Натисніть "подобається", щоб слідкувати за KHARKIV Today на Facebook

Епідемія ДТП. Чому харківські водії вбивають?

Фото: Новини.LIVE
Харків набув сумної слави міста резонансних аварій.

Харків набув сумної слави міста резонансних аварій, про які говорить вся Україна. Імена Полтавця, Зайцевої, Енгібаряна, Алі Хенді, а тепер і Миколи Харківського стали загальними. KHARKIV Today дізнавався, що може припинити низку трагедій на дорогах.

Між Андрієм Полтавцем, який у 2008 році вбив 6 людей на трамвайній зупинці, і "героєм" найсвіжішої харківської ДТП, який збивна проспекті Науки двох підлітків, є багато спільного. Їх, а також інші резонансні аварії поєднує інше: винні часто уникають покарання.

Ізолятор чи електронний браслет?

Минулий тиждень у Харкові був багатий на аварії, але найбільш обговорюваною стала ДТП на проспекті Науки. 11 листопада водій на Toyota Land Cruiser збив двох 13-річних школярів. Наразі вони перебувають у лікарні, а підозрюваний Дмитро Лисенко — в ізоляторі тимчасового тримання. За даними прокуратури, на момент скоєння ДТП він був у стані наркотичного сп'яніння.

Багатьох харків'ян обурила сума застави, яку призначила суддя: 340 тисяч гривень. Обурення виправдане, адже неодноразово правопорушники платили заставу, виходили на волю та тікали. У 2019 році на Пушкінській студент із Марокко збив на пішохідному переході дівчину. Вона не мала тяжких травм, тому слідчий не затримав водія, а зобов'язав його з'явитися до поліції для надання свідчень. Наступного дня порушника слід простиг — пізніше виявилося, що він терміново вилетів до Стамбула.

У долі сумнозвісного Миколи Харківського могло не бути смертельної аварії, якби два роки тому суд не вважав, що він не небезпечний для суспільства і не залишив би його на волі за перше правопорушення — стрілянину по людях із пневматичного пістолета.

7 листопада 2020 року аварії на проспекті Науки могло не бути, якби Алі Хенді, який збив на великій швидкості чотирьох чоловік, сидів би в ізоляторі за бійку з поножовщиною. Але за 105 тисяч гривень його відпустили на волю. При повторному затриманні цю обставину врахували.

"Справу зараз розглядають по суті, Хенді сидить, другий водій-учасник ДТП під нічним домашнім арештом, тому до суду вони приходять, і справа йде без затягування. Сподіваюся, у першій половині наступного року вже буде вирок. Саме тверда позиція судді не дала винуватцю. уникнути відповідальності", — повідомив KHARKIV Today  адвокат потерпілих в аварії за участю Алі Хенді Ігор Черняк.

лысенко
Дмитра Лисенка не можна залишати під вартою без застави. Фото: igor_gerasimenko_0701/Instagram

Застава Алі Хенді перевищувала 10 мільйонів гривень. У разі Дмитра Лисенка вона становить лише 340 тисяч. Керівник юридичної компанії, яка захищає постраждалих, Леонід Маслов упевнений, що сума застави у цьому випадку не могла бути більшою.

"Звинувачувати слід не суддю, а закон. Оскільки всі живі, то закон забороняє тримати під вартою без альтернативи застави. Максимальний розмір застави — 198 тисяч гривень, але з урахуванням обставин може бути вищою. Суддя призначила заставу вищою вдвічі", — розповів. KHARKIV Today Леонід Маслов.

На його думку, у таких випадках вистачає і домашнього арешту з електронним браслетом. Але оскільки підозрюваний вживає наркотики і ступінь його наркозалежності невідомий, то надійніше тримати його під арештом.

Автозлочини і покарання

Резонансні ДТП у Харкові викликають величезний суспільний інтерес. До судового процесу над Дроновим та Зайцевою було прикуто увагу всіх центральних телеканалів. На суд із обрання запобіжного заходу приходили десятки журналістів і блогерів. Завдяки громадській увазі злочинці не уникають покарання, але на частоту подібних злочинів навіть суворі вироки не впливають.

Безпекою на дорогах має займатися громадська організація, вважає власник гольф-клубу та громадський діяч Юрій Сапронов.

"Ми зараз, у даний момент, думаємо і прописуємо цілі та завдання майбутньої Харківської ГО, яка займатиметься виключно свавіллям на харківських дорогах. Ми не працюватимемо як громадська рада при МВС, обладміністрації чи мерії. Звичайно ми всіляко намагатимемося співпрацювати з будь-якою місцевою владою. Якщо ми це зробимо, я думаю, багато небайдужих бізнесменів це повторять в інших містах України", — заявив він про намір на своїй сторінці у Facebook.

Це не перший приклад, коли громадськість об'єднується для боротьби з правопорушниками. У столиці, наприклад, діє організація PITBULL KIEV, члени якої виїжджають у рейди для полювання на нетверезих водіїв.

патруль
Безпека на дорогах залежить від престижу роботи патрульних. Фото: KHARKIV Today

Але одного загалу мало, вважає Леонід Маслов. Боротися з правопорушниками має все-таки поліція, якій зараз не вистачає ні можливостей, ні авторитету для того, щоб навести лад на дорогах.

"Якби свого часу було закінчено реформу поліції, ми б не мали цих проблем. Що нам заважало поставити камери автоматичної фіксації ще 5 років тому? Нічого не заважало. Також нічого не заважало зробити нормальну атестацію у поліції. Зараз немає суспільної поваги до поліції, хоча спочатку вона була дуже високою. Потрібно підняти зарплату поліцейським хоча б до 20-25 тисяч гривень для престижу професії. Друге — розширити повноваження патрульних поліцейських", — вважає юрист.

Він наводить приклад ситуації свого підзахисного, харківського поліцейського, якому водій, який відмовився пред'являти документи, защемив руку вікном машини. За час, поки йшли суди, поліцейський емігрував до США і тепер охороняє громадський порядок там, де його авторитет надійно захищений законом.

Простий текст

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Рядки й абзаци переносяться автоматично.
  • Адреси вебсторінок та адреси електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.