Що потрібно знати про оренду офісу для компанії
Необхідність мати офіс - одна з найважливіших для бізнесу, що розвивається. Придбати власну будівлю або приміщення не завжди можливо і вигідно, а ось взяти в оренду - часто найоптимальніший варіант.
Правильно орендований офіс значно збільшить продуктивність роботи, дасть нові можливості для розширення штату і пошуку нових клієнтів. Щоб винайняти приміщення і не помилитися, варто врахувати деякі чинники.
Важливі критерії вибору
Найчастіший запит від підприємців - оренда приміщення під офіс у центральних ділових районах Києва. Обираючи відповідний об'єкт, крім можливого бюджету, бізнесменові потрібно врахувати такі моменти:
- Локація. Це один із найважливіших критеріїв. Оптимально, якщо нерухомість буде розташовуватися біля зручних транспортних розв'язок, у безпосередній близькості з потрібною інфраструктурою - магазини, заклади громадського харчування тощо. Якщо офіс необхідний для активного спілкування з партнерами, постачальниками і клієнтами, краще зняти приміщення ближче до центру, щоб дати можливість усім легко і швидко дістатися в потрібне місце.
- Площа. У середньому на одного співробітника має виділятися 10 кв. м. робочої площі. У цю цифру не входять підсобні приміщення - технічні зони, санвузол тощо. Якщо задумано планування опенспейс, на одного працівника закладається 6 кв. м. Економити на площі не можна, оскільки це негативно позначається на настрої та працездатності.
- Клас нерухомості. Виділяють 3 класи будівель - А, В і С. Що вищий клас, то якісніший об'єкт. До класу С відносять офісні приміщення, переобладнані зі складських. У них не передбачені важливі комунікації, наприклад, якісна система вентиляції та кондиціонування. Клас В - бізнес-центри із середніми характеристиками - бюджетний ремонт, ненова споруда тощо. Клас А - нові будівлі, побудовані та оздоблені якісними матеріалами.
- Дополнительные нюансы. Наличие ремонта и готовой отделки влияет на стоимость. Такие офисы стоят дороже, но в них можно заехать быстро, без ожидания и дополнительной работы. Важный момент – планировка, так как некоторые предпочитают открытое рабочее пространство, другим необходимы раздельные кабинеты.
У Києві ділова інфраструктура розвивається стрімко, тому зняти комфортний офіс на вигідних умовах можна не тільки в центрі міста. Визначивши основні вимоги, вибрати відповідний об'єкт стане простіше.
Що необхідно зробити до підписання договору
Перш ніж підписувати документи для оренди, необхідно:
- Вивчити договір. Оптимально заручитися допомогою досвідченого юриста, який працює в цій сфері.
- Дізнатися, хто має право стати орендарем - фізична чи юридична особа. Цей нюанс впливає на умови оплати та оподаткування.
- Розібратися, як оплачуються комунальні платежі і що входить у це поняття.
- Заздалегідь підготувати список необхідних документів без поспіху.
Оренда приміщення для майбутнього офісу - відповідальна справа, від якої залежить розвиток бізнесу. Щоб заощадити час і сили, уникнути нечесних орендодавців, варто звертатися до профільних компаній, які займаються підбором нерухомості.
*Рекламний матеріал.