Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Великі гроші: як нові штрафи за порушення ПДР вплинуть на харківських водіїв і пішоходів

Фото: Сергей Козлов
З минулої середи порушники правил дорожнього руху платять більше.

Штраф за непристебнутий ремінь безпеки виріс в 10 разів, а за проїзд на червоний — всього на 35 гривень. KHARKIV Today разом з експертами розбирався в перевагах і недоліках нової системи штрафів для порушників правил дорожнього руху.

17 березня в Україні зросли штрафи за порушення правил дорожнього руху. Відтепер поїздка на жовтий сигнал світлофора або перехід дороги в недозволеному місці може пробити істотну діру в сімейному бюджеті. Незважаючи на це, автомобільні експерти впевнені, що великі штрафи не допоможуть знизити аварійність.

Без ременя штрафують частіше

Покарання за порушення правил дорожнього руху зросли дуже нерівномірно. Деякі штрафи практично не змінилися. Порушення правил обгону, їзда на заборонний знак світлофора обійдеться водієві не набагато дорожче, ніж до 17 березня. Також незначно зросли штрафи за перевищення швидкості до 50 км / год і розмова по мобільному телефону за кермом, а покарання для тих, хто забув удома водійське посвідчення, не змінилося зовсім (див. Таблицю).

Деякі штрафи зросли в рази. У десять разів більше обійдеться їзда без шолома для мотоцикліста або без ременя безпеки для автомобіліста. Юрист і автоексперт Денис Журавель схвалює нововведення, хоча і сам був в числі водіїв, які першими потрапили на збільшені штрафи.

штрафы
Таблиця: Автоцентр 

"Я їхав з Коротича, де живу, в сторону Харкова. На світлофорі загорівся жовтий. Я дивлюся — нікого немає, поїхав. Зупиняють мене відразу, все чемно, так і так. Там же на місці заплатив штраф 510 гривень через термінал. Патрульні говорять, що найчастіше після введення нових штрафів зупиняють тих, хто їде без пристебнутого ременя безпеки", — розповів KHARKIV Today Денис Журавель.

Для пішоходів відтепер недешево перебігати дорогу на червоний сигнал світлофора. Для них штрафи теж виросли в 10 разів.

"Пішоходів штрафуємо досить часто, бувають дні, коли виписують по 50 штрафів. Найчастіше — за перехід в недозволеному місці і перехід на червоний сигнал світлофора", — повідомив KHARKIV Today прессекретар Патрульній поліції в Харківській області Дмитро Гайдук.

За його словами, нові штрафи не були несподіванкою для порушників, тому що законопроєкт про їхнє підвищення обговорювали кілька місяців.

Немає невідворотності покарання

У поліції сподіваються, що завдяки новим штрафам кількість смертельних ДТП через рік скоротиться на 10-15%. У 2020 році на українських дорогах загинули 3 554 людини.

Автоексперти підтримують посилення штрафів, особливо в тій частині, яка стосується водіння в нетверезому стані і без прав. Але сумніваються в тому, що штрафи вплинуть на аварійність.

"На аварійність це ніяк не вплине. Ми нічим не відрізняємося від інших країн, в жодній країні світу посилення санкцій не давало результату. Питання безпеки — питання комплексне, а у нас, по-перше, не працює принцип невідворотності покарання, по- друге, для патрульної поліції сфера дорожнього руху другорядна. Приміром, якщо вони їдуть на ДТП і лунає дзвінок про якусь кримінальну подію, звісно, вони розвернуться і поїдуть туди", — вважає експерт з питань дорожньої безпеки Володимир Караваєв.

Денис Журавель каже, що поки не помітив впливу нових штрафів на манеру водіння харківських автомобілістів: для одних нові суми невеликі, інші і так їздять за правилами, треті сподіваються, що їх не спіймають поліцейські.

"Вплинути на кількість аварій можуть не стільки штрафи, скільки невідворотність покарання, а також посилений контроль над тими, кого позбавили права керувати автомобілем, щоб вони не сідали за кермо вже без прав. Поліцейські рідко зупиняють водіїв, тому така людина без прав може і рік їздити, перш ніж про це стане відомо", — вважає Журавель.

Відсутність автофіксації швидкості — ще одна перешкода на шляху до порядку на дорогах. Хоча штрафи за швидку їзду і виросли, поліцейські часто не можуть визначити, з якою швидкістю їде автомобіль. Зараз радари TruCAM використовують всього на п'яти ділянках в Харківській області.

У Києві в червні 2020 року поставили камери фіксації авторуху. За даними поліції, через півроку на тих ділянках дороги, де стоять камери, аварійність знизилася втричі.

Автор: Олена Павленко

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.