Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Більше трьох не заходити. З харківських приміських маршруток виганяють пільговиків

Фото: KHARKIV Today
Пасажири з правом пільгового проїзду не можуть дістатися до обласного центру.

Скандали на вокзалах. З тих пір, як Харківська область потрапила до "червоної" зони, поїздка з передмістя до Харкова стала справжнім випробуванням для багатьох пільговиків. Жителі Пісочина і Солоницівки змушені навіть викликати поліцейських, щоб сісти в автобус.

Проблеми почалися в перший же день карантину, 11 квітня. Жителі Пісочина прийшли на зупинку, щоб поїхати до Харкова, але виявилося, що потрапити в автобус можуть не всі.

Надрукували папірець і повісили на двері

На сайті Пісочинської ОТГ в понеділок з'явилося повідомлення. Як і в Харківській міськраді, місцева влада попросила жителів селища, у яких є право на пільговий проїзд у транспорті, по можливості утриматися від поїздок, тому що в "червоній" зоні водій має право взяти пасажирів тільки на сидячі місця.

"Пісочинська селищна рада звертається до мешканців громади, які мають пільги на проїзд в транспорті, з проханням по можливості утриматися від поїздок в ранкові та вечірні "години пік", — написали на сайті ОТГ.

Перевізники сприйняли це по-своєму і перестали пускати пільговиків до транспорту. На вокзалах почалися скандали. 12 квітня учасник бойових дій змушений був пропустити два автобуси — його везти відмовилися. На третій раз він викликав поліцію. Харківські паблік опублікували  відео розмови поліцейського і водія. Останній категорично відмовлявся везти пільговика, патрульний на місці склав протокол.

"У цій ситуації страждають усі. Пільговики злі, бо їх дуже багато і доводиться 3-4 рази стояти в черзі, щоб потрапити до транспорту. Злі також і водії, які втрачають щоденний заробіток з цими карантинними обмеженнями. Злі і звичайні пасажири, що через ці конфлікти, 20-30 хвилин транспорт стоїть", — написав очевидець скандалу.

 

объявление
голошення на дверях автобуса "1168". Фото: KHARKIV Today

Випадок з учасником бойових дій — не єдиний на маршруті "1592" сполученням Харків — Пісочин. . Пенсіонери теж не можуть потрапити до автобуса.

"Сьогодні стала свідком скандалу жінки з водієм автобуса. Пільговиків не пускають. На прохання жінки: "Покажіть документ, який підтверджує, що я, пенсіонер, їздити безкоштовно не можу, відповідь була проста: "Виходьте всі, і я поїхав". Слідом підійшли ще четверо молодих людей з боку припаркованих автобусів, один з них почав розповідати, що мовляв "червона" зона, автобуси взагалі ходити не повинні. Що він закриє маршрут і всі їздитимуть на таксі", — розповіла про подію пасажирка автобуса Наталія Фісун.

Історія повторилася в Солоницівці. Місцеві жителі розповідають, що на маршруті "1168" водії почали брати з пільговиків плату.

"Вони просто надрукували папірець про скасування пільгового проїзду і повісили на дверях, на папірці внизу підписано адміністрація, яка — не зрозуміло", — повідомила місцева мешканка Наталія Зубенко.

Обидва маршрути — і солоніцевський, і пісочинський — належать одному перевізнику, "Укравтотранс плюс".

"Пускаємо кілька людей"

Оскільки офісний телефон компанії-перевізника не відповідає, довелося ставити питання на вокзалі. Вдень у терміналі на "Холодній горі" не дуже багатолюдно. Справжня битва за вільні місця починається ввечері. Водії виходять з автобусів і забезпечують квитками пасажирів біля дверей — щоб зайві не прорвалися всередину. Іноді, розповідають пасажири, чекати вільного місця доводиться годинами.

Водій маршруту "1168" визнає: з початку карантину запускають по троє пасажирів на рейс.

"Раніше у нас і половину маршрутки могли зайняти пільговики, а зараз можна брати пасажирів лише на сидячі, тому — не більше трьох. Пасажири лаються, звичайно, особливо ввечері або вранці, коли на роботу треба їхати", — розповів KHARKIV Today водій автобуса Максим.

Пісочинський автобус на автостанції знайти не вдалося — можливо, у цей час на рейсі саме була перерва. Зате знайшовся представник перевізника. До кореспондента KHARKIV Today підійшов високий кремезний чоловік з товстим золотим ланцюгом і поцікавився, навіщо вона фотографує автобуси. Сам він спочатку ніяк не представився, потім назвався водієм автобуса "1592" — ймовірно, це якийсь представник фірми на вокзалі, "смотрящий" за маршрутом.

"Кожен наш автобус зупиняють на посту, заходять поліцейські всередину, рахують. Можна тільки сидячих возити, ми закону дотримуємося, тому пільговиків пускаємо кілька людей: на автобус з 28 місцями — не більше ніж 10", — розповів представник компанії.

Перевізник "Укравтотранс плюс" не вперше потрапляє в скандал. У серпні 2019 року перевізник "воював" за приміські маршрути з компанією з Дніпра, яка виграла конкурс на перевезення. Представники "Укравтотранс плюс" блокували рух нових автобусів перевізника. Через погрози фізичної розправи директор ТОВ "Інтерспецмаркет" прийняв рішення забрати людей і техніку з Харкова.

На інших напрямках пасажири не скаржаться на те, що їх не пускають до автобусів. Немає такої проблеми і в Харкові. А ось в Лозовій міськрада прийняла рішення на час карантину возити пенсіонерів і інвалідів третьої групи тільки чотири години на добу: з 09:00 до 11:00 і з 14:00 до 16:00.

"Ті пільговики, яким державою надано право їздити в транспорті безкоштовно, в часі не обмежуються", — повідомляють в мерії.

Що робити, коли не пускають до автобуса?

Відповідно до закону "Про автомобільний транспорт", перевізник не має права не пустити до салону пасажира пільгової категорії. Таких категорій існує більше 20 видів: від дітей-сиріт до ветеранів соціалістичної праці.

Щоб мати право їхати в транспорті безкоштовно, людина повинна мати відповідне посвідчення і показати його водієві. Якщо водій відмовляється везти пасажира, він може зафіксувати цей факт на відео, знайти двох свідків і викликати поліцію. Якщо поліцейський встановить факт порушення, він складе протокол. Винуватцю загрожує штраф в розмірі 850 грн.

При цьому карантинні обмеження в законі передбачені не були.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.