НАПК перевірить, де Світлична взяла гроші на рекламу в соціальних мережах під час передвиборчої кампанії
Нацагентство з протидії корупції почало перевірку можливого порушення виборчого законодавства під час проведення передвиборчої агітації та її оплати не з виборчого фонду народного депутата Юлії Світличної.
Підставою для такого розслідування стало звернення координатора спостереження Громадянської мережі "Опора" за виборами в Харківській області Миколи Зінченка. Він направив до НАПК повідомлення про виявлені в ході спостереження за виборами в 179 окрузі факти порушення виборчого законодавства. Так, на сторінці в Facebook "Юлія Світлична" були розміщені матеріали з ознаками політичної реклами, профінансовані не з виборчого фонду тоді ще кандидатки. Про це повідомили у громадянській мережі "Опора".
Зокрема, спостерігачі звернули увагу на два рекламних повідомлення, розміщених на сторінці з 19 по 22 лютого. Вони були промарковані як політичний контент і потрапили до Бібліотеки політичної реклами соцмережі. Згідно з інформацією в "бібліотеці", загальні витрати на розміщення цих повідомлень склали 261 долар, гроші надійшли від громадської організації "Єдність і розвиток". Світлична — виконавчий директор в цій громадській організації.
Новообраному нардепу за місцем проживання та у Верховну Раду НАПК направило запити по оплаті реклами в Facebook, яка не відображена в кінцевому фінансовому звіті про використання коштів виборчого фонду, а також громадської організації "Єдність і розвиток", де вона займає посаду виконавчого директора, про надання інформації та копій документів про оплату реклами на Facebook-сторінці кандидата.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Спонсорами Світличної на виборах до Верховної Ради були дружина екс-радника Райніна і бізнесмени з Харківської області
Радник з юридичних питань "Опори" Ольга Коцюруба підкреслила: закон "Про вибори народних депутатів України" не дозволяє використовувати власні гроші партій і кандидатів і гроші з інших джерел для оплати передвиборчої агітації.
"Коли реклама кандидата в депутати в соціальних мережах оплачена небайдужими виборцями, помічниками або громадськими організаціями, це вже порушення законодавства. І хоча реклама в соціальних мережах не закріплена законодавчо як окремий тип агітації, і оплата будь-яких публікацій, що містять заклики голосувати за кандидата, з будь-яких джерел, крім офіційного виборчого фонду — порушення виборчих стандартів. Наприклад, рівності можливостей кандидатів, коли один кандидат використовує законодавчу прогалину на свою користь, і його агітацію оплачують треті особи, а інший веде агітацію прозоро, та фактично виявляється в нерівних умовах. Рівні можливості в проведенні агітації і прозорість фінансування кампаній — гарантії рівності кандидатів, встановлені Кодексом належної практики у виборчих справах Венеціанської комісії", — пояснила вона.
Нагадаємо, на агітацію в соцмережах Світлична витратила більше за інших кандидатів. Так, в Facebook активно велися мінімум шість сторінок в її підтримку, реклама на цих сторінках коштувала замовникам 5 851 долар.