Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Проблеми на місяці. Як довго Харків виходитиме з блекауту?

Фото: Сергій Козлов/KHARKIV Today
У місті довелося повністю відмовитись від вуличного освітлення.

Через тиждень після масштабного обстрілу енергетичних об'єктів Харків так і не повернувся до звичного життя. У місті частково налагодили роботу транспорту, але трамваї досі не ходять. Графіки відключення електрики діють з відхиленнями, хоча з кожним днем періоди часу без світла скорочуються.

Генератори біля магазинів, регулювальники на дорогах та високий попит на батарейки, радіоприймачі і ліхтарики можуть стати звичним явищем для Харкова на довгі місяці, а, може, і роки. У Міністерстві енергетики визнають, що замінити знищене обладнання вартістю мільярди гривень буде важко.

Графік коригують

За сім днів, що минули від масованого ракетного удару по ТЕЦ-5 та електропідстанціях, у Харкові багато що змінилося. Вдалося повністю відновити роботу метрополітену — основної транспортної артерії міста. У перші дні блекауту без метро фактично зупинилися деякі підприємства, бо співробітники не могли дістатися на роботу. Вже в понеділок підземка запрацювала, щоправда, в режимі вихідного дня з великими інтервалами між потягами, але вже до кінця тижня їх вдалося скоротити до 10 хвилин у час найбільшого навантаження з 5.30 до 19:00. Увечері інтервал збільшується до 20 хвилин, метрополітен припиняє роботу о 21:30. Робота метро дозволила автобусам повернутися на звичайні маршрути. Ходять тролейбуси на автономних двигунах, що не залежать від контактної мережі №№1, 45, 46, 51, 52 та 53. Рух трамваїв не відновили. 

Світлофори в місті почали вмикати ще минулої суботи, але вони працюють не увесь час та не на всіх перехрестях.

"Там, де відключають електроенергію, вимикають світлофори, у такому разі поліцейські, які несуть службу в кожному районі, починають вручну регулювати рух на складних перехрестях. Але все залежить від обстановки — бувають ситуації, коли трафік не насичений і перехрестя не потребує регулювання. Є основні перехрестя, наприклад, біля станції метро "Київська", виїзд на Клочківську з Клочківського узвозу, площа Павлівська — у таких місцях у разі вимкнення світлофора ми обов'язково регулюємо рух", — розповів KHARKIV Today речник Патрульної поліції в Харківській області Дмитро Гайдук.

авто
На головні перехрестя в години пік виходять регулювальники. Фото: Сергій Козлов/KHARKIV Today

Відрегулювати графік відключення електроенергії до кінця тижня так і не вдалося. Зазвичай, світла немає у центральні частині міста вдень, Салтівку вимикають увечері, але зовсім не з 21:00, а приблизно з 16:00 або з 18:00 — у кожні дні це різні години. Тривалість періоду без електрики щодоби приблизно витримується — п'ять-шість годин, а от вгадати, коли саме не буде електрики, важко. 

"Не можу ось вже тиждень налагодити роботу, — скаржиться майстриня манікюру Аліна Климова. — За графіком наш Київський район повинні були відключати зранку і до 15:00. Позаписувала всіх дівчат на вечір, а в нас все навпаки — вдень є світло, але вимкнути можуть коли завгодно, тому стараюсь до 16:00 все поробити. А взагалі думаю про те, щоб купити зарядну станцію якусь.

Голова Харківської обласної військової адміністрації Олег Синєгубов двома днями раніше пообіцяв, що найближчим часом кількість щоденних годин без світла для споживачів  скоротиться з 6 годин до 4. З понеділка запроваджується новий графік відключення світла, дійсно, там передбачені саме 4 години без електрики для кожної черги. Але поки що невідомо, чи зможуть енергетики його дотриматись.  

Від тижнів до місяців на відновлення

Поки що ніхто не може сказати точно, коли саме Харків може повернутися до нормального життя. За цей тиждень в місті побували усі енергетичні начальники України, і всі дуже обережні у своїх оцінках ситуації. Найоптимістичніший прогноз дав начальник "Укренерго" Володимир Кудрицький.

"Все ще досить важко гарантувати якісь конкретні терміни. Говоримо орієнтовно про 7-10 днів, можливо, до двох тижнів, коли енергетики зможуть у повному обсязі відновити нормальне енергопостачання міста. Це за умови, що не буде нових масштабних руйнувань", — сказав Кудрицький у вівторок, 26 березня.

Міністр енергетики Герман Галущенко приїхав услід за ним і не був таким позитивним у своїх прогнозах. За його інформацією, зруйнована не тільки ТЕЦ-5, а й Зміївська ТЕС. Досі не можуть повністю порахувати збитки, а це десятки мільйонів гривень. Виготовлення обладнання, яке зможе замінити знищене, займає від 8 місяців до кількох років. Виробників таких машин у світі небагато, і на нього в світі стоять черги.

карта

"Ми ще не маємо повної верифікації ситуації. Роботи тривають цілодобово. На хід відновлення дуже впливає кількість зупинок під час тривог", — сказав міністр. 

За його прогнозами, на відновлення електропостачання в нормальному режимі в містах, що найбільше постраждали від обстрілів інфраструктури — Харкові та в Одесі — знадобиться не менше двох-трьох місяців. Тобто, від планових відключень можна буде відмовитися не раніше літа.

Голова Харківської обласної військової адміністрації Олег Синєгубов в інтерв'ю "Главкому" розповів, що зараз Харківська область повністю залежить від постачання електроенергії з інших регіонів. 

"Якщо не буде обстрілів, думаю, надалі рухатимемося лише в бік покращення, і наступне, скажімо так, покращення зможемо очікувати десь приблизно за місяць-два. І далі поступово вийдемо з цієї історії, однак знову-таки – лише за умови відсутності нових потужних обстрілів. А на це, напевно, розраховувати не доводиться", — каже очільник області.

А для того, щоб знову повернутися до звичайних обсягів споживання без обмежень, знадобиться, за його прогнозами, 6-8 місяців, тобто не раніше осені.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.