Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

"Сказати, що завтра буде виплата зарплат, не можна": як збираються рятувати авіазавод в Харкові

Через дев'ять місяців після приїзду Володимира Зеленського на ХДАВП тут провів робочу нараду прем'єр-міністр Денис Шмигаль.

До Харкова прилетів з робочим візитом прем'єр-міністр Денис Шмигаль. На авіапідприємстві, яке було першим пунктом в програмі, говорили про те, як збираються відроджувати після глибокої кризи Харківське авіапідприємство.

Денис Шмигаль прилетів до Харкова рано вранці. Він взяв участь в закритій нараді на території ХДАВП, на якому були присутні голова ХОДА Олексій Кучер, директор ХДАВП Сергій Задорожний, профільний віце-прем'єр-міністр Олег Уруський, голова Харківської облради Сергій Чернов та народні депутати. По закінченню засідання спікери прийшли в цех заводу поспілкуватися з журналістами. Як підсумок — пообіцяли створити робочу групу. Поки чіткого плану, як врятувати ХДАВП, немає.

"Колектив збережений, хоча ситуація складна. Ми говорили про це дві години, проговорили про доходи, щоб підприємство запрацювало, виплатило борги із зарплати, щоб колектив був упевнений у завтрашньому дні. Директор і підрядники були присутні на нараді. В першу чергу потрібно забезпечити державне замовлення, експорт. Домовилися, що буде створено робочу групу, яка відпрацює підходи щодо затвердження розвитку цього підприємства", — сказав прем'єр-міністр.

Мета-мінімум — зробити так, щоб завод міг отримати гроші, які витратить на будівництво нових літаків. Крім того, на закритій нараді обговорили питання сприяння експорту та інші законодавчі зміни в сфері авіапрому.

"Авіазавод повинен бути символом відновлення авіавиробництва", — сказав Шмигаль.

За словами віце-прем'єр-міністра Олега Уруського, поки залишається вакантною посада профільного міністра, а у авіапромі — хаос.

"Ми повинні повернуться на шлях індустріалізації нашої країни. Не тільки будуть реформи, це  стосується і приватного сектора. Найближчим часом Верховна Рада розгляне закони, які вже внесені, про корпоратизацію підприємств. Ми думаємо, що трансформація буде полягати в тому, що ми отримаємо дві холдингові компанії. Космічні агентства теж підлягатимуть реформуванню. Це дозволить створити механізми для залучення інвестицій, щоб ми могли конкурувати на світових ринках", — сказав Уруський.

Міністр інфраструктури Владислав Криклій поообіцяв підтримку Харківському авіапідприємству з державного бюджету.

"Ми погоджуємо бюджетний план. Гроші будуть виділятися, буде підтримка державної авіакомпанії. Дуже дивно, що немає конкретних прикладів, коли кращі літаки, які є, не задіяні. Раніше не звертали увагу на авіабудування в Україні", — сказав Криклій.

Головне питання, яке турбує робітників, — виплата боргів по зарплатах, так і залишилося відкритим. За словами Шмигаля, погасити мільйонні борги з бюджету не можна. Робочі ХДАВП розповіли, що днями отримали гроші за жовтень 2019 року. Робочі виходять на завод по 2-3 дні на тиждень, тому що немає портфеля замовлень і, як наслідок, грошей на погашення заборгованості. За багато років ХДАВП накопичив загальний борг понад 200 мільйонів гривень.

"Це найважливіше питання. Ми обговорювали це питання. Пряме відшкодування з держбюджету заборонено згідно із законом. Потрібно знайти кошти через інший механізм. Або зміни до закону, або створення державної лізингової компанії. Борг близько 230 млн грн. Це одне з ключових питань. Але сказати, що завтра буде виплата зарплат, не можна", — сказав Шмигаль.

Після ХДАВП прем'єр-міністр відвідає "Турбоатом" і школу для дітей з проблемами зору ім. Короленка.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.