Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Паливна криза у Харкові. Містяни полюють за бензином і велосипедами

Ілюстративне фото: Сергій Козлов/KHARKIV Today
Водії стоять по три години у черзі на заправку.

Три години у черзі на заправці, пішки на роботу або 80 гривень за проїзд двох трамвайних зупинок. Харків'яни залишились без транспорту. Метро, автобуси та тролейбуси не ходять через війну, а бензин у місті — велика рідкість.

В Україні не вистачає пального. Після того, як росіяни ракетними ударами зруйнували Кременчуцький нафтопереробний завод та кілька сховищ палива, бензин возять із-за кордону. У Харкові намагаються знайти альтернативу пальному.

Секретні заправки і електромобілі

Бензин у Харкові є, але він дорогий і за ним треба полювати. Як за часів дефіциту, харків'яни передають один одному секретні адреси заправок, де ще можна залити пальне у бак. Все подорожчало: 95-й бензин можна знайти і за 58 і навіть за 72 гривні за літр. Головне — знайти, бо щастить не всім. Черга на заправку із 30-50 автомобілів вважається невеликою.

Харків'янка Людмила Семиволос під час війни виїхала на Полтавщину. Нещодавно вона вирішила з'їздити до Харкова за речами і ледве зуміла повернутися назад. Врятував друг, який поділився своїми запасами пального.

"Одну заправку, де бензин був, я таки знайшла на виїзді з Полтави. Але до неї тяглася черга з 50+ машин (після 50-ї просто збилася з рахунку). У тій черзі я провела незабутні три години. Руху майже не було, тому що працювала лише одна колонка з трьох, а потім взагалі почалася повітряна тривога, під час якої клієнтів не обслуговують. Наближалася комендантська година, тож довелося виїхати ні з чим", — розповіла Людмила.

заправка
Аншлаг на електрозаправці. Фото: Олесь Штефчук

Інші містяни пересідають на електромобілі. Водії помічають, що на станціях зарядки електромобілів вже теж утворюються черги.

"Місяць тому я був тут один" — написав харківський волонтер Олесь Штефчук у Facebook під фото такої станції.

Подорожчали послуги таксі, але незначно, в середньому на 10-20%. Клієнтів вистачає, адже у місті без громадського транспорту навіть з'їздити по пенсію до іншого району — непросте завдання.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дві великі мережі АЗС запровадили ліміт на покупку бензину у Харкові

"Один раз возила своїх літніх сусідів на таксі за пенсією в інший район. Усього дві трамвайні зупинки, але вони погано ходять. Коштувало це 80 гривень в один бік і ще 70 гривень за простій", — розповіла KHARKIV Today жителька Салтівки Марина Ткачова.

Нечисленні заміські перевізники також підняли ціни. До війни проїзд із Високого на Холодну гору коштував 140 гривень, зараз за проїзд просять 200.

Пішки на работу

Харків'яни, які не мають автомобіля, ходять на роботу пішки або їздять на велосипедах. Популярність двоколісного транспорту різко зросла. У соцмережах часто можна побачити оголошення: "Візьму в оренду або куплю велосипед".

Шукати транспорт для своїх співробітників змушена була і господиня невеликої піцерії на ХТЗ Валентина Даниленко. Щоб потрапити на роботу, кухарі мають долати по 10-30 кілометрів щодня.

"Знайшли велосипеди через знайомих. На щастя, деякі співробітники живуть неподалік роботи", — розповіла KHARKIV Today господиня піцерії.

велосипед
Харків став містом велосипедистів. Фото: Сергій Козлов/KHARKIV Today

У такій ситуації опинилися медики психоневрологічного диспансеру на Салтівському шосе. Одні ходять на роботу пішки, інші їздять велосипедами, треті добираються попутним транспортом. Є службові автомобілі, але їх бережуть у разі непередбачених ситуацій.

"Виконувач обов'язків головного лікаря сказав, що не може прийняти таке рішення, тому що машини можуть постраждати від обстрілу", — розповіла лікар психоневрологічного диспансеру Ірина Гончарова.

На щастя, знайшовся знайомий волонтер із автомобілем, який іноді підвозить медиків до пацієнтів.

Дефіцит пального у Кабміні обіцяють подолати найближчого тижня, але той бензин, що йде через західний кордон, все одно не задовольнить попит, що зростає.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ігор Терехов розповів, який транспорт ходитиме у Харкові після війни

"Думаю, що найближчим часом, як обіцяло Міністерство економіки, ситуація виправиться. Це не означає, що під час війни не може бути форс-мажорів", — пообіцяв прем'єр-міністр Денис Шмигаль.

Навіть якщо пальне з'явиться, це не вирішить транспортну проблему Харкова. За різними оцінками, у місті зараз проживає від 400 тисяч до мільйона людей, більшість не має власних автомобілів. Трамваї, тролейбуси та автобуси частково згоріли у депо після обстрілу. За словами міського голови Ігоря Терехова, метро можна буде запустити лише через два-три місяці після повного закінчення бойових дій у місті. Поки що, незважаючи на успіхи української армії на північному напрямку, Харків обстрілюють.

 

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.