хоч круговий рух на їхньому перетині. На щойно оновленому дорожньому полотні при підходах до перехресть слід гасити і заспокоювати рух конструктивними елементами, встановлювати багато дорожніх знаків", — вважає поліцейський Влад Неманихін.

Проєкт будівництва естакади був у проєкті будівництва дороги через ринок біля метро "Барабашово", але поки що і цей проєкт не реалізований.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.