Логопедія: Вирішення комунікативних проблем у дітей, які постраждали від війни
Актуальність та поширеність послуг логопедів в Україні – одна з актуальних проблем сьогодення.
У дітей виникають мовленнєві розлади. Вирішувати їх треба обов’язково. У майбутньому порушення мови можуть стати причиною сильних комплексів, невпевненості чи навіть психологічних травм. За останні півтора роки через війну проблема стала ще більш гострою. Сильний стрес та переляк призводять не лише до посилення порушень мови, а навіть і до виникнення розладів у тих дітей, які до війни їх не мали. У зв’язку з такою ситуацією потреба в послугах логопедів в 2023 році активно росте. Таку тенденцію ми спостерігаємо і на нашому маркетплейсі BUKI, оскільки все частіше відвідувачі звертаються саме до фахівців з мовленнєвих розладів.
Вплив війни на комунікативні здібності дітей
Повномасштабна війна, яка почалася в Україні 24 лютого 2022 року, стала найтяжчим та найстрашнішим випробуванням для всього населення країни, і особливо – для дітей. Маленькі громадяни – це дуже вразлива категорія, на яку стрес діє найбільш травматично та руйнівно. Переляк, спричинений війною, часто призводить до мовленнєвих порушень різного типу: від затримки мови до заїкання.
Ці проблеми, якщо їх не лікувати, стануть суттєвими перешкодами і в майбутньому. Через розлади мовлення дитині буде важко інтегруватися в суспільство, заводити друзів, а в майбутньому – отримати перспективну посаду та влаштувати особисте життя. Через це батькам варто якнайшвидше звернутися до логопеда, і на маркетплейсі BUKI можна знайти фахівця для дітей будь-якого віку.
Важливість допомоги логопеда під час війни
Для дітей, які страждають на мовленнєві розлади чи здобули їх внаслідок дії стресу через війну, підтримка фахівця є однією з обов’язкових умов, щоб не допустити посилення проблем. Чим сильніше запустити порушення, тим тяжче і довше його лікувати. І навпаки, чим швидше звернутися за допомогою та отримувати її від компетентного фахівця, тим менший ризик посилення розладу і виникнення у дитини психологічних проблем.
Тому важливо не чекати, що порушення пройде саме по собі. При перших ознаках розладів мовлення варто звернутися до логопеда. Сьогодні послуги таких спеціалістів досить доступні, швидко знайти фахівця можна маркетплейсі BUKI. При цьому, онлайн-формат дозволяє співпрацювати з логопедом без прив’язки до геолокації, можна бути на будь-якому віддаленні від спеціаліста, навіть перебувати за кордоном.
Відзначимо також, що в залежності від проблем дитини, звернутися можна навіть до кількох фахівців відразу: психолога, психотерапевта, невролога. Співпраця з ними не зашкодить лікуванню мовленнєвих розладів. Навпаки, комплексний підхід пришвидшить результат. Тому при пошуку логопеда на маркетплейсі BUKI варто відразу розповісти йому про сеанси роботи з іншими спеціалістами, щоб він міг побудувати ефективну систему занять з урахуванням індивідуальної терапії неврологічних та психологічних проблем.
Чому саме шукати фахівця треба на маркетплейсі BUKI? Пояснюється це дієвістю персоналізованого підходу, який забезпечує приватна робота з логопедом та недосконалістю державних програм підтримки.
Поширеність логопедичних послуг в Україні
Сьогодні в нашій країні діє програма корекційної роботи з дітьми, які мають мовленнєві розлади. Діє вона в рамках інклюзивної освіти, яка стала особливо поширеною за останні роки. Згідно з програмою, всі діти дошкільного віку та першачки перевіряються логопедом. При виявленні порушень для їх корекції рекомендують заняття з фахівцем 1 раз на тиждень.
Цієї регулярності може бути мало, до того ж, не завжди в рамках інклюзивної програми можуть запропонувати послуги кваліфікованого фахівця. Щоб не втрачати час, краще знайти логопеда для індивідуальних занять на маркетплейсі BUKI. Досвідчений спеціаліст швидко діагностує тип проблеми та підбере дієву систему її подолання.
Поширені логопедичні проблеми
Мовленнєві розлади у кожної дитини носять індивідуальний характер в залежності від причин, які їх спричинили та ступеню проявлення. Загалом, їх класифікують на такі групи:
- заїкання;
- дилалія. При такому порушенні дитина не вимовляє певні звуки;
- фонетико-фонетичне недорозвинення мовлення. При таких розладах діти неправильно вимовляють звуки, погано їх розрізняють, не можуть уловити різниці в звучанні;
- затримки мови. Сюди відносяться випадки, коли дитина почала пізно говорити, має невеликий запас слів, веде діалог однослівними фразами, невірно пов’язує слова в реченні, не може за логічним ланцюжком та зв’язно висловити думки. Ці порушення розрізняються на 3 рівні. Перший: дитина майже зовсім не говорить. Другий та третій – є порушення певних складових мовлення різної інтенсивності;
- моторна алалія, яка розвивається внаслідок ураження певних областей в корі головного мозку в перші місяці життя чи під час вагітності мами. При ній у дітей порушена артикуляція та загальна моторика;
- сенсорна алалія. При цій проблемі порушене власне мовлення і його сприйняття;
- афазія. Порушення виникає через ураження головного мозку чи черепно-мозкової травми. Виражається в труднощах розуміння зверненої мови;
- дисфонія. Супроводжується проблемами з жуванням та ковтанням, часто дитина хрипить чи говорить пошепки, є розлади інтенсивності голосу;
- тахілалія. Це патологічно швидкий темп. Дитина говорить швидко та нерозбірливо аж поки вистачає дихання, має пожвавлену жестикуляцію;
- бардилалія. Так називають патологічно повільний темп. При такому порушенні дитина розтягує слова, говорить монотонно, артикуляція нечітка;
- ринолалія. При ній дитина говорить в ніс, вимова звуків спотворена;
- дизартрія. Таке порушення проявляється в нечленороздільному монотонному мовленні, слабкій міміці;
- дислексія. Це проблема, при якій дитині важко оволодіти читанням;
- дисграфія. Це порушення, яке проявляється у труднощах оволодіння письмовими навичками.
Як бачимо, проблем досить багато і кожна з них має характерні риси. Точно діагностувати тип порушення може лише досвідчений логопед. І звернутися до нього треба як можна раніше. Навіть можна просто замовити сеанс у фахівця через маркетплейс BUKI для діагностики розладу та консультації щодо його подолання.
Які бувають рішення для подолання проблем
Робота логопеда при виправленні мовленнєвих розладів, викликаних війною, зводиться до тренування мовного апарату та моторики. Відбувається це за рахунок таких методів терапії:
- артикуляційні вправи;
- мовна терапія;
- техніки вільного мовлення.
Можуть також використовуватися методики альтернативної та додаткової комунікації, які направлені на покращення комунікативних навичок. При цьому схема терапії розладів складається індивідуально для кожної дитини з урахуванням проблеми та її інтенсивності.
Як підвищити ефективність роботи логопеда
Успішність та швидкість усунення мовних розладів залежить не лише від компетенції та досвіду фахівця. На результат впливають ще кілька умов:
- раннє втручання. Чим раніше звернутися до логопеда, тим легше усунути проблему. Тож, якщо ви підозрюєте мовне порушення у дитини, варто вже зараз знайти фахівця на маркетплейсі BUKI;
- комплексний підхід. Спільна робота логопеда, батьків, педагогів, лікарів принесе кращий та швидший результат.
Велику роль у своєчасності корекції мовленнєвих розладів відіграє і такий аспект, як доступність послуг логопедів. Державні програми поки що в повній мірі не можуть забезпечити потреби населення в послугах цих фахівців. Ми це розуміємо, тому включили логопедів до переліку фахівців, яких можна знайти на маркетплесі BUKI для індивідуальної роботи. Тож не зволікайте. Просто зараз ви можете покращити життя своїх дітей, постраждалих через війну, допомогти їм в подолання проблем з мовою, звернувшись до логопеда.
Послуги логопедів – потрібні и затребувані, особливо в період війни та повоєнний період, коли треба усувати наслідки стресу, який переживають діти. Тому варто розвивати цю галузь, популяризувати професію серед абітурієнтів, а також запровадити державні програми підтримки та інвестицій в навчання, підготовки кваліфікованих фахівців. Такий підхід допоможе зробити послуги логопедів більш доступними та забезпечити краще та впевнене майбутнє для дітей, які страждають порушеннями мови.