Харківському заводу запропонували замовлення на три мільярди гривень
Харківський вагонобудівний завод, а також інші охочі, можуть подати заявки на участь у тендері до 30 березня.
Акціонерне товариство "Укрзалізниця" оголосило тендер на придбання ста нових пасажирських вагонів на загальну суму 3,044 мільярда гривень у 2021 році. Пропозиції відправили, зокрема Харківському вагонобудівному заводу. Про це повідомили в Міністерстві інфраструктури України.
"Комерційні пропозиції вітчизняним та іноземним виробникам вагонів, зокрема Крюківському та Харківському вагонобудівним заводам, компаніям Siemens, Pesa і іншим вже розіслані", — відзначили в Мінінфраструктури.
Як пояснив директор філії "Пасажирська компанія" АТ "Укрзалізниця" Олександр Перцовський, в грудні 2020 року провели опитування серед пасажирів і провідників "Укрзалізниці", щоб з'ясувати, які нововведення в нових вагонах найбільше очікують. Надійшло понад тисячу пропозицій, з них сформували 94 групи побажань і внесли їх до технічного завдання.
.ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У перші вихідні березня через Харкова пустять додатковий потяг до столиці
Серед таких нововведень і вимог до виробництва пасажирських вагонів — розетки і USB-порти біля кожного місця, сучасна система кондиціонування, адаптивний вхід для маломобільних груп населення, лінолеум замість килимів, збільшений об'єм багажного відділення, вакуумні туалети, регулювання освітлення в чотирьох режимах в купе і СВ (спальний вагон підвищеної комфортності) з якісним світлорозсіюванням, системи відеоспостереження.
Тендер "Укрзалізниця" оголосила 25 лютого. Подавати заявки учасники можуть до 30 березня, сам аукціон пройде 5 травня.
Відзначимо, про діяльність Харківського вагонобудівного заводу давно немає інформації. На сайті підприємства останні оновлення зроблені 10 років тому — в 2011 році.
Харківський вагоноремонтний завод створили на базі вагонних майстерень в 1929 році. У 1999 році завод став збирати вагони спільно з дніпропетровською фірмою "Юнікон" і Тверським вагонобудівним заводом. У 2000-х роках на заводі користувались котлом 1898 року і довоєнними верстатами англійського виробництва.
До того моменту стали використовувати, крім російських комплектуючих, українські. Тоді гендиректор "Укрзалізниці" Георгій Кирпа відзначав, що як би не вдосконалили російські вагонобудівники свій вагон, "інтерес до нього "Укрзалізниці" дещо охолов", причина — застарілі конструкції.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Харків'яни не зможуть виїхати до Карпат потягом
Завод спеціалізується на ремонті вагонів і колісних пар, будівництві нових плацкартних і збірці купейних вагонів.
Як писав KHARKIV Today, в Україні анонсували старт проєкту високошвидкісного залізничного сполучення в декількох напрямках, зокрема харківському. Проєкт передбачає будівництво інфраструктури для обслуговування поїздів типу InterCity і контейнерних перевезень в напрямку Європейського Союзу. Швидко дістатися можна буде за кількома напрямками, зокрема, з Києва до Харкова.