Новий постачальник: як в Харкові та області платити за газ
Цього місяця жителі Харкова та області не отримали квитанцій за газ. Змінився постачальник — замість компанії "Харківгаз Збут" це робитиме "Нафтогаз".
У травні харківські споживачі газу несподівано для себе змінили постачальника. Замість регіонального газзбуту паливо почав постачати державний "Нафтогаз". Клієнтів до нової компанії перевели автоматично, але тепер потрібно самостійно дізнаватися про новий рахунок та по-новому сплачувати за послугу.
Як отримати новий рахунок?
Наприкінці травня суд передав в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, 26 регіональних операторів газорозподільчих систем, які раніше належали олігарху Дмитру Фірташу. "Харківгаз Збут" обслуговував більшість споживачів Харківської області. Його споживачів приєднали до так званого постачальника останньої надії, яким з 2020 року став "Нафтогаз". Постачальник останньої надії виступав своєрідною страховкою для споживачів інших компаній. До війни такі випадки були поодинокими, а зараз 97% усіх споживачів палива стали клієнтами "Нафтогазу".
Коштує паливо від "Нафтогазу" 7,96 грн/куб. м з ПДВ. Укладати угоду з компанією не потрібно — це зробили автоматично. А от квитанцій деякий час не буде, бо до "Нафтогазу" одночасно додалося більше восьми мільйонів нових клієнтів, тож платіжки роздрукувати ще не встигли. Їх обіцяють принести вже цього тижня. У подальшому рахунки формуватимуться щомісяця 10–15-го числа. Сума до сплати розраховується на основі даних про спожитий газ, які передаватиме облгаз.
Клієнти повинні отримати новий особовий рахунок. Зробити це можна через чат-боти. У Viber, Telegram або NaftogazGasSupply у Facebook Messenger потрібно перейти в чат-бот GASUA. Боту треба буде надіслати номер ЕІС-код — персональний газовий номер об'єкта газопостачання, який складається з 16 символів.
У рахунках за розподіл газу цей ЕІС-код зазвичай пишуть у верхньому правому куті, поряд зі штрихкодом та нижче номера особового рахунку.
Якщо квитанції під рукою немає, ЕІС-код можна уточнити в особистому кабінеті або зателефонувавши до контакт-центру за тел. (057) 728-93-04. Гаряча лінія доступна не завжди, бо операторів не вистачає, тож це може стати проблемою. Після отримання особового рахунку можна зареєструватися в особистому кабінеті my.gas.ua і там вже оплатити рахунки чи завантажити довідку про пільги та субсидії. Усі пільги та субсидії зберігаються автоматично. Платити можна буде через особистий кабінет, чат-бот, сайти або мобільні додатки банків, платіжні термінали, банківські відділення та відділення "Укрпошті" і "Нової пошти".
Друга квитанція — за доставку газу — залишається без змін.
"Особовий рахунок не змінюється. Ми як ремонтували труби, так і будемо далі їх ремонтувати. Там, де території відносно спокійні та не окуповані, квитанції розносять", — розповіла KHARKIV Today начальниця управління зовнішніх комунікацій компанії "Харківгаз" Ольга Клименко.
Що робити, якщо заплатили не туди?
У "Харківміськгазі" кажуть, що квитанції за травень надсилатимуть лише тим споживачам, які мали заборгованість станом на 30 квітня. В області деякі споживачі отримали квитанції від "Харків Газзбуту" вже після того, як постачальником став "Нафтогаз". Люди про це не знали і заплатили за квитанціями або через особистий кабінет за показниками лічильника. І тепер матимуть чимало клопоту, бо ці гроші автоматично не потраплять на новий рахунок "Нафтогазу". Щоб повернути їх, доведеться докласти зусиль.
"Якщо по особовому рахунку споживача зафіксована переплата, йому потрібно направити на адресу компанії письмову заяву на повернення цих коштів", — пояснили KHARKIV Today у пресслужбі компанії "Харківгаз Збут".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Харків'янам пропонують укласти договори про вивіз сміття
Таке звернення можна скласти в довільній формі, але в ньому обов'язково має бути вказано прізвище, ім'я та по батькові власника заявника, його адреса та чітко викладена суть прохання. Письмове звернення повинно бути підписане заявником, внизу потрібно зазначити дату.
До листа необхідно додати:
- копію паспорта власника особового рахунку (1,2 сторінки та реєстрація);
- копію ідентифікаційного коду власника особового рахунку;
- довідку з реквізитами карткового рахунку з банку (або виписку з Приват24);
- копію квитанції про оплату за природний газ за період, коли виникла переплата.
Усі копії документів мають бути завірені споживачем — містити напис "згідно з оригіналом", дату та підпис.
Якщо постачальником був "Харківгаз Збут", то листа потрібно надіслати за адресою: м. Харків, вул. Болбочана, 54. Можна надіслати й електронну заяву на e-mail: contact@khgaszbut.com.ua. У цьому випадку до заяви та вищезгаданих копій документів слід додати ще підписану фотокопію заяви. У листі треба вказати свою електронну адресу або контактний телефон. У компанії обіцяють, що, отримавши такого листа, повернуть гроші, але не уточнюють, коли саме.