Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

"Налетів автомобіль і протягнув на капоті". Харків'янка домагається справедливого розслідування ДТП

 Фото: Сергій Козлов / KHARKIV Today 
На переходах в Харківській області щорічно гинуть і травмуються пішоходи.

Кілька місяців постраждала в ДТП мешканка Харкова намагається відновити здоров'я і домогтися справедливого розслідування події.

У 2020-му році на дорогах Харківщини травмувалися 649 чоловік. За цим показником область стабільно входить в трійку регіонів з найбільшою кількістю постраждалих в ДТП, після столиці та Київської області. Однією з жертв аварії в минулому році стала харків'янка Олена Друбич. Незважаючи на те, що вона отримала серйозні травми, спава навіть де дійшла до суду.

Дві версії ДТП

Майже 8 місяців 58-річна харків'янка не встає з ліжка. Минулого року вона дивом вижила в дорожньо-транспортній пригоді. 25 серпня увечері Олена їхала в маршрутці з Харкова у Водяне відвідати подругу.

"Маршрутка трохи проїхала зупинку, я вийшла і повернулася на пішохідний перехід, щоб перейти на інший бік. На цьому пішохідному переході на мене на великій швидкості налетів автомобіль. Він протягнув мене на капоті метрів сто. У мене відключилася свідомість", — згадує Олена мить, яка змінила її життя назавжди.

авария
Місце події. Фото: пресслужба Нацполіції в Харківській обл. 

З черепно-мозковою травмою і чисельними переломами жінка потрапила в реанімацію і пролежала там місяць. Потім знадобилося п'ять операцій, була загроза ампутації ноги — на щастя, цього вдалося уникнути. Постраждалій дали другу групу інвалідності, лікування триває досі. Одна нога все ще в гіпсі.

За кермом автомобіля Opel, який збив Олену, був 20-річний житель Люботина Данило Воловик. Його версія події дуже відрізняється від розповіді постраждалої.

"Жінка просто вибігла на дорогу під машину. До пішохідного переходу там було метрів 100. Це було в темному місці дороги, я не встиг загальмувати, це було неможливо", — стверджує водій.

Хто з них правий, повинен був встановити суд. Але кримінальне провадження, відкрите за ч. 1 ст. 285 (порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами), до суду так і не дійшло. Воно була закрита ще в грудні 2020 року — у зв'язку з відсутністю складу злочину.

Жодного відеорегістратора

У розслідуванні справи дуже багато білих плям, стверджує адвокат потерпілої Каюмов Расулов. Перше, що необхідно було зробити — знайти записи з відеореєстраторів, вважає юрист. У розслідуванні не фігурують ніякі докази, крім показань водія, який проходив у справі навіть не підозрюваним, а свідком, а також трьох його друзів — пасажирів автомобіля.

"Слідчий не звернувся із запитом до заправки, яка знаходиться поблизу, щоб встановити по камері відеоспостереження, які саме автомобілі проходили повз в цей час, розшукати їх і попросити записи з відеореєстраторів. Працівників "швидкої" не допитали, хоча у них в автомобілі теж був реєстратор. Є свідок, який набирав "103", дехто Роман Онищенко, але його не знайшли, — перераховує адвокат ймовірні порушення.

авто
Автомобіль після аварії. Фото: пресслужба Нацполіції в Харьківській обл. 

Слідчий експеримент проводили тільки з водієм. Слідчий Люботинського райвідділу поліції Сергій Перверзєв, який вів розслідування, визнає, що багато чого не вдалося встановити.

"Є автотехнічна експертиза, вона доводить те, що водій не винен, пішохід йшла в недозволеному місці. У зв'язку з цим закрили кримінальне провадження, прокуратура нам сказала закривати його. Свідка знайти не вийшло, а "швидка" приїхала вже пізно, записи їхнього реєстратора нічого б нам не дали", — пояснив слідчий KHARKIV Today.

У Харківській обласній прокуратурі кажуть: слідчий самостійно прийняв рішення про те, щоб закрити справу.

"Прокурор зверне увагу на законність прийнятого рішення", — повідомив KHARKIV Today прес-секретар Харківської обласної прокуратури Дмитро Чубенко.

Адвокат потерпілої найближчим часом готується оскаржити в суді постанову про закриття провадження і сподівається, що розслідування почнуть заново.

"Ми хочемо суду і справедливого вироку", — каже Каюмов Расулов.

За словами адвоката, подібні справи досить часто не доходять до суду, хоча пішоходи нерідко страждають від наїздів. Тільки коли справа закінчується загибеллю потерпілого, і виникає широкий громадський резонанс, за розслідуванням стежать пильніше. Так було після гучної аварії на Сумській у жовтні 2017 року за участю Олени Зайцевої, де загинуло 11 осіб.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Автозлочини і покарання. Чому в Харкові страждають пішоходи?

7 листопада минулого року Volkswagen Passat збив чотирьох пішоходів (у тому числі дитину), які стояли на острівці безпеки на проспекті Науки в Харкові. Одна з потерпілих померла в лікарні.

16 січня автомобіль на смерть збив жінку на проспекті Гагаріна. Усі ці ДТП сталися на пішохідних переходах.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.