Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

15 квітня, 2021 - 07:11

У цехах заводу Малишева — порожньо: співробітники просять дати їм роботу

Фото: Сергей Козлов / KHARKIV Today
На завод Малишева приїхало керівництво "Укроборонпрому".

На початку квітня президента просили звільнити гендиректора заводу ім. Малишева через відсутність замовлень і борги із зарплати. На завод приїхало керівництво "Укроборонпрому", щоб прояснити ситуацію.

Станом на 14 квітня співробітникам державного підприємства "Завод ім. Малишева" виплатили 50% зарплати за лютий. До кінця квітня обіцяють погасити залишок заборгованості за лютий і виплатити березневий борг. У травні керівництво заводу сподівається на великий аванс від замовлення.

"Дійсно є проблеми із заборгованістю. На цьому тижні ми погасили половину зарплати за лютий. До кінця квітня погасимо за лютий залишок і за березень. І десь в середині травня сподіваємося отримати авансовий платіж, там буде значна сума, яка забезпечить на півроку завантаженість підприємства та допоможе увійти в режим стабільної виплати", — пояснив заступник генерального директора з виробництва державного концерну "Укроборонпром" Ігор Фоменко.

Володимир Анішин працює на заводі ім. Малишева з 74-го року, був слюсарем, зараз — контролер. Він уже на пенсії, але продовжує ходити на роботу. Однак останнім часом цехи пустують — роботи немає, грошей не платять. Молодь звільнилася, каже Володимир. У цеху стоїть лише один Т-84БМ "Оплот".

"Один" Оплот "— це нічого абсолютно, це нуль. Потрібно хоча б п'ять машин на місяць виробляти, щоб завод працював, — пояснює Анішин. — У 2020-му? Нічого, як і зараз. Ремонтом займалися нашої старої техніки. Зараз порожній цех. По цехах практично скрізь порожньо. Трохи працюють цехи, які на Пакистан, на їхні машини. Ставка — 8,5 тисячі, 50% за лютий заплатили, півтора місяця заборгували. Молодь вся звільнилася практично, щоб заробити, прогодувати сім'ю".

Причини затримки зарплати не пояснювали. Формулювання звучало: "Грошей немає". Співробітники кажуть: платити за те, що вони нічого не роблять, — це теж неправильно, тому просять дати їм роботу.

"З'явилися нові замовлення — десять машин нових. Їх чомусь віддали на 115-й завод ремонтний. Завод стоїть без роботи. Чому віддали? Не дають нам роботу, — каже контролер. — "Грошей немає". У кого немає? Чому? Так, ми нічого не робимо. Ми нічого не робимо — нам платять, це теж не правильно. Грубо кажучи, тоді розженіть заводчан. Приходимо і ходимо [сміється —  ред.]. Є мізерна робота. Всі туди сходяться — того немає, того немає. Люди без роботи. Я не кажу вже про гроші. Просто дайте людям роботу".

Щоб прояснити ситуацію з заборгованістю і новими контрактами, на завод приїхало керівництво "Укроборонпрому", представник "Укрспецекспорту" і профспілки співробітників оборонної промисловості України. За словами заступника генерального директора з виробництва "Укроборонпрому" Ігоря Фоменка, завод Малишева зривав кілька контрактів. Наприклад, тайський контракт на поставку 49 танків підписали в 2011 році з терміном виконання до 2014 року, однак здали техніку тільки в 2019 році.

Аналогічна ситуація була з Пакистаном: підписаний контракт в 2013 році, дія — до 2017 року, терміни зірвали на чотири роки. Невиконання контрактів підірвало довіру іноземних партнерів, а 90% замовлень на заводі Малишева — це саме іноземні контракти. Налагодити стосунки вдалося.

"Це і є відносини наших іноземних партнерів до "Укрспецекспорту" і заводу Малишева, який не виконував контрактні терміни. Весь останній рік "Укрспецекспорт" намагався відновити довіру. Три партії вже поставили, у квітні будемо вивантажувати четверту партію за останнім контрактом. За останній рік приймали тут кілька іноземних делегацій, показували, що нарощуємо обсяги виробництва, почали виконувати домовленості з відвантаження продукції, забезпечуємо гарантійний сервісний ремонт. Минулого тижня приїжджала єгипетська делегація, цей танк проходив демонстраційне випробування на полігоні в Харківській області, показав хороші результати. Сподіваємося, що делегація поїхала задоволеною", — пояснив Фоменко.

План антикризових дій на заводі Малишева є, його вже впроваджують. З травня сподіваються вийти на стабільну роботу підприємства, таку тенденцію хочуть встановити на найближчі п'ять років. Зірвані тендери пов'язують з діями конкурентів.

"Розуміємо, що те, що ми майже рік намагалися повернути довіру до підприємства, не всім подобається і не тільки в нашій країні. Розуміємо, що на зовнішньому ринку у нас є конкуренти і вороги, які традиційно з нами конкурують у багатьох тендерах. Наш конкурент , якщо говорити про Єгипет, — це російський танк Т-90. Розуміємо, що зараз йде не тільки відкрита конкурентна боротьба, а використовуються інші методи боротьби. Тому ми намагалися трудовому колективу роз'яснити, показати всю цю інформацію, щоб ми були в одному інформаційному просторі, щоб разом отримали цей контракт. Я вже не кажу про Пакистан", — зазначив заступник гендиректора "Укроборонпрому".

Як зазначив заступник гендиректора "Укроборонпрому" з безпеки Роман Заборщук, до концерну надходила інформація про те, що в роботу заводу Малишева намагалися втрутитися, зокрема мова йшла про зовнішнє втручання під час переговорних процесів. З цього питання провели бесіду з підрозділами безпеки на підприємстві і правоохоронними органами. У колективі "надмірно гострих проблем" не побачили. Але голова профспілки працівників оборонної промисловості України Олександр Черниш каже: в трудовому колективі було роз'єднання, через те, що до нього доходила не вся інформація

Гендиректор заводу Малишева Василь Крилас спростовує інформацію про масове звільнення співробітників. На сьогодні там працює понад 3250 співробітників, поки цього достатньо. З отриманням нових контрактів керівництво сподівається на повернення тих, хто все ж вирішив звільнитися.

"Інформація занадто перебільшена. У нас немає масового звільнення. Сьогодні працює більше 3250 співробітників. Цього достатньо. Якісь спеціальності потрібно буде добирати, але, я думаю, коли у нас стабілізується ситуація на підприємстві, все буде добре, навіть ті кваліфіковані співробітники, які пішли, повернуться — ми їх покличемо назад", — говорить Крилас.

Відзначимо, на заводі Малишева сьогодні укладені контракти на 900 мільйонів гривень, з ними вже працюють. У планах — отримати договори ще на 1 мільярд 100 мільйонів, що дозволить заводу працювати стабільно протягом року. Зокрема, це контракт з Пакистаном, модернізація Т-64 для української армії і танка "Оплот".

Нагадаємо, 5 квітня голова первинної профспілкової організації державного підприємства "Завод імені Малишева" Георгій Калабін звернувся з відкритим листом до Президента України Володимира Зеленського, де поклав відповідальність за відсутність замовлень на продукцію, збитки підприємства, кредиторську заборгованість, низький рівень зарплат і борги із зарплат за лютий-березень на керівника заводу. У листі зажадав звільнити керівника заводу.

Простий текст

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.