100 нових автобусів в Харкові. У міськраді хочуть запустити муніципальні маршрутки

Транспортна програма розрахована на 5 років.

Приватні маршрутки в Харкові замінять нові низькопідлогові автобуси. Заступник міського голови з питань інфраструктури Євген Водовозов заявив про плани міськради "узурпувати маршрутну мережу".

Замість зелених "Богданів" на вулицях Харкова скоро з'являться невеликі низькопідлогові автобуси на 22 місця. На засіданні міської комісії з питань містобудування, архітектури та земельних відносин віцемер Євген Водовозов оголосив про плани замінити приватні автобуси муніципальними.

"Нема кого возити"

Зараз в Харкові немає міських автобусів. Всі автобусні маршрути ділять між собою 13 приватних підприємств. Під час карантину, за даними Євгена Водовозова, вони стали працювати набагато гірше і часто взагалі не виводили транспорт на маршрути.

"Виведення на маршрути повинно  бути в районі 800 одиниць в день, на сьогоднішній день за нормами — якщо ми 500 маємо, то це максимум. Причому скасовують в першу чергу саме маршрути соціальні. У нас є будинки та мікрорайони, в яких основна маса мешканців сьогодні — це пенсіонери, і їх треба возити", — передає слова чиновника Харків Times.

Приватні перевізники визнають: багато маршрутів і правда довелося поміняти під час карантину, який вже рік як не закінчується. Їх не скасовували, просто скоротили кількість рейсів. Про один такий випадок KHARKIV Today вже писав. Йдеться про маршрут №303 від станції метро "Наукова" до проспекту Дзюби, у неділю він не ходить.

"Ще кілька маршрутів ми скоротили. Багато людей на початку карантину пішли на "дистанційку" і більше не повернулися. А є такі райони, де нікого возити, звідти вранці вивозимо на роботу, а ввечері привозимо з роботи, в інший час ніхто не їздить", — розповів KHARKIV Today директор двох приватних автопідприємств Валерій Дробушко.

Серед таких маршрутів — 21-й, який возить до метро "Індустріальна" жителів мікрорайону Затишшя, 68-й, що з'єднує проспект Гагаріна і Жихар, а також більшість автобусів, які їздять за Об'їзну дорогу. Свого часу при розподілі маршрутів в міськраді так звані "соціальні", збиткові напрямки перевізникам давали в навантаження до прибуткових маршрутів. Валерій Дробушко каже, що в цьому році перевізники зверталися до мерії за дотацією, щоб покрити збитки на обслуговування цих маршрутів, але отримали відмову.

Довгі автобуси брати не будуть

Саме ці проблемні маршрути хочуть забрати в муніципальну власність в міськраді.

"Ми почнемо з цієї частини, поступово узурпуючи — назвемо це так — маршрутну мережу на користь комунальних підприємств", — обіцяє чиновник.

Для початку Євген Водовозов планує купити в лізинг 100 автобусів. Це буде транспорт іноземного виробництва, тому що українські компанії, за словами Водовозова, роблять тільки довгі автобуси, від 12 метрів і більше. Ставити такі на соціальні маршрути невигідно, тому що з віддалених районів дійсно їздить небагато людей. У планах — повернути автобуси на 22 місця, але з низькою підлогою. Вони будуть стояти на балансі "Салтівського трамвайного депо". Для їх обслуговування доведеться найняти 200 водіїв.

"Щоб повністю перейти на муніципальний транспорт, місту знадобиться не менше п'яти років, але почати планують вже в цьому році. Я підтримую цей проєкт, тому що в будь-якому сучасному місті є свій муніципальний автобусний транспорт, який введений в єдину систему оплати, єдину систему розкладу, тому рухатися до цього потрібно", — розповів KHARKIV Today присутній на засіданні комісії депутат міськради Ігор Черняк.

Перший крок у напрямку до власної автобусної мережі в міськраді зробили в грудні минулого року. Тоді з центру в Жихар почав їздити тролейбус на автономному ходу, який за необхідності складає "роги" і перетворюється в електроавтобус. Зараз в Харкові є кілька таких маршрутів.

Автор: Олена Павленко