Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Скоро локдаун? Нескінченні канікули, натовпи в автобусах і маски в парках

Харківська область має всі шанси потрапити до "червоної" зони на початку квітня.

Україна область за областю йде в жорсткий локдаун. Харків залишається серед нечисленних "помаранчевих" регіонів, але ненадовго. За прогнозами медиків, вже на наступному тижні доведеться вводити суворий карантин.

Історія повторюється. Майже рік тому, 6 квітня, Кабмін зобов'язав українців бути в масках в громадських місцях. 22 березня вже 2021 року уряд знову обіцяє штрафувати жителів "червоних" зон за вихід на вулицю або в парк без масок.

Харків поки що перебуває в "помаранчевій" зоні, де маски слід носити лише в транспорті і приміщеннях. Але "червона" зона наближається невідворотно: місць в профільних лікарнях майже не залишилося, а епідпоріг область подолала ще 23 березня.

Закриють на наступному тижні

Харківській області до локдауну залишилися лічені дні. Директор обласного лабораторного центру Любов Махота впевнена, що "червоної" зони не уникнути, тому що за двома головними критеріями епідбезпеки — рівню госпіталізації і коефіцієнту виявлення нових випадків — область наближається до критичних показників.

"Інтенсивність епідпроцесу постійно наростає. На мою думку, це (перехід до "червоної" зони, — ред.) може бути наступного тижня. Я вважаю, шансів уникнути цього немає", — заявила Махота в ефірі "Суспільного". 

Першими, як зазвичай, потраплять під удар освіта і культура. В інших "червоних" зонах вони вже пішли на карантин, як і підприємці, які торгують непродовольчими товарами. У Харкові їм вже пообіцяли допомогу з бюджету міста, крім тих 8 000 гривень в місяць, які дають за простій з державної скарбниці.

"Підприємці не повинні страждати. Ми візьмемо середню заробітну плату по області, віднімемо 8 тисяч гривень і компенсуємо різницю", — пообіцяв секретар міськради Ігор Терехов.

За даними Держстату, середня зарплата в Харківській області складає трохи більше 10 тисяч гривень, значить, в якості компенсації підприємці отримають приблизно по 2 тисячі гривень.

"Це добре, але цього недостатньо, — вважає президент Асоціації приватних роботодавців Олександр Чумак. — За нашою інформацією, дуже погано виконується рішення міськради від 30 грудня про звільнення підприємців, які працюють на ринках, від орендної плати. На деяких ринках кажуть, що вони не знають про це, інші навіть підняли оренду".

рынок
На ринках підвищують орендну плату, незважаючи на локдаун. Фото: Сергій Козлов/KHARKIV Today

Підприємець з ринку "Спартак" на 602 мікрорайоні і голова громадської організації "ФОП разом UA" Олексій Дідул повідомив KHARKIV Today, що на його ринку на початку березня орендну плату підняли на 15%, на інших ринках підвищили на 10-30%. Серед тих, де підприємцям не роблять "знижок на локдаун", — Кінний, Сумський, Новосалтівський ринки.

"Міськрада не може втручатися у взаємини суб'єктів господарської діяльності. Її розпорядження можуть носити тільки рекомендаційний характер. Ми це питання вже піднімали на засіданні робочої групи з питань мікропідприємництва. Терехов виступив з ініціативою не допустити під час пандемії підняття комунальних платежів і орендних ставок. Це було 22 лютого, а 1 березня ринки ніби познущалися і почали підвищувати оренду", — говорить Дідул.

Підприємці знову звернулися за допомогою до міськради, з мерії до дирекцій ринків розіслали повторні листи. Реакції поки що немає.

Без масок на вулиці і в автобусі

Під час минулорічного карантину в Харкові не працював метрополітен, зате маршрутки, які швидко зорієнтувалися і продублювали маршрути метро, ​​їздили вщент набиті пасажирами без масок. Так само вони працюють і зараз. У цьому можна переконатися, проїхавшись, наприклад, вранці в будні дні в автобусах №147 або №304, які слідують з Рогані до метро "Проспект Гагаріна". За спостереженнями KHARKIV Today, маски є на небагатьох пасажирах, водії теж не переймаються засобами захисту.

Якщо метрополітен закриють, як в минулому році, в автобусах і трамваях буде ще тісніше. Найімовірніше, підземку залишать, за прикладом Києва. Зате, як і в столиці, проти маскового контролю можуть збунтуватися перевізники і самі зупинити рух транспорту.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У метро Харкова продовжують штрафувати пасажирів без масок

В Асоціації перевізників Києва та Київської області вирішили просити мера Віталія Кличка офіційно заборонити роботу маршруток. Тільки за середу 24 березня на водіїв склали більше 100 протоколів за зайвих або пасажирів без масок, між пасажирами і водіями постійно виникають бійки, за день вже розбили два вікна.

"Возити по 11 пасажирів — дуже збитково. Водії не можуть виганяти пасажирів і постійно вступають з ними в конфлікти", — заявив голова Асоціації Ігор Мойсеєнко.

Ця ситуація цілком може повторитися і в Харкові. На початку минулорічного локдауну харків'яни так само штурмували трамваї, щоб виїхати на роботу і билися з водіями.

Ще одна проблема жителів "червоних" зон — маски, які тепер зобов'язали носити не тільки в транспорті, а й на вулицях. Поліцейські знову отримали право штрафувати людей без масок в парках і скверах, як весною.

Кияни, у яких вже діють правила "червоної" зони, заспокоюють: на вулицях поки нікого не штрафують.

"Патрулі, як в минулому році, не ходять, реально виписаних з даної теми штрафів не бачили і не чули. Багато підприємців вже досить агресивно налаштовані з приводу введення обмежень, що заважають заробити на шматок хліба. Якщо до цієї напруги додасться невдоволення від оштрафованих на свіжому повітрі за не носіння масок, то люди можуть і з вилами вийти", — розповіла про столичні настрої колишня харків'янка Олена Рейтерович.

У поліції поспішили заспокоїти: патрульні спочатку будуть робити попередження, а вже тих, хто буде злісно порушувати без маски соціальну дистанцію, оштрафують. Втім, як показує практика гулянь на Масляну і Хресних ходів, в Харкові не зроблять і цього.

Автор: Олена Павленко

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.