Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

ХПЗ і Харків: симбіоз двох лідерів

Прагнення розвиватися, інвестиційна та інноваційна привабливість, а також соціальна спрямованість — характерні риси двох партнерів, різних за формою, але однакових за духом.

Літо — це відпочинок, сонце, ягоди і фрукти. Але у міському господарстві — це період активної підготовки до зими, перекладка тепломереж, ремонт доріг, будівництво. Місто постійно повинне розвиватися. Це як конвеєр, запуск якого після зупинки обходиться значно дорожче його безперебійної роботи. І раз ми про гроші, розвиток вимагає фінансів. Бюджет повинен стабільно наповнюватися.

Харківський плитковий завод давно став одним із брендів міста нарівні із Дзеркальним струменем і парком імені Горького. Він пізнаваний в Україні та за кордоном, його продукція прикрашає харківський Держпром і Львівську ратушу. Але для міста підприємство володіє ще одною важливою якістю: ХПЗ входить у десятку найбільших платників податків регіону.

Тому в.о. Харківського міського голови Ігор Терехов раз - по- раз приїжджає на завод особисто. Так, з одного боку, він виділяє підприємство за його внесок до міської казни, а з іншого — показує колективу, що поважає і цінує їхню працю.

ХПЗ

Так було і під час цього візиту. І оскільки секретар міськради на заводі не вперше, немає необхідності обходити все. Він знайомиться тільки з модернізацією лінії, яка проведена за останні півроку, зокрема, сектором сортування плитки на ПКЛ №8, цікавиться, як підприємство виживає в умовах стрімкого зростання ціни на газ, запитує про нові дизайни плитки і тренди 2021 року і основний час відводить розмові з колективом.

Вступна частина займає секунд тридцять, довго представляти його не треба. А далі предметна розмова: чітко, конкретно, об'ємно. Про два вектори модернізації парку трамваїв і повну заміну рухомого складу, а це 400 вагонів. Про вагони метро, ​​яким вже півстоліття, і нове депо. Про тарифи і комунальні послуги. Про картку харків'янина, міський зоопарк і парк казок ...

Простими словами, буквально на пальцях, розповідає, що чекає місто у недалекому майбутньому. Відчувається глибоке розуміння кожної теми, чітко видно улюблені: це трамвай і зоопарк. Розповідає з вогником в очах, розбавляючи особистими історіями.

ХПЗ

"Зелений коридор" для інвесторів

Що таке Харківський плитковий завод сьогодні? Це інноваційне підприємство, яке розвивається, оснащене сучасним обладнанням, з прогресивною системою управління і унікальним кадровим потенціалом. Виробнича потужність складає 24 млн м2 готової продукції у рік, 130 колекцій, 1500 різних дизайнів. За одну годину завод виробляє 2300 м2 кераміки. Завод ніколи не спить, працюючи 24/7.

Також ніколи не спить і Харків. У нього, як і у ХПЗ, свій темп: будуються дороги, транспортні розв'язки (у найближчі кілька років з'явиться близько 10 нових) і інфраструктура, нові мікрорайони, реконструюються парки і сквери. До кінця 2021 року у місто прибудуть 50 нових тролейбусів і 40 автобусів, а восени відбудеться презентація харківського трамвая.

Все вимагає коштів, але міська влада знає економіку і місце виробництва у фінансовому ланцюгу. Звідси постійні візити секретаря міської ради на підприємства, зустрічі у ділових колах і питання: чим місто може допомогти? Просять небагато: єдині для всіх правила і мікроклімат — і для вітчизняного виробника, і для іноземних інвесторів.

"Ми не можемо допомогти вирішити вам питання з ціною на газ або електроенергію, це не у наших повноваженнях. У нашій компетенції питання інфраструктури та землі, і тут ми ваші партнери", — говорить Ігор Терехов. І наводить приклад.

Швейцарська компанія Stadler – виробник трамваїв, потягів для метрополітену і швидкісних електропотягів. Вони хотіли б побудувати два заводи (кожен завод — це приблизно дві тисячі робочих місць) в Україні і розглядають Харків як найбільш перспективний майданчик. У них є побажання — 56 га землі у межах міста з підведеною інфраструктурою, включаючи залізничну гілку.

"Я зроблю все, щоб вони побудували заводи  у Харкові. Це робочі місця, гідні зарплати і податки у бюджет міста. Плюс у них тут з'являються суміжники, такі як завод "Електроважмаш", наприклад, чию продукцію вони можуть використовувати, — каже Ігор Терехов . — Ми провели перемовини, знайшли землю, 100 га, в районі аеропорту, проводимо туди водопостачання, водовідведення, робимо дорогу. Ми спеціально відразу виділяємо більше, ніж їм необхідно. Створимо індустріальний парк. Розміщення заводів такої компанії, як Stadler — це реальна реклама . Коли прийдуть інші, у нас вже все буде готово".

ХПЗ

Транспортна революція

Передові ідеї і зовсім інша філософія громадського транспорту, які він має намір реалізувати у Харкові, нові сучасні трамваї і вагони метрополітену, а у майбутньому — електроавтобуси з автопілотом, швидко сприймаються людьми, оскільки на заводі вже давно нікого не здивуєш робокаром. І коли подібний тренд приходить до твого міста, це додає впевненості у майбутньому.

"На практиці знаю, що не треба боятися використовувати нові інноваційні технології, — підтримує Ігоря Олександровича голова Наглядової ради плиткового заводу, депутат Харківської облради Валентин Шеветовський. — Такі кроки дають нам можливість на рівних конкурувати з провідними світовими виробниками керамічної плитки і продавати харківську плитку в 43 країнах".

Щоб убезпечити Харків від подібного столичному транспортного колапсу, з десятка запланованих нових розв'язок у цьому році вже з'явиться перша. Буде завершено ремонт Московського проспекту, який, напевно, не випадково стартував саме з боку плиткового.

"Транспортна інфраструктура —це настрій у місті, — підкреслює секретар міськради. — Тому нам потрібна абсолютно нова філософія у дорожньому будівництві. Це процес нешвидкий, але він нам зрозумілий, і ми знаємо, що треба зробити".

Місто без спальних районів

Ця філософія включає не тільки автомобільні дороги, і внутрішньо будинкові зокрема, вона передбачає все аж до ремонту тротуарів та обладнання велосипедних доріжок.

Це відразу активізує присутніх і натякає, що можна задати і особисте питання. Коли полагодять дах і зроблять ремонт у під'їзді; як у негоду підійти до будинку, а взимку не замерзнути у квартирі; як оплатити комунальні рахунки і при цьому не втратити своєї собаки? Та хіба мало щоденних проблем у кожного харків'янина.

Секретар міськради заспокоює: дахи і під'їзди місто продовжить ремонтувати, а тарифи піднімати у Харкові не будуть. Це принципова позиція.

хпз

Тарифи залишаться колишніми, а ось якість послуг покращиться. У 2021 році до початку опалювального сезону будуть завершені роботи із заміни 100 км теплових мереж. До слова, за попередні п'ять років було замінено менше, ніж за один поточний рік. Це стало можливим завдяки новому професійному менеджменту комунального підприємства.

Додатково будуть модернізовані всі котельні. Одна з основних вимог до нових котлів — коефіцієнт корисної діяльності не нижче 95%.

"Люди не повинні відчувати різниці між життям у центрі і у спальному районі. Для мене все це — єдине місто Харків, — підкреслює Ігор Терехов. — На жаль, не можна змінити все відразу, але ми доб'ємося, щоб усі райони — з благоустрою та зонах відпочинку, дорогах і інфраструктурі, комунальних послугах — були рівня центральної частини міста. Хочу, щоб нас всіх переповнювала гордість за наше місто і усвідомлення, що воно найкраще".

Виробництво повинно працювати, а заводи випускати продукцію. Такий простий на перший погляд принцип забезпечує стійкий імпульс відродження української промисловості. З Харкова на благо України.

Простий текст

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.