Правоохоронці ігнорують заяви щодо екскерівника "Електроважмашу" Костюка, який поставив завод на межу банкрутства, — Микита Соловйов
Колишній керівник харківського "Електроважмашу" Дмитро Костюк, володіючи налагодженими зв'язками з місцевими силовиками, став ініціатором ряду кримінальних справ щодо нинішнього менеджменту заводу на чолі з Віктором Бусько, що створює ризики зупинки виробничої діяльності на підприємстві.
При цьому правоохоронці не розслідують заяви щодо самого Костюка, які подані нинішнім керівництвом заводу і Фондом держмайна, вказує блогер Микита Соловйов на своїй сторінці в Facebook.
"Наші доблесні правоохоронці, яких все влаштовувало при Костюку, раптом несподівано перейнялися господарською діяльністю заводу. Причому таким чином, щоб не дай Бог не зачепити попереднього директора, а всі претензії були виключно до Буська. При цьому всі заяви що Буська, що ФДМ на Костюка складаються в довгий ящик. Дуже великий інтерес до справи проявляє безпосередньо начальник Немишлянської прокуратури Пономаренко Андрій Олександрович. Вкрай активний інтерес.
Злі язики стверджують, що Костюк, щоб йому не заважали спокійно "пиляти", регулярно заносив "шанованим людям" в усі правоохоронні органи. І що після свого звільнення звернувся за допомогою, обіцяючи відновлення старих правил гри. Але я такого стверджувати не можу, я ж свічку не тримав. Хоча вписується в картину дуже вдало.
В результаті нелюдських зусиль цих геніїв розшуку народжується справа № 42020221050000077. Якщо коротко, то Бусько і його фінансового директора Демидову звинувачують в тому, що вони по старому контракту продали в збиток продукцію. (Продаж тих же агрегатів за тим же контрактом тому ж покупцеві за тією ж ціною до того питань у них не викликало.) Обґрунтовують вони це своєю експертизою, яка виявила продаж нижче собівартості. Експертизи, замовлені заводом, показують прямо протилежне. Але до уваги судом не приймаються", — зазначив Соловйов.
Блогер стверджує, що в результаті кримінальних справ, ініційованих Костюком, "Електроважмаш" може залишитися без керівництва з правом підпису, що створює ризики зупинки підприємства і його банкрутства в майбутньому.
"Ходять активні чутки, що на сьогоднішньому засіданні планується на час слідства відсторонити Бусько і Демидову від виконання обов'язків. Хоча Фонд держмайна прямо стверджує, що потреби в цьому не бачить. А ось це вже морок. Тому що подібним рішенням завод залишиться взагалі без керівництва з правом підпису. Що буде далі, досить нескладно собі уявити. Завод знову встане. Як уже стояв, до речі, півтора місяці в кінці минулого року при зміні менеджменту. З урахуванням кількості застав і вимог по них, з високою ймовірністю стане вже зовсім.
Я не знаю, чи гарний директор Бусько. Тобто позитивні зміни за цей рік явно є. Але ось кардинальної зміни системи менеджменту я не бачу. Все ті ж 25% основного виробничого персоналу від загальної кількості зайнятих, таке ж управління підприємством. Але я бачу, що він хоча б намагається підняти завод з колін. За його словами і словами ФДМ, вони хочуть нормалізувати ситуацію і вивести його на приватизацію. Схильний вірити, хоча і не знаю наскільки це реально.
Але я точно знаю, що якщо ситуація на одному з основних заводів міста почала зі зміною керівництва змінюватися на краще, і саме в цей момент з'являється прокуратура, то це нездоровий процес. А якщо прокуратура ще і всі сили докладає саме до того, щоб заблокувати роботу, то нездоровий подвійно. Я дуже хочу, щоб підприємства йшли на приватизацію. Але я хочу, щоб вони не банкрутували і продавалися за ціною металобрухту, а щоб вони продавалися саме як працюючі підприємства. А за чутками, вже з'явилися бажаючі допомогти "Елетроважмашу" впасти, а потім прийти його "рятувати". Природно, забравши в цьому випадку його навіть не дешево, а у вигляді великої милості безкоштовно", — пише Соловйов.
"Електроважмаш" — провідне державне підприємство України з розробки та виробництва турбо- і гідрогенераторів, великих електричних машин постійного струму для різних галузей економіки, єдиний в Україні постачальник комплектного електрообладнання для залізничного та міського електротранспорту. Завод знаходиться в управлінні Фонду держмайна і входить до переліку підприємств великої приватизації.